grote bestanden op USB onder windows 7

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superericje
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:09
hallo,

vraagje...
ik heb de upgrade gedraaid naar windows 7 64bit vanaf Vista, alleen kan ik nu geen grotere (500+mb) meer overzetten op USB sticks..
heb al meerdere sticks geprobeerd, maar hij blijft elke keer hangen..
Weet iemand de oplossing hiervoor???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:03
Welk bestandssysteem gebruik je, probeer het eens te formatteren als NTFS, als dat nog niet het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superericje
fat gebrobeerd, fat32 en die jij zegt, maar die jij zegt kan hij nieteens voltooien....
Das ook fraai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 10:24
quick format ntfs dan?

fat32 moet normaal geen problemen op leveren met bestanden van 500mb of meer, tot 4gb.

Mijn YouTube Channel

• superericje
Ja ik had ook helemaal geen problemen onder Vista, maar sinds ik Windows7 gebruik lukt het gewoon NIET meer,,,, Echt TE frustrerend!!!!
is er geen patch oid?

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:11

Coach4All

I'm a Coach 4 All

superericje schreef op donderdag 19 november 2009 @ 11:28:
Ja ik had ook helemaal geen problemen onder Vista, maar sinds ik Windows7 gebruik lukt het gewoon NIET meer,,,, Echt TE frustrerend!!!!
is er geen patch oid?
Dat kunnen we pas antwoorden als we weten wat het probleem is....

Welke foutmelding krijg je precies (zowel op het scherm als in de eventviewer/logboek)?

:?

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• johnnyk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-09-2023
Als je pc een N-force chipset heeft kan dit het probleem zijn.
Ik kwam het ook tegen op een nieuwe pc
Kijk hier maar even:
http://www.techzine.nl/re...indows-7-opmerkingen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superericje
Coach4All schreef op donderdag 19 november 2009 @ 11:30:
[...]

Dat kunnen we pas antwoorden als we weten wat het probleem is....

Welke foutmelding krijg je precies (zowel op het scherm als in de eventviewer/logboek)?

:?
Dat is het vervelende.. ik krijg geen foutmelding. Hij stop er gewoon ineens mee en geeft dan aan, dat de USB niet meer aangesloten is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PierreAronnax
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Dit is een bekende bug van Windows 7 waar inmiddels een Hotfix voor is vrijgegeven: Hotfix posted for Nvidia/x64 USB transfer issues :)

Het komt voor op systemen met een Nvidia USB controller en 4 GB RAM (of meer).

Pierre - Motormedia.nl - Motor-Forum.nl - Motorshopper.nl - Motormeuk.nl - Motorstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superericje
PierreAronnax schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 20:28:
Dit is een bekende bug van Windows 7 waar inmiddels een Hotfix voor is vrijgegeven: Hotfix posted for Nvidia/x64 USB transfer issues :)

Het komt voor op systemen met een Nvidia USB controller en 4 GB RAM (of meer).
bedankt!

meteen gedownload.... helaas mag ook dit niet baten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:08
Kun je het weer terug uploaden, misschien heeft iemand anders er nog wat aan :>

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superericje
Barleone schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 20:50:
Kun je het weer terug uploaden, misschien heeft iemand anders er nog wat aan :>
ja kan, maar komt met individueel wachtwoord en iedereen kan het daar aanvragen, dus lijkt me zinloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superericje
ok dit:

Op dit moment is de enige workaround om in een opdrachtprompt met administratorrechten het commando bcdedit /set truncatememory 0x80000000 uit te voeren, zodat niet 4 maar 2 GB van het RAM gebruikt wordt. Dit schijnt het probleem te verhelpen, maar dit zal ook voor de meeste gebruikers onaanvaardbaar zijn. Overigens kun je deze wijziging weer ongedaan maken door bcdedit /deletevalue truncatememory uit te voeren in een eveneens met administratorrechten uitgevoerd opdrachtprompt.

had ik ook geprobeerd... maar HELAAS niks helpt... is er dan niemand die het weet?? ZWAARRR irritant.. Microsoft chat medewerker zegt dat ik het op een ANDERE pc moet prberen.. nou ja lekker nuttig, op de laptop van me werk heb ik geen problemen nee en ook de bestanden niet... *zucht*

• superericje
heb de hotfix van Microsoft ook al geprobeerd... mag ook NIET baten....
Wordt er een beetje hopeloos van, vooral omdat ik dit VAAK gebruikte.... het is trouwens ALLEEN bij USB, want als ik een SD kaart in de SD sleuf stop gaat het wel goed....
Bij USB start hij netjes, maar dan bevriest hij de dataoverdracht...

