Toon posts:

Schijf niet lang meer te leven?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet mijn windows opnieuw installeren omdat het te lang geleden is en de PC inmiddels al een keer gecrashed is. Nu zag ik echter via het progje HDD Health dat de health van mijn HD waar mijn Windows op geinstalleerd wordt (Een 5 jaar oude Seagate) nog maar 55% is. Met behulp van HD Tune heb ik hem bekeken en de volgende resultaten komen daaruit:

Gaat deze HD binnenkort kapot of niet?

SMART attributes:
Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/2cyfkp4.png

Benchmark:
Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/2qcj8nd.jpg

Errorscan:
Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/mr7hp5.png

Het progje Seatools (DOS) geeft zowel bij de lange als korte test een PASS.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Als Seatools een PASS geeft zou ik daarvan uitgaan, dat is verreweg het meest betrouwbaar.

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-02 21:16
En anders hoor je het vanzelf wel aan het getik ;)

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 15:53:
Als Seatools een PASS geeft zou ik daarvan uitgaan, dat is verreweg het meest betrouwbaar.
Dat is waar, vind het dan alleen dus vreemd dat HDD Health, HD Tune & Activ@ alle drie rond de 55% health geven...

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Nee, Seagate vindt het geen probleem dat er een aantal slechte sectoren op jouw schijf staan.
In jouw geval is dat er maar één maar zelfs dat is voor de meeste mensen niet aanvaardbaar. Ik zou regelmatig de SMART parameters nakijken om te zien of het probleem erger wordt.

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-02 17:55

Robtimus

me Robtimus no like you

Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 15:55:
vind het dan alleen dus vreemd dat HDD Health, HD Tune & Activ@ alle drie rond de 55% health geven...
Waar haal je vandaan dat HD Tune 55% heath geeft? Ik zie daaronder toch echt in groen "OK" staan, en ook het aantal errors is 0.0%.

Ik zou alleen wel Twisters advies opvolgen en de schijf goed in de gaten houden en regelmatig backuppen.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Probeer anders een programma zoals HDD Regenerator, deze geeft ook een goede indicatie of er bad blocks zijn, en deze zal deze dan ook zonodig "repareren".

Verwijderd

Topicstarter
Twister336 schreef op woensdag 18 november 2009 @ 05:34:
Nee, Seagate vindt het geen probleem dat er een aantal slechte sectoren op jouw schijf staan.
In jouw geval is dat er maar één maar zelfs dat is voor de meeste mensen niet aanvaardbaar. Ik zou regelmatig de SMART parameters nakijken om te zien of het probleem erger wordt.
Dat ga ik zeker doen. Welke SMART waarden moet ik vooral in de gaten houden volgens jou?

Verwijderd

Topicstarter
IceManX schreef op woensdag 18 november 2009 @ 08:40:
[...]

Waar haal je vandaan dat HD Tune 55% heath geeft? Ik zie daaronder toch echt in groen "OK" staan, en ook het aantal errors is 0.0%.

Ik zou alleen wel Twisters advies opvolgen en de schijf goed in de gaten houden en regelmatig backuppen.
Dat geeft hij aan op de opstartpagina van het programma. Tevens zegt hij dit als je over het icoontje gaat rechts onderin.

Back-uppen gaat binnenkort wat beter gebeuren als ik mijn nieuwe externe harde schijf binnen krijg :-).

Verwijderd

Topicstarter
eX0duS schreef op woensdag 18 november 2009 @ 09:26:
Probeer anders een programma zoals HDD Regenerator, deze geeft ook een goede indicatie of er bad blocks zijn, en deze zal deze dan ook zonodig "repareren".
Ok, gedaan :-). Hij gaf 0 bad sectors aan...
Pagina: 1