[Windows 7] Hangt vast na het opstarten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi all,

Ik heb al enkele dagen last van volgend probleem.
Ik kom lekker gezellig thuis van school, ik start mijn laptop op. Ik geef mijn paswoord in bij het inlog venster. Windows 7 start mooi verder op. Nu wil effectief aan de slag op mijn computer, mails checken, msn, firefox enz. Vanaf ik ook maar één van deze dingen open loopt mijn computer vast en blijft deze vast hangen.
Heel vreemd, ik krijg geen foutmeldingen of iets gelijk aardig.
Ik ben dan maar zelf op onderzoek uit gegaan, want ik had de dag ervoor een hardware (DMX interface) geinstalleerd. Want ik dacht dat dit misschien het probleem kon zijn.
Ik heb mijn computer in veilige modus opgestart en de driver en hardware verwijderd. Nadien terug normaal opgestart en opnieuw hetzelfde probleem. Ik heb ook al eens AVG verwijderd enz, maar niks helpt.
Mijn computer draait dus volkomen normaal in veilige modus. Maar niet in de normale modus. Buiten de dmx interface heb ik niks geinstalleerd of gewijzigd in men vorige sessie.
Is dit een bekend probleem voor iemand of weet hij/zij een oplossing?

Computer specs:
Dell XPS M1530
Intel dual core 2,4 GHz (centrino T700)
4 gb ram / 200 Gb hdd
nvidia GeForce 8600M GT
Windows 7 professional (32 bit)

Al vast bedankt voor jullie tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
is het een schone Windowns 7 installatie of een upgrade van Vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Schone installatie. Ik had vista premium 32 bit en dan windows 7 professional geinstalleerd.
Dit ben ik misschien vergeten melden. Maar men windows 7 staat al 2 weken geinstalleerd een heeft nog geen enkel probleem weergegeven. Dus ik weet niks eigenlijk.
Is er geen log die ik kan checken?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2009 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mysterieworld
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
misschien een warmte probleem,

of een bad sector op harddisk enof harddisk defect door warmte. Deze problemen had ik vaker tegen gekomen.

Als dat het probleem is zul je dat wel merken bij een normalen format, als er multiply sectors niet schrijfbaar zijn.

Je kan dan ook een partitie maken bij een off set van xxxxx en duss deze groten deel sectoren overslaat als je graag je harddisk wilt blijven gebruiken.
Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 19:19:
Schone installatie. Ik had vista premium 32 bit en dan windows 7 professional geinstalleerd.
Dit ben ik misschien vergeten melden. Maar men windows 7 staat al 2 weken geinstalleerd een heeft nog geen enkel probleem weergegeven. Dus ik weet niks eigenlijk.
Is er geen log die ik kan checken?

[ Voor 22% gewijzigd door mysterieworld op 17-11-2009 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan dit zo plots voorvallen? Mijn pc heeft ijskoud na het opstarten...
Als je spreek van bad sectors, dan moet dit toch ook invloed hebben op mijn veilige modus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mysterieworld
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
dat lig er aan op welke gebied dat is, het kan groot mogelijk zijn dat in veilige modus bepaalde bestanden niet geopend worden die juist de bad sector bevat. Je kan je harddisk ook testen onder veilige modus met checkdisk
Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 19:29:
Kan dit zo plots voorvallen? Mijn pc heeft ijskoud na het opstarten...
Als je spreek van bad sectors, dan moet dit toch ook invloed hebben op mijn veilige modus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe doe ik zo'n checkdisk? Ik heb al via zoeken gekeken maar dit is geen standaard toepassing neem ik aan?

Sorry, was te snel met mijn reactie, google heeft me geholpen.
Ik heb het volgende ingegeven...

chkdsk c:/r
partion in use. check after restart (j/n)
j

windows opnieuw opgestart.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2009 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heey..

Ik heb bijna zelfde laptop als jouw....alleen T9300 2,50 GHz dualcore
maar kan je niet 64 bit draaien?? dat doe ik namelijk wel.. totaal geen problemen.

maar sorry geen idee wat er mis kan zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 32 bit versie genomen omdat mijn vista versie ook 32 bit was.
Ik wist niet dat het mogelijk was om op een 32 bit systeem een 64 bit os te draaien.
Of misschien was jouw vista versie 64 bit?

Ik heb ondertussen ook al een checkdisk gedaan
chkdsk c:/r

bij het heropstarten heeft hij dit uitgevoerd en toen zei hij 'volume is clean'
Dan kwam ik terug in normale modus terecht. Waardoor mijn pc terug vast liep. Heb ik terug een harde reset moeten doen en probeerde ik terug in de veilige modus te starten, maar die liep ook vast denk ik.
Als ik veilige modus start dan komt er op "loading windows files" en daaronder volgen een hele hoop pads naar bestanden. Dan is hij een 10 tal min blijven staan op windows/system32/drivers/classpnp.sys
toen viel die uit en herstarte terug in normale modus. Waardoor ik terug een harde reset moest uitvoeren en uiteindelijk wel in veilige modus kwam. (Ik heb dit al 3 of 4 keer gehad, dit lijkt me ook niet normaal...)

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2009 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is inmiddels bekend. Mijn harde schijf is kapot.
Ze hebben me van dell uit een test laten doen. Ik moest dan de error codes doorgeven die de software van dell weergaf. En daaruit bleek dat verschillende sectors van men harde schijf permanent beschadigd waren.
Dit heb ik allemaal vandaag gedaan gedaan en doorgegeven. Morgen staan ze hier met een nieuwe harde schijf. Heel snelle service bij dell!
Bedankt voor jullie hulp!
Pagina: 1