(heb trouwens in apparaatbeheer de instellingen voor energiebesparing ook al geprobeerd (ergens gelezen, dat dat het kon oplossen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superericje
superericje schreef op donderdag 26 november 2009 @ 10:58:
heb de hotfix van Microsoft ook al geprobeerd... mag ook NIET baten....
Wordt er een beetje hopeloos van, vooral omdat ik dit VAAK gebruikte.... het is trouwens ALLEEN bij USB, want als ik een SD kaart in de SD sleuf stop gaat het wel goed....
Bij USB start hij netjes, maar dan bevriest hij de dataoverdracht...

(heb trouwens in apparaatbeheer de instellingen voor energiebesparing ook al geprobeerd (ergens gelezen, dat dat het kon oplossen...)
Niemand??? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:58
Wordt het gehele apparaat niet herkend door windows? Dus ook niet als je hem opnieuw erin plugt (dus even usb eruit en er weer in?)

Als hij hem nu wel weergeeft heb je waarschijnlijk een conflict in de stationsletter. Zo krijg je bij het opstarten alleen een lokaal station te zien en als je er op klikt een formateer melding.

De oplossing was bij mij: Naar configuratiescherm - systeembeheer - computerbeheer - schijfbeheer
rechtermuis - stationletter toewijzen - een letter kiezen - klaar

Succes

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frits Flits
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:51

Frits Flits

SOUND! Designer

Chipsetdrivers upgraden?

specs

• superericje
Mistacal schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 14:50:
Wordt het gehele apparaat niet herkend door windows? Dus ook niet als je hem opnieuw erin plugt (dus even usb eruit en er weer in?)

Als hij hem nu wel weergeeft heb je waarschijnlijk een conflict in de stationsletter. Zo krijg je bij het opstarten alleen een lokaal station te zien en als je er op klikt een formateer melding.

De oplossing was bij mij: Naar configuratiescherm - systeembeheer - computerbeheer - schijfbeheer
rechtermuis - stationletter toewijzen - een letter kiezen - klaar

Succes
het apparaat wordt herkend. Zegt externe harde schijf.. Alles ok, tot ik er een bestand op wil zetten... Dan begint hij en na 5 sec (ofzo) bevriest het en doet hij niks meer... Dan moet de pc opnieuw opgestart worden wil de USB poort het weer doen...

• superericje
Is up to date... enne zoveel updates voor windows7 drivers zijn er niet....

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:37
Bel Microsoft eens? Je hebt als 't goed is gewoon support (behalve als het een OEM versie is, dan moet je je pc-leverancier hebben).

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
superericje schreef op woensdag 18 november 2009 @ 18:46:
fat gebrobeerd, fat32 en die jij zegt, maar die jij zegt kan hij nieteens voltooien....
Das ook fraai
Even een andere invalshoek: kan de USB-stick niet kapot zijn? Test eens op fouten en test eens grote bestanden vanaf een andere pc. Ik heb wel eens meegemaakt bij een 4GB stick dat deze tot ongeveer 2GB schrijven goed werkt, daarboven traden er problemen op.

[ Voor 6% gewijzigd door Arie- op 10-12-2009 13:31 ]

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 22:38
meestal adviseer ik bij rare problemen een ander os eens te gebruiken, bijv een live cd van linux. Daar krijg je bij hardware falen meestal een zooi meldingen in syslog/messages, terwijl je bij windows vaak niets te horen krijgt.
Pagina: 1