Netwerk probleem , ten einde raad

Pagina: 1
Acties:

• sonyfreakje
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Na 5 avonden lang stoeien ben ik ten einde raad en hoop ik dat iemand mij wil helpen .

Ik heb glasvezel thuis ( modem onsbrabant net - geeft een direct ip adres.

Dan een - Router -wifi De wrt 54g .
ip adres 192.168.1.125
Subnet 255.255.255.0
Gate way 192.168.1.1

Hierop zit een beveiligd wifi voor de beneden verdieping . . en aan de router hangt een popcorn-hour + ps3 bekabeld.

Dan gaat er een directe kabel uit de lan poort 1 van router 1 naar boven naar een 2de router in de wan poort .

2de router is een Wrt320n - met meerdere pc's zowel draadloos als bekabeld.

Hierop en op de wrt54g staat allebei dd-wrt firmware. Router 1 heeft internet ,bekabeld en wireless.

Maar op router 2 krijg ik op geen enkele manier internet. Ik heb statisch ip adres geprobeerd. Ik heb dhcp uit en dhcp forwarder geprobeerd. ik heb de gateway als router ingesteld. ik krijg het niet voor elkaar.

Kan iemand mij aub vertellen wat ik precies aan en met welke instellingen ik de 2de router moet instellen ? is er iemand met misschien de zelfde opstelling ? vertel me wat jullie moeten weten dan zoek ik het op , ben al 5 dagen bezig dus heb er geen zin meer in .,

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Je hebt boven een switch nodig, en geen router ;). DHCP wordt door router 1 geregeld, dus op 2 moet dit dus uit staan.

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:21
Welk apparaat is 192.168.1.1?

Je zou router2 gewoon een static IP moeten geven in het subnet van de LAN-kant (192.168.1.0/24 als ik het zo lees) van router1 en als gateway het IP van router 1 in moeten stellen.

De opstelling van 2 routers begrijp ik echter niet helemaal, wat is hier de achterliggende gedachte van?

[ Voor 20% gewijzigd door The Realone op 17-11-2009 15:49 ]

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:45
Gewoon niet de WAN-poort gebruiken van router2, maar een normale LAN-poort. DHCP uit.

[ Voor 6% gewijzigd door heuker op 17-11-2009 15:50 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-02 14:05
heuker schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 15:50:
Gewoon niet de WAN-poort gebruiken van router2, maar een normale LAN-poort. DHCP uit.
idd. Geef wel router2 even een IP in de reeks van router 1 zodat je er bij kan als je instellingen wilt aanpassen.

Wat je nu hebt is een router achter een router. Op zich kan dat (al is dat niet aan te raden), maar in dit geval zitten ze beide in hetzelfde subnet, waardoor dat nooit zal gaan werken.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:21
Misschien heeft ie wel een hele goede reden om 2 routers te gebruiken, al betwijfel ik dat. ;)

Overigens, ik weet niet hoe snel je fiber-abo is maar ik denk niet dat die WRT54G veel meer dan 60Mbit/s kan routen, als je een 100Mbit/s abo hebt is dat natuurlijk zonde. Maar dat even terzijde.

EDIT: Sorry, traag met typen. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door The Realone op 17-11-2009 15:55 ]

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:16

arie_papa

Running on Ubuntu

Het nut lijkt mij om 2 X een draadloos signaal te hebben = beter bereik + sterker signaal
Inderdaad wat iedereen zegt, DHCP uit op Router 2, dan kabel van R1 > R2 in een LAN prikken.
Overigens, je kunt hetzelfde SSID gebruiken op beide routers (Wifi) alleen allebei een verschillend kanaal gebruiken. Werkt prima.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

• sonyfreakje
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Idd de reden waarom ik dit zo wil hebben is ivm een netwerk beneden en op de eerste verdieping ( heb toevallig die wrt54g staan dus gebruik die maar even .

op de derde verdieping hebben we een kantoor met meerdere pc's en klanten die ook op de wifi moeten kunnen , aangezien dit nieuwbouw is zit er een metalen frame in huis waardoor ik met geen enkele router een dekkende wifi kan krijgen op een goede snelheid.

ik ga eens even proberen het een en ander zo in te stellen als jullie hier boven aangeven even kijken tegen welke problemen ik dan aanloop.
Pagina: 1