Toon posts:

HDD gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 249 views

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik heb op google en bij de FAQ ook niks kunnen vinden en ik ben niet zo slim in dit soort dingen dus vraag ik het jullie.Ik heb te veel spellen op mijn laptop en nu wil ik een externe of interne HDD kopen maar ik wil wel vanaf mijn externe HDD spellen kunnen spelen(anders heb ik er nog niks aan volgens mij.) en als ik een interne HDD wil moet ik al die spellen wil installeren en daar heb ik ook geen zin in.
Mijn vraag aan jullie is dus of jullie een externe HDD weten waarvandaan ik en spellen op kan zetten en vanaf kan spelen.

Ik wil er het liefst een met 1TB.
Ik wil hem dan niet in het stopcontact moeten stoppen want dat vind ik nogal onhandig.
Als iemand een oplossing heeft om op een interne HDD die spellen en andere bestanden over te zetten sta ik daar ook voor open.

bedankt voor jullie oplossingen :)

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-02 10:11

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Google zegt dit bij mn eerste zoekopdracht...

Overigens, een externe harde schijf die niet een eigen voeding heeft moet je niet willen hebben, voor zover het al mogelijk is bij grotere data transporten over dat usb poortje, die dan ook nog eens garant zou moeten gaan staan voor de voeding van de hdd

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-02 13:08
Laptop schijfjes van 2.5" kan je voeden met 2 USB aansluitingen, maar die zijn doorgaans niet zo snel (tenzij je een duur model neemt) ook zijn ze er nog niet in 1TB.

Wil je 1TB extern, zit je altijd aan een externe voeding.
Spellen zijn altijd vanaf een externe schijf te spelen, mits ze daarop geinstalleerd zijn.
Je kan ze dus niet zomaar verplaatsen van schijf (uitzonderingen daar gelaten)

Even niets...

• ickeicke
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-02 23:18
Heeft je laptop een eSATA aansluiting? Als dat het geval is, kun je daar volgens mij prima mee gamen, aangezien de snelheid niet onder doet voor de snelheid van een interne schijf. Als je mazzel hebt, is je eSATA aansluiting "powered", en dan kun je zonder extra voedingskabel gamen dmv Power Over eSATA. Volgens mij kan POS echter geen 3,5" schijven van power voorzien, dus dan ben je aangewezen op 2,5"schijven en die zijn vrij schaars (en duur) in 1TB.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-02 18:10

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Om enige snelheid te krijgen met een externe hardeschijf, zou ik toch kijken naar een eS-ATA variant. Je laptop moet dat natuurlijk ook ondersteunen anders ben je daar ook nog een uitbreidings kaartje voor nodig.

Of natuurlijk de interne hardeschijf vervangen voor een groter examplaar.

In iedergeval samen met de PriceWatch en de informatie van fabrikanten zou je dit toch zelf moeten kunnen uitzoeken, in iedergeval een keuze kunnen maken uit enkele hardeschijven. Wanneer er dan twijfel bestaat tussen de paar die overgebleven zijn en je hebt echt gericht vragen, dan kun je deze hier stellen. Voor nu gaat dit topic dicht.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Dit topic is gesloten.