Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] Blu Ray unencrypted playback

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok vorig verhaal was misschien wat onduidelijk, 2e poging...
Sind kort heb ik een interne LG Blu Ray speler en heb ik m.b.v AnyDvd een backup naar mijn HD gemaakt van een Blu Ray disc. Ik heb deze backup gemaakt omdat ik eigenlijk af wil van dat hele DRM gezeik icm blue ray, wanneer je een backup maakt dan stript AnyDvd de beveiligingen van een Blu Ray disc zodat je je Videofiles op een normale manier kunt gebruiken zoals je zou moeten verwachten als je een film koopt. Door deze backup kan ik mijn film naar mijn Homeserver kopieeren en kan ik op al mijn clients deze film bekijken. Voor die laatste stap het afspelen van de Blu Ray backup heb ik wat vragen:

Bij de speler kreeg ik een installatiedisc van PowerDVD waarmee je blue rays kan bekijken. Wanneer ik met PowerDvd de Blu ray probeer te bekijken, zeurt PowerDvd zoals verwacht om het feit dat de verbinding tussen Blu Ray, videokaart en Display niet voldoet aan de eis dat deze verleuteld is. Het afspelen van een Blu Ray vanaf een harddisk heeft PowerDvd disabled in de laatste versies onder druk van de Uitgevers. Het is dus niet mogelijk een fatsoenlijk Video menu te krijgen en daar in te stellen welke taal je wilt horen. Wanneer ik echter de gekopieerde Blu Ray benader met PowerDvd en direct een *.M2TS file in de stream directory selecteer (grootste file in de stream directory) en deze wordt dan afgespeeld, alleen klopt het geluid niet want PowerDVd neemt een standaard geluidspoor waardoor ik acteurcommentaar tijdens de film hoor en niet het originele geluid. Tijdens deze weergave via PowerDvd zijn mijn 2 cores 90-95% belast (AMD x2 5050e) en schokt het beeld af en toe, ik heb het idee dat hardware ondersteuning tijdens deze playback (AMD 780G chipset) niet wordt gebruikt omdat de belasting van mijn cores zo hoog is.
  • Weet iemand of PowerDVd de hardware ondersteuning voor blu ray decodering kan gebruiken als unencrypted blu ray data van HD wordt afgespeeld? Normaal speelt men natuurlijk de blu ray data direct van disc af en dat kan echter alleen als men een beveiligde verbinding van speler t/m Display heeft (HDCP versleuteling). Het kan zijn dat AMD ook naar deze versleuteling kijkt en de HW ondersteuning alleen activeerd zodra de beveiliging actief is?
Een andere vraag is: ik heb een driver/decoder die de last over 2 Cores verdeeld bij het afspelen van AVCHD files (CoreAVC), deze decoder werkt echt perfect. Ik had echter gedacht dat deze decoder ook behulpzaam zou zijn bij het afspelen van Blu Ray data. Wanneer ik echter direct de grootste Mtsfile afspeel m.b.v. Mediaplayer classic dan wordt deze stream wel afgespeeld echter wordt er maar 1 core gebruikt! Met media player classic kan ik wel kiezen welke audiostream ik wil horen alleen schokt de boel zo erg vanwege het gebruik van die ene core dat dat verder ook niet werkbaar is.
  • Weet iemand hoe het komt dat coreAVC mijn 2e core niet gebruikt tijdens playback? Dit terwijl bij mijn eigen HD opnamen die ook *m2ts files genereren de 2e core wel wordt gebruikt.
  • Weet iemand alternatieven voor PowerDvd waarmee je met gebruik van 2 cores blue rays kan afspelen van HD en het lieftst ook gebruik maakt van die HW ondersteuning in mijn chipset?
Simpeler als dit kan ik het niet uitleggen, blijven gewoon lastige vragen/problemen :)

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2009 10:55 ]

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-11 10:49
Ik kan je helaas niet helpen met je vragen.... Als je je verhaal even wat duidelijker maakt denk ik wel dat je snel meer reacties krijgt. zet even in puntjes neer wat je hebt geprobeerd, zet onder elkaar wat je vragen zijn en wat je hebt ondervonden.

ikkanernunietechteenlekkerverhaaluitopmaken.

