[RDP] Geen verbinding meer na andere router

Pagina: 1
Acties:

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:06
Mijn moeder heeft 2 jaar lang zonder problemen via RDP verbinding gemaakt met de pc op haar werk via een VPN verbinding. Ze moet eerst een verbinding maken via VPN, waarna ze verbinding kan maken via RDP. Bij RPD kan ze gewoon de naam van haar pc op haar werk intypen met het wachtwoord, dus geen extern ip adres.

Door problemen met de oude Sitecom router heb ik een D-link DIR-615 router aangeschaft. Sinds deze router geinstalleerd is lukt de verbinding maken via RDP niet meer. De verbinding via VPN lukt nog wel maar via RDP komt er de foutmelding: "deze computer kan geen verbinding met de externe computer maken".

In de oude router waren geen poorten geforward of poorten open gezet in de firewall. In de huidige is dat ook niet het geval. Heb al geprobeerd poort 3389 udp/tcp open te zetten in de huidige router maar dit heeft niet geholpen. Als ik de oude router aansluit kan ik wel weer verbinding maken via RDP.

Weet iemand hoe ik dit kan fixen? _/-\o_

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:06
Probleem is opgelost. Had in de router een andere primary dns server ingesteld (OpenDNS) ipv de standaard Ziggo dns server. Na paar uurtjes prutsen kwam ik erachter dat het met de Ziggo dns server wel lukt.

Reden van het probleem is dat ze bij extern bureaublad de computer naam ingaf en geen ipadres. Dit geeft een conflict met de dns server van OpenDNS.

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W