Toon posts:

Wie weet wat er is?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort mijn nieuwe pc (Asus A7v133, Tb1200 en Ati Radeon 64 ViVo).
Eerste paar dagen met kast open zitten stoeien en alles werkte goed. Hierna de kast netjes dicht geschroefd en op zijn plek gezet.
Meteen daarna kreeg ik allemaal blauwe schermen en zelfs een keer een grijs (640x480) beeldscherm. Moest de drivers weer opnieuw installeren maar het systeem bleef instabiel.
Goede image terug gezet, maar dit leverde niks op. Kast weer open gedaan en whalla, het probleem was weg.
Zou dit de temparatuur zijn of zijn er nog meer redenen te verzinnen????

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:05

Smarron

The bend

Ik zie dat je een A7V hebt. Op je CD zit het programma AsusProb. Installeer die eens, dan kun je de temperatuur van je processor en moederbord meten.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik gedaan. Het schommelt tussen 65 en 68 graden. (processor)
Mijn geheugen blijft ergens rond de 35 zitten.
Dit moet toch kunnen?

• ezwizard
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 15:20
Mwoa, ik denk dat als je een temp hebt van 68C dat je toch nog eens moet gaan kijken naar je bevestiging van je processor/koeler... (pas hierbij wel op dat je iets onder het clipje van je koeler legt als je hem eraf haalt, ik heb er al 2 mb-en door verknalt, doordat je HEEL makkelijk je printbanen beschadigd...), misschien opnieuw ff koelpasta eronder?

Verwijderd

Wat voor koeler heb je erop zitten?

Er zijn nogal wat koelers die scheef erop kunnen, dat geeft ook rare effecten in temp.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er een Green Cooler op zitten. Er staat tot 1000mhz op het doosje, maar volgens de verkoper moet hij de 1200 ook gewoon goed koelen.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:38

mvds

Totally awesome!

(jarig!)
De verkoper kan lullen wat ie wil. Maar de fabrikant van de koeler garandeerd dus maar tot de 1GHz. Als je CPU het begeeft dan kan je dus geen aanspraak maken op je garantie.

Maar ik zou even de koeler eraf halen (en liefst een nieuwe erop zetten) en even controleren of ie er goed opzit en hoeveel pasta eronder zit. Hoeft maar een dun laagje te zijn...

Verwijderd

Topicstarter
Wat zou de beste cooler zijn om de temperatuur omlaag te brengen?
En wat moet hij ongeveer kosten, deze was fl 65,-.

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:21

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Een orbje ofzo.... :7
Of anders een Fop38

Whatever.

Verwijderd

Anders probeer eerst eens een Coolermaster van 20piek.
Kijk of die beter is.
Heb je het stickertje aan de onderkant er wel afgehaald van de koelpasta ???? ;)

Verwijderd

Ik heb die Green Cooler ook ooit gehad. (Powerline soms..?) .. maar 65 piek.. poeh poeh.. ik heb toch minder betaald op de beurs...

Hij doet het tot 800 aardig maar 950 gaat echt al mis. Ik zou inderdaad een betere halen ja. :)

Spire MA324, CoolerMaster DP5-6H51 of Superorb

Deze is beter, Cooler Master EP5-6151
http://www.coolermaster.com/products/cpucooler/fcpga/ep5-6i51.html
Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.com/products/cpucooler/fcpga/map/ep5-6i51.jpg

Als je echt een beter wilt voor meer geld, ga naar een Alpha of zo...
Pagina: 1