Verwijderd

Topicstarter
scenix_ schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 15:31:
Ik kan je helaas niet helpen met je vragen.... Als je je verhaal even wat duidelijker maakt denk ik wel dat je snel meer reacties krijgt. zet even in puntjes neer wat je hebt geprobeerd, zet onder elkaar wat je vragen zijn en wat je hebt ondervonden.

ikkanernunietechteenlekkerverhaaluitopmaken.
Ik heb geprobeerd het een en ander wat duidelijker te maken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het gevonden, conclusie is dat je gewoon nooit PowerDVD moet installeren want daarmee kan je geen geripte Blu-Ray van HD spelen op een normale manier, bovendien verziekt de PowerDVD installatie een CoreAVC installatie.
Ik dacht laat ik eens op mijn laptop proberen die geripte Blu Ray af te spelen, en dat werkte gewoon goed beide cores flink belast maar het speelde vloeiend af. Gechecked op mijn HTPC en zag dat er bij afspelen van AVCHD files maar 1 Core werd gebruikt, terwijl voor de installatie van PowerDVD werden er wel 2 Cores gebruikt werden.
Ik heb PowerDVD er af gegooit en coreAVC opnieuw geinstalleerd maar die 2e core wordt gewoon niet gebruikt dus PowerDVD heeft op de een of andere manier iets verziekt aan de SW installatie op mijn HTPC. Vanavond zet ik een backup van afgelopen zaterdag terug want ik heb geen zin om precies uit te zoeken wat PowerDVD :( heeft vergald.
Die hardware ondersteuning van mijn 780G chipset zal ik waarschijnlijk niet kunnen gebruiken, jammer maar niet echt noodzakelijk. Voordelen van die geripte Blu Ray disc zijn:
  • veel meer flexibiliteit, ik kan op al mijn clients nu de blu ray disc via het netwerk afspelen zonder dat de clients een blue ray drive nodig hebben.
  • Ik heb PowerDVD niet meer nodig, wat bovendien een beveiligde verbinding vereist van drive, grafische kaart t/m display wat ook vervelend is om te configuren of onmogelijk als een van de componenten dat niet ondersteunt.
  • Ik ben weer de baas over mijn eigen gekochte data zonder opgelegde restricties, zo hoort het ook.
  • Die Blu Ray disc kan weer bij het plastic afval.
Nadeel is natuurlijk dat het een en ander wat meer HD ruimte inneemt, maar met de huidige lage HD prijzen vind ik dat geen probleem ik sla alles ongecomprimeerd op zodat ik de maximale kwaliteit hou, ik kan later altijd nog naar elk ander formaat converteren wat ik wil.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 08:31:
Die Blu Ray disc kan weer bij het plastic afval.
Weet je dat zeker? Een HDD kan altijd crashen & om steeds volledige ongecomprimeerde data te gaan backuppen ga je na verloop van tijd toch wel veel opslagruimte nodig hebben ...

Ik doe nu ongeveer hetzelfde wat jij doet maar dan met DVD's maar de originele disc geef ik in bewaring bij een familielid, mocht er dan ooit iets gebeuren waardoor de data onherroepelijk weg is (brand bvb) dan heb ik tenminste nog mijn originele films op een andere locatie.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2009 09:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 09:05:
[...]

Weet je dat zeker? Een HDD kan altijd crashen & om steeds volledige ongecomprimeerde data te gaan backuppen ga je na verloop van tijd toch wel veel opslagruimte nodig hebben ...

Ik doe nu ongeveer hetzelfde wat jij doet maar dan met DVD's maar de originele disc geef ik in bewaring bij een familielid, mocht er dan ooit iets gebeuren waardoor de data onherroepelijk weg is (brand bvb) dan heb ik tenminste nog mijn originele films op een andere locatie.
Die blu-ray bewaar ik natuurlijk, maar momenteel dupliceer ik de Blu Rays ook op mijn server (geen garantie voor brand o.i.d maar dat is een fysieke disc ook niet). Het was alleen maar om aan te geven hoe nutteloos een plastic disc eigenlijk is, na de copieeractie heb je geen fysiek medium meer nodig, als iedereen genoeg bandbreedte heeft van zijn ISP dan halen we in de toekomst gewoon dat soort data binnen via je breedband verbinding. Mijn DVD/CD verzameling heb ik ook ergens in een oude doos op zolder, eigenlijk kan ik dat allemaal weggooien ik kijk er nooit naar en doe er niets meer mee het is gewoon plastic afval, staat allemaal ongecomprimeerd op mijn homeserver. HD ruimte kost niets meer 1Tb voor 80 euro of nog minder, eerdat ik 20/30 Blu rays heb gekocht zal de prijs wel weer gehalveerd zijn.
Pagina: 1