Inbellen op NT-Server

Pagina: 1
Acties:

• GdeKeijzer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06 10:50
Howdy

Een netwerk met 1 NT-Server een aantal NT-WS en 1 unix-bak. Deze hebben allemaal een vast ip-adres in de range van 192.168.0.1 (server) tot 192.168.0.xxx. Nu wil ik middels RAS inbellen op een modem wat aan deze server hangt, en wel zo dat ik vanaf een windoos-inbelmachine kan browsen over het netwerk, maar dat ik ook een telnet-sessie naar de unix-bak kan opzetten.

Hoe moet ik e.e.a. configureren op zowel NT-S als RAS en de inbel-computer.

2e case: als bovenstaande werkt, ook nog eens inbellen met een unix-client.

Heb wel ervaring met NT, maar RAS blijft iets waar ik me nog niet in verdiept heb.

Groeten...

Niet omdat het moet, maar omdat het kan....

• Vaughn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-04 16:27

Vaughn

Powered by Jomanda

Je installeert de RAS service in 'properties' van het netwerk. Na een tijdje vraagt ie naar RAS capable devices, dit is je modem als je die al geinstalleerd hebt. Selecteer deze uit de lijst. en klik vervolgens op 'network' hier moet je een static pool maken voor je inbel PC, de inbel verbinding verloopt op DHCP, en hiermee bepaal je dus het adres voor de inbel client.
Hierin stel je ook in of de inbel client het 'entire' netwerk mag zien. klik op next..en RAS 'bind' het een en ander. Nu moet je in je 'user manager' bepalen welk account dial-in privileges krijgt, en of je de callback op dat account wilt instellen. De machine rebooten. En RAS als service starten in je configuratie scherm -> Service (Doet ie niet altijd automatisch) Er kan een foutje inzitten qua submenuutjes in de uitleg, maar ik doe dit ook maar uit m'n hoofd...als ik het zie weet ik het zo...maar volgens mij klopt het aardig. 8-)

There are 10 kinds of people: Those who understand binary and those who don't.