Samsung HD321KJ Tikt ( voor de 3e keer )

Pagina: 1
Acties:

• Jarwik
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-09-2025
Sinds Juli 2009 heb ik het volgende probleem , een tikkende samsung hd321kj 320gb sata Hdd.
Gelijk contact gehad met samsung en kon probleemloos worden vervangen.

Nu in oktober 2009, de vervangende 321kj tikt weer, alweer contact gehad met samsung en is weer opgestuurd en afgelopen donderdag de nieuwe (refurbished) ontvangen.
Bij het aanzetten van de pc begint hij gelijk weer te tikken en met het programma Ashampoo® HDD Control is hij niet te benaderen en loopt gelijk vast. En geeft hij een foutmelding:
Error reading from PhysicalDrive. Error=23
Gegevensfout (cyclische redundantiecontrole)

dus al 3 verschillende hd321kj hdd tikken.

Iemand enig idee of heb ik gewoon pech.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Weet je zeker dat hij voldoende spanning krijgt? Misschien is het stroomkabeltje niet lekker of is de voeding slecht.

• Jarwik
De stroomkabel heb ik al eens omgewisseld en de voeding is een 2 jaar oude HKC 580w voeding.

Daar zat ik eerst ook al aan te denken maar het probleem met de 1e hdd kwam pas na 1,5 jaar.
Toen heb ik een nieuwe (2e refurbished ) gekregen en die begon pas na 2,5 maand te tikken .
Nu de 3e begint gelijk te tikken bij het eerste keer aanzetten.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Het kan natuurlijk best dat Samsung steeds schijven opstuurt die niet jofel zijn. HKC is echter niet bepaald een A-merk. Ik zou het daar toch ook in zoeken. Voedingen kunnen natuurlijk ook na verloop van tijd minder worden/geleidelijk stuk gaan. Het hoeft echt niet zo te zijn dat hij helemaal niets meer doet, hij kan gerust al een tikje gaar zijn zonder dat je het merkt. Ik zou toch investeren in een goede voeding denk ik.

[ Voor 6% gewijzigd door smvs op 17-11-2009 22:39 ]

• Jarwik
Dat zou het kunnen zijn dan met de voeding , maar waarom hebben mijn andere 2 hdd's dit probleem dan niet?
Ik heb in totaal 3 hdd's : 2xSATA + 1x IDE

Ik heb nog even de samsung diagnostic tool gedraaid vanuit dos en daar is niets uit gekomen.
Ik had dit eerder al gevonden via google, op deze pagina staan de tikkende geluiden die deze harddisk maakt,
(het is het 3e geluid)

http://datacent.com/datarecovery/hdd/samsung/HD321KJ

overigens vind ik het toch een goede service van samsung ,niet moeilijk doen gewoon vervangen zelfs zonder aankoopbon. Maarja het kan niet oneindig doorgaan , dit is de 3e hd321kj al.

[ Voor 17% gewijzigd door Jarwik op 17-11-2009 23:14 ]