Toon posts:

Nieuwe pc i7

Pagina: 1
Acties:
  • 1.343 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen eerst even mijn specs.

PSU: Xilence 480W ATX 12V 2.2 compatable
MOBO: EX58-UD3R
CPU: i7 920 D0 Stepping
RAM: 6gb corsair triple channel.

Ik heb eerst alleen de cpu + 1 reepje ram aangesloten op de psu.
Maar toen deed hij het al niet. Ik denk zelf dat het aan de 8-pin stekker van de psu voor de cpu is.
Want die stekker had ik eigenlijk gespleten naar 6pin en toen die 2pin ernaast gepropt maar dat ging met nogal wat geweld zeg maar. Maar goed er gebeurd dus 0% iets als ik hem aan zet alsof je de start knop nooit ingedrukt hebt. Oh ja en ik heb geprobeerd met de 2pins van de power knop op de led met elkaar contact te laten maken door ze aan te raken met een schroevendraaier, dit deed niks. En normaal doet die knop het ook altijd op mijn oude mobo athlon x2 2.11ghz dusss.......

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:55
Staat je voeding wel aan? Zit als het goed is een zwarte schakelaar op je voeding in de buurt van de stroomstekker.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Topicstarter
lol ja tuurlijk, ik zit nu namelijk op mijn backup pc met dezelfde stekker. dus de stekker doet het wel en die zwarte knop staat ook op aan. Die voeding deed het ook op mijn oude mobo+cpu+ram.

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-02 16:55
Waarom heb je in vredesnaam de 8 pins stekker gesplitst..? Oké, het zou geen probleem moeten zijn in principe maar je moet natuurlijk niet gaan kloten met de aansluitingen van je voeding. Weet je zeker dat alles goed aangesloten is en de voeding het nog steeds doet?

Verwijderd

Topicstarter
Nou mijn vorige moederbord had maar een 4pin stekker als atx12 volt plug zeg maar. En deze 8, maar goed ik weet niet hoe het zit met die 8pin stekker misschien is die kapot. Het is nogal slecht te zien omdat er een enorme koeler voor zit... Maar hij is volgens mij gewoon ok hoor ik heb niets raars met die 8pin gedaan geloof ik.

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

de psu heeft (of zou .. kunnen hebben) 2 verschillende 8 pin stekkers. die 2 komen in 3 uitvoeringen. de 1e is een niet deelbare 8 pins, die inderdaad op de 8 pins (of 4 pins) cpu aansluiting moet. de andere is voor de videokaart en kan of ook ondeelbaar zijn, of uit een 6+2 pins deel bestaan. als het goed is past de stekker van de ene soort niet in de andere soort. een uitzondering is de 6 pins van de gpu die in de 8 pin cpu socket zou kunnen passen, maar dan hou je 2 pinnen over die niet in de 2 gaten passen, en de klipjes zitten niet correct, dus dat zou je vantevoren wel kunnen bedenken dat dat niet goed is.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt alexander dat klopt inderdaad, die 2 stekkers haalde ik doorelkaar. Maar toen heb ik de 4pin+4pin stekker geprobereert. Die klikte ik toen heel handig weer aan elkaar maar die werkte ook niet. Hetzelfde resultaat dus met beide aansluitingen.

EDIT: met de 4pin+4pin aansluiting gaat hij een halve seconden draaien en dan valt hij weer stil.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2009 21:02 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem eens Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door.
In het vervolg: nooit stekkers forceren, de kans dat je de verkeerde aansluit is redelijk grootl. Gelukkig zijn de pinouts van de PCIe stekker en de P4 stekker gelijk, dus je zult niets opgeblazen hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Is 490watt dan te weinig om alleen een cpu te draaien?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 21:35:
Is 490watt dan te weinig om alleen een cpu te draaien?
Nee, maar als de kabels niet zijn aangesloten (of niet allemaal) dan kom je er niet.

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
"Want die stekker had ik eigenlijk gespleten naar 6pin en toen die 2pin ernaast gepropt maar dat ging met nogal wat geweld zeg maar. Maar goed er gebeurd dus 0% iets als ik hem aan zet alsof je de start knop nooit ingedrukt hebt"

je begrijpt hopelijk wel dat de pin out van die stekker dus anders is en je nu dus 12 volt op de verkeerde pinnen van je moederbord hebt gezet? waarschijnlijk is hij dus gewoon stuk..

