Onboard netwerkkaart verwijdert zich zelf

Pagina: 1
Acties:

• Ccc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-07-2025
Elke keer als ik mijn pc aanzet werkt mijn internet niet.
Ik ben er nu achter dat mijn netwerkkaart zich zelf verwijdert. Hij staat dan niet meer tussen
de apparaten in apparaat beheer.

Dan doe ik zoeken naar gewijzigde apparaten en vind hij hem, maar werkt hij nog niet(geel uitroepteken), vervolgens herstart ik mijn pc en staat er goed tussen.

Vervolgens sluit ik mijn pc af en zet hem weer aan en gebeurt het weer opnieuw.

Ik heb de drivers etc al geherinstalleerd.

Het betreft een pc met Windows XP SP3.
Het moederbord is een Asus p5k-vm

Hoe los ik dit op?

Mochten er meer gegevens nodig zijn dan hoor ik het.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-03 18:06

Sebazzz

3dp

Als de kaart een geel uitroepteken heeft, en je klikt in het contextmenu op Status/Eigenschappen, wat voor informatie geeft Windows dan (welke foutcode)? Heb je ook al kunnen testen met een externe/slot netwerkkaart, eventueel draadloos?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Ccc
Met een externe of draadloze kaart kan ik het niet testen puur omdat ik dit allemaal niet meer heb.

Raar genoeg geeft hij het uitroep teken momenteel niet meer. Ik zet de pc nu ff een uurtje uit in de hoop dat hij het zo wel weer geef.

(Het probleem doet zich overigens al 2 weken voor)

• Ccc
Zojuist de pc weer aangezet en het probleem deed zich weer voor.

Zodra ik zocht naar gewijzigde apparaten vond hij de netwerkkaart en kreeg een geel uitroepteken.

Hij geeft dan de melding:
Dit apparaat heeft onvoldoende vrije bronnen die kunnen worden gebruikt. (Code 12)

Als u dit apparaat wilt gebruiken, moet u een van de andere apparaten van dit systeem uitschakelen.

Vervolgens heb ik op probleem oplossen gedrukt en dit volledig doorlopen, maar bood geen resultaat.

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
je meld het probleem zelf al, er zijn te weinig bronnen beschikbaar, overigens is dit best een 'oud probleem', heb zo een conflict niet meer gehoord sinds windows 98.

wil je even een overzicht van je complete pc specs hier plaatsen?

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-03 18:06

Sebazzz

3dp

quote: MS Knowlegde Base
Deze fout kan optreden als aan twee apparaten die op uw computer zijn geïnstalleerd dezelfde I/O-poorten, dezelfde interrupt, of hetzelfde DMA-kanaal (Direct Memory Access) zijn toegewezen (door het BIOS, het besturingssysteem of een combinatie van beide). Dit foutbericht wordt mogelijk eveneens weergegeven als het BIOS onvoldoende bronnen voor het apparaat heeft toegewezen.
In jouw geval moet je even kijken of je in de BIOS de IRQ's/interrupts handmatig hebt toegewezen of dat "plug 'n' play OS" uit staat in de BIOS. Je kan ook eventueel bij de onboard device configuration serieele en parallele poorten uitschakelen als je die toch niet gebruikt.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
In dat geval zou ik Plug 'n' Play OS eens inschakelen in het BIOS.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

> NT

• Ccc
nedernakker schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 22:47:
wil je even een overzicht van je complete pc specs hier plaatsen?
Asus P5K-VM
Intel Core 2 Duo E6750
2GB Geheugen.
Windows XP Proffesional SP3

Ik heb 4 exact dezelfde pc's.
Maar op de andere pc's doet zich dit probleem niet voor.

• Ccc
Nu een aantal dagen gedraaid te hebben met Plug 'n' Play OS ingeschakeld heeft het probleem zich nog niet voorgedaan.

Weet iemand hoe het kan dat dit probleem zich voordeed aangezien de andere 3 pc's niet het probleem hebben?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Kan gewoon wat pech zijn met verschillende apparaten en drivers.

• Ccc
Nou het probleem doet zich weer voor. Hij heeft het een week goed gedaan en daarna trad het probleem weer op.
Plug en Play os staat ingeschakeld in de bios.

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-02 22:10

Kabouterplop01

chown -R me base:all

ik zou even de laatste drivers downloaden; daarna het apparaat verwijderen pc rebooten, dan even de bios in en even de netwerkadpater in je bios uitzetten.
Pc door laten booten. PC opnieuw opstarten en in bios weer de adapter aanzetten; daarna zal de PC opstarten en zelf de "nieuwe"kaart detecteren; dan geef je de nieuwe drivers op om te installeren.

• Ccc
Dit heb ik zojuist geprobeerd. Zonder resultaat.

Nu heb ik het volgende. Eerst kon ik wel nog door middel van het verwijderen en rebooten van de netwerk kaart wel nog internet krijgen.
Maar nu kan ik niet meer internetten.

Ik kan wel nog gewoon op het netwerk.

Als ik op internet probeer te gaan en mijn IP adres vernieuw krijg ik een 169 ip adres.
Dan moet ik de pc herstarten om weer een 192 ip adres te krijgen, vervolgens kan ik dan wel weer op mijn interne netwerk, maar nog niet op internet.

[ Voor 38% gewijzigd door Ccc op 30-12-2009 17:02 ]

• Ccc
Niemand die een idee heeft?

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-03 07:06

Dima_2005

T.net-verslaafde

BIOS Update + CMOS Reset... Wie weet? :)

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Pagina: 1