[XP] "autochk not found" --> computer start niet op

Pagina: 1
Acties:

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Toch maar een topic openen.

In al mijn haast heb ik mijn computer afgesloten met de power knop terwijl hij heftig aan het rekenen was (meerdere bestanden aan het repareren met quickpar). De volgende keer toen ik hem opstartte kreeg ik de volgende foutmelding na het XP startscherm (met die bewegende balk er onder: autochk program not found. skipping autocheck. en daarna start hij opnieuw op om hetzelfde kunstje opnieuw te doen.

Veilige modus werkt niet, zelfde probleem
PTedit werkt niet, geeft een foutmelding dat te maken heeft met MBR
XP CD erin en herstelconsole + FIXMBR en FIXBOOT werkt ook niet
chkdsk /r deed het tot 64% en ging toen weer terug naar 50%, Het stuk van 50 naar 64% duurde erg lang, dit heb ik onderbroken om andere dingen te proberen maar toch maar weer opnieuw opgestart. Deze keer laat ik hem overnacht aan staan EDIT: dit bracht ook geen soelaas jammer genoeg
Topics op GOT hielpen ook niet.

Het gaat om de C-schijf waar het besturingssysteem op staat. Geen ramp want ik ben redelijk bij qua back-ups. Ik heb nog een tweede D-schijf waar ik mijn foto's op heb. Deze kan ik eventueel gebruiken om een nieuwe XP installatie op te zetten en dan kan ik mijn C- schijf weer benaderen toch? Het liefst heb ik gewoon dat mijn C-schijf weer gewoon gaat werken. Heeft iemand een oplossing?

Ik ben waarschijnlijk iets vergeten te melden dus vraag maar raak als er info mist. (leve de netbook trouwens)

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

• iPims
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-07-2024

iPims

~Lv200 Broan Nightlord~

je zou je schijf eruit kunnen halen, en hem met een ''Serial-ATA & IDE to USB adapter'' kunnen benaderen
op een andere computer. Kijk of je er dan in kan komen.
Je zou dan je data die je erg graag wilt houden kunnen 'back-uppen' en daarna een clean install doen.

Je zou ook gewoon je Windows opnieuw kunnen installeren ZONDER je C-schijf te formatteren. Je bestanden komen dan geloof ik onder 'Windows.old' te staan.
Dan heb je al je bestanden nog. ;)

What the BBQsaurusrex?

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Rotschop:

Ik heb de belangrijke data met knoppix overgeheveld naar mijn andere harde schijf (de D schijf) waarna ik hem heb los gekoppeld en op de "kapotte" C schijf windows 7 heb geinstalleerd (18 euro via surfspot). D weer aangesloten en ik kon weer verder. Ik weet niet wat het probleem was maar de overstap naar windows 7 is zeker een vooruitgang vanaf XP.

Overigens is het een fijn gevoel als je al je foto's + bewerkingen weer ziet verschijnen in lightroom. Wat een opluchting

• pasarica
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-01 19:01
Om toch een antwoord te geven op je al "opgeloste" vraag voor de volgende die er graag antwoord op wil.

Als je de WinXp-CD (dus niet ervan af booten) erin hebt zal die daar wél autochk.exe vinden en de reparatie uitvoeren.

Niet gehinderd door enige kennis van zaken...

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Nope, werkt niet, heb ik geprobeerd.