Goedenavond allen,
Mijn witte MacBook is zonet "gecrashed".
Opeens hingen alle programma's vast, ik kreeg constant de ronddraaiende strandbal te zien en daarna de melding dat er een probleem opgetreden was en ik de Mac moest uitzetten door de power knop in te houden.
Als ik nu de MacBook terug wil opstarten krijg ik volgend scherm:

Een circel met een diagonale lijn door dus.
Ik heb de installatiecd van 10.5 in de MacBook gestopt (alhoewel er 10.6 op geinstalleerd staat) en ervan opgestart met de C-knop. Zo heb ik het schijfhulpprogramma kunnen starten en op "controleer schijf" gedrukt.
Hierin krijg ik volgende meldingen in het rood:
- Onjuist aantal threadrecords
- Ongeldig aantal bestanden op volume
- Het volume "Macintosh HD moet worden hersteld.
- Fout: Controle of herstel van bestandssysteem is mislukt.
Ongeveer een half jaar terug heb ik de originele harde schijf (van 160GB) vervangen door een Samsung harde schijf van 500GB. Dit heeft altijd zonder problemen gedraaid.
Wat kan ik nu doen om dit probleem op te lossen? Kan ik de data van de schijf nog redden? Er staan nog veel belangrijke bestanden van onder andere werk en school op...
Alvast bedankt,
Stijn
Mijn witte MacBook is zonet "gecrashed".
Opeens hingen alle programma's vast, ik kreeg constant de ronddraaiende strandbal te zien en daarna de melding dat er een probleem opgetreden was en ik de Mac moest uitzetten door de power knop in te houden.
Als ik nu de MacBook terug wil opstarten krijg ik volgend scherm:
Een circel met een diagonale lijn door dus.
Ik heb de installatiecd van 10.5 in de MacBook gestopt (alhoewel er 10.6 op geinstalleerd staat) en ervan opgestart met de C-knop. Zo heb ik het schijfhulpprogramma kunnen starten en op "controleer schijf" gedrukt.
Hierin krijg ik volgende meldingen in het rood:
- Onjuist aantal threadrecords
- Ongeldig aantal bestanden op volume
- Het volume "Macintosh HD moet worden hersteld.
- Fout: Controle of herstel van bestandssysteem is mislukt.
Ongeveer een half jaar terug heb ik de originele harde schijf (van 160GB) vervangen door een Samsung harde schijf van 500GB. Dit heeft altijd zonder problemen gedraaid.
Wat kan ik nu doen om dit probleem op te lossen? Kan ik de data van de schijf nog redden? Er staan nog veel belangrijke bestanden van onder andere werk en school op...
Alvast bedankt,
Stijn
[ Voor 6% gewijzigd door NjitsSs op 17-11-2009 21:00 ]