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

nedernakker schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 22:20:
je begrijpt hopelijk wel dat de pin out van die stekker dus anders is en je nu dus 12 volt op de verkeerde pinnen van je moederbord hebt gezet? waarschijnlijk is hij dus gewoon stuk..
Dat ligt eraan hoe je die stekker erin ramt. Als je dat achterstevoren doet dan klopt het wel. De vraag is alleen of de TS dat juist gedaan heeft of niet.

Verwijderd

Topicstarter
Hij is niet stuk, want nu heb ik de juiste aansluiting gedaan en nu draait hij dus een halve seconden voordat hij weer stopt met draaien. Dus het is waarschijnlijk gewoon nog steeds een probleem van de voeding toch?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 22:34:
Hij is niet stuk, want nu heb ik de juiste aansluiting gedaan en nu draait hij dus een halve seconden voordat hij weer stopt met draaien. Dus het is waarschijnlijk gewoon nog steeds een probleem van de voeding toch?
Dat wil niet zeggen dat er niet iets stuk kan zijn natuurlijk.

Maar neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter nog eens goed door.

• nedernakker
TERW_DAN schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 22:21:
[...]

Dat ligt eraan hoe je die stekker erin ramt. Als je dat achterstevoren doet dan klopt het wel. De vraag is alleen of de TS dat juist gedaan heeft of niet.
zoals hij het vertelt heeft hij de 6+2 pins pci-e stekker in de 8 pins cpu aansluiting gefrot... als je googlet op de pinout van die stekkers zie je dat dat niet goed gaat.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 17:45:
Want die stekker had ik eigenlijk gespleten naar 6pin en toen die 2pin ernaast gepropt maar dat ging met nogal wat geweld zeg maar.
Lekker slim nu heb je de Ground en +12V verwisseld, grote kans dat je het mobo, CPU en/of voeding hebt gesloopt, vooral als ik dit lees:
Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 22:34:
en nu draait hij dus een halve seconden voordat hij weer stopt met draaien.

Verwijderd

Topicstarter
Voeding is niet gesloopt niet zo overdrijven.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-02 14:38

Edmin

Crew Council

get on my horse!

En dat weet je zeker?

Met het soort abuse dat jij erop hebt losgelaten zou ik dat ding zsm eens goed gaan testen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2009 @ 00:24:
Voeding is niet gesloopt niet zo overdrijven.
Niemand zegt dat de voeding kapot is hoor? :?

Daarnaast heb je hem al getest in een andere PC? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat heb ik gedaan. Maar morgen koop ik nieuwe psu hoor. Dan komen we er allemaal achter. Als iets was doorgebrand ofzo dan zag ik het zelf wel.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-02 14:38

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dat zou knap zijn, want defecte electronica is maar zelden met het blote oog te constateren.

• nedernakker
en las ik jou was zou ik eerder kijken voor een ander mobo, want die voeding is waarschijnlijk niet stuk, enkel het voedings circuit van je cpu welke je waarschijnlijk vakkundig hebt opgebrand.

en even over je manier van reageren, jij komt hier met een probleem, wij geven je advies, je kan wel alles negeren en doen of je het zelf beter weet, maar waarom open je dan dit topic? de mensen hier nemen de moeite om je verhaal te lezen en je een passend advies te geven, test op zijn minst hun adviezen en plaats hier je bevindingen in plaats van op deze manier te reageren, vergeet niet, wij kunnen er niks aan doen dat jij je systeem verkeerd monteert en hierdoor waarschijnlijk 1 of meer componenten kapot hebt gemaakt.

Verwijderd

Pak een multimeter en ga is meten die voeding voordat je verder gaat.

Quote.
Want die stekker had ik eigenlijk gespleten naar 6pin en toen die 2pin ernaast gepropt maar dat ging met nogal wat geweld zeg maar.

Pas ook op dat je niet teveel kracht gebruikt bij dat soort aansluitingen en denk ook aan de koperbanen in je moederbord!

En regel ook een andere moederbord. Het zal wel moeilijk worden om onderdelen uit te wisselen omdat maar weinig mensen een i7 met x58 hebben.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2009 20:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Modbreak:Laat dit soort flames lekker achterwege

[ Voor 81% gewijzigd door TERW_DAN op 19-11-2009 10:17 ]

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:17
Je krijgt goed advies van deze behulpzame mensen en je weigert er naar te luiteren/denkt het zelf wel beter te weten? Best flauw he.. Dit is toch duidelijk een kwestie van de foute stekker op de verkeerde aansluiting. Kans is groot dat je niet je voeding om zeep hebt geholpen, maar juist mobo/cpu. Maak desnoods even wat foto's van de voeding en mobo en hoe je de zooi hebt aangesloten.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Goed, als je niet geholpen wil worden heeft dit topic geen zin. Dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.