Toon posts:

KT7a / V7700 start niet op !?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Net een nieuwe machine in elkaar gezet : Tbird 1.1 GHZ, ASus V7700 GTS Deluxe, Abit KT7a plank. Verder SB Live.

Alles draait OK, als ie opstart tenminste !! Het kost +/- drie keer opstarten voordat ie de videokaart herkent in het BIOS (eerste keren opstarten : drie piepjes - Videokaart niet OK). Als de PC eenmaal is 'warmgedraaid' geen enkel probleem meer.

Ik weet dat meer mensen dit probleem hebben, maar wie heeft er een oplossing ? Voltage omhoog gooien naar 3.5 V helpt niet. Voeding is 350 watt en dus OK .....

Wie o wie ?

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Heb hetzelfde prob. hiero. Ik heb een Epox 8KTA3+ & Hercules GeForce GTS 32 MB. Het schijnt te liggen aan de GeForce, dus ik zal is kijken of ik een nieuwe krijg (garantie).

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-06 16:15
Bij mij (Abit KT7-A + Powercolor GTS) weigert íe altijd de eerste keer. 1x resetten fixt het. Is vervelend, maar ik weet niet of ik daar nu veel voor uit kast moet gaan halen qua omruilen e.d.

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

• lvmeijer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-08 17:30

lvmeijer

www.leonmeijer.nl

Ook het zelfde probleem. Ik heb een Epox 8KTA3+ Pro samen met een Asus V7700 GTS.

Klote is het. Iedere keer als ik de PC aanzet, 5 secs wachten en op reset drukken. Iedere dag!

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
dit is een heel bekend probleem met bepaalde chipsets

in de search staat een hoop...

maar ff samengevat:
er zijn veel oplossingen, maar er hoeft er geen één te helpen

de combinatie abit en asus v7700 gts is een ramp, werkt gewoon niet, één van beide zou je moeten vervangen...

ik had dat ook, ik heb m'n abit mobo voor een asus ingeruild en toen deed ie het perfect
(je kan dus ook een ander merk geforce 2 gts nemen, het ligt alleen aan abit-asus)

helaas zijn er altijd combinaties die conflicten geven...

edit:
wat doe ik... dit topic is een jaar oud... :? |:(

en degene die dit topic een schop heeft gegeven, start een nieuwe zou ik zeggen...

of zoek de search

Verwijderd

Abit schijnt inderdaad veel problemen te geven i.c.m. GeForce 2 GTS. Volgens mij kan hij het voltage niet leveren.

Ik had overigens ook een KT7a met een Asus V7700; nooit problemen gehad, draaiend op 235/395.

Mijn GeForce 4 werkte dus totaal niet. Nu heb ik de A7V333, die doet het weer wel, maar dat mag ook wel.

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:05

Arfman

Drome!

Vriend met KT7-RAID + V7700 -> eerste keer piep, daarna vlekkeloos

Ikzelf met KT7A-RAID + V7700 -> probleemloos

*D

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Pagina: 1