Ik heb een database in access. Deze heeft een tabel ('Takenpakket') met de volgende kolommen:
- Nr (int32, primaire key)
- Taakcode (string, 50)
- Naam (string, 50)
- Taakinterval (int32)
- Tijdsmarge (string, 50)
- Tijd (string, 50)
- Begindatum (datetime)
- Einddatum (datetime)
Ik heb een insert statement gemaakt:
Alle parameters goed ingevuld (4-voudig gecontroleert), volgorde gecontroleert en zelfs nog een met een kolomnamen ervoor.
Elke uitvoering resulteert in: [Gegevenstypen komen niet overeen in criteriumexpressie.]
Ik heb ook een update statement, met dezelfde paramters als de insert (gekopieerd en geplakt) en deze doet het WEL. Deze is:
Ik weet niet waar het mis gaat, tijdens het vullen van de parameters heeft alles een geldige waarde (geen NULL) maar toch blijf ik deze fout krijgen. Wie kan me helpen of tips geven?
- Nr (int32, primaire key)
- Taakcode (string, 50)
- Naam (string, 50)
- Taakinterval (int32)
- Tijdsmarge (string, 50)
- Tijd (string, 50)
- Begindatum (datetime)
- Einddatum (datetime)
Ik heb een insert statement gemaakt:
SQL:
1
| INSERT INTO [Takenpakket] VALUES (@nr, @taakcode, @naam, @taakinterval, @tijdsmarge, @tijd, @begindatum, @einddatum ) |
Alle parameters goed ingevuld (4-voudig gecontroleert), volgorde gecontroleert en zelfs nog een met een kolomnamen ervoor.
Elke uitvoering resulteert in: [Gegevenstypen komen niet overeen in criteriumexpressie.]
Ik heb ook een update statement, met dezelfde paramters als de insert (gekopieerd en geplakt) en deze doet het WEL. Deze is:
SQL:
1
| UPDATE [Takenpakket] SET [Taakcode]=@taakcode, [Naam]=@naam, [Taakinterval]=@taakinterval, [Tijdsmarge]=@tijdsmarge, [Tijd]=@tijd, [Begindatum]=@begindatum, [Einddatum]=@einddatum WHERE [Nr]=@nr |
Ik weet niet waar het mis gaat, tijdens het vullen van de parameters heeft alles een geldige waarde (geen NULL) maar toch blijf ik deze fout krijgen. Wie kan me helpen of tips geven?
if broken it is, fix it you should