Toon posts:

Partities vergroten/verkleinen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb drie partities op mijn PC. Op de C-Partitie staat XP en programma's. Op de D-Partitie staat Data. Op de derde Partitie (S) staat ook XP en mijn video bewerkingsprogrmma. Nu wil ik met Partition Magic de D-Partitie verkleinen om de derde Partitie (S) te vergroten.
Volgorde is dus : C-D-S
Moet ik dan eerst D aan de rechterkant verkleinen om vervolgens S aan de linkerzijde te vergroten?
Graag Uw reaktie. Groet., Gus.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:21

Reptile209

- gers -

Je zal in principe inderdaad eerst de D-schijf moeten verkleinen, voordat je de S kunt vergroten (tenzij Partition Magic dat schijnbaar in één handeling kan, zie F1 voor meer info ;) ).
Overigens, ik denk niet dat je deze actie kunt doen onder de XP op je S-schijf, omdat je dan een live OS moet gaan verplaatsen. Gebruik dus de XP op je C-schijf. Of - mogelijk sneller - gooi je S leeg en alloceer hem opnieuw als je je D verkleind hebt. Dan hoeft Partition Magic niet al je data te verplaatsen.

Tot slot: backup, backup, backup!

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
Dank je voor je reaktie, ik snap alles behalve het woord alloceer? Wat betekent dat?
Dus ik ga S formateren om vervolgens D te verkleinen en dan S weer opnieuw installen, toch?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2009 21:41 ]

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-02 15:09
alloceren is een moeilijk woord voor toewijzen... er wordt dus bedoeld dat je de S: partitie leeg moet maken, als je dan die andere partitie kleiner hebt gemaakt kan je de nieuwe beschikbare ruimte toewijzen (alloceren) aan de partitie die je groter wilt hebben :)

Wat ik alleen niet kan opmaken uit jouw verhaal, beide partities die je wilt aanpassen staan toch wel op dezelfde harddisk? Aangezien partitie D: en S: nogal ver uit elkaar liggen en dan meestal logischerwijs ook niet op dezelfde harddisk staan. (hoeft uiteraard niet, maar toch even vragen voor de zekerheid)

[ Voor 3% gewijzigd door MicGlou op 19-11-2009 10:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Alle drie de partities staan op dezelfde schijf inderdaad. S genoemd van Studio - lees videobewerking -
Verkleinen en vergroten inmiddels gelukt na het formateren van S.
Nu problemen met nieuwe installatie. Daar heb ik een nieuwe topic voor geopend. Bedankt tot dusver voor je hulp.