• BB333
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-11-2024
Hallo,

Op de Acer PC van mijn huisgenoot zit volgens mij een heel erg groot internetprobleem. Een maand geleden deed namelijk opeens Wireless internet het niet meer. De PC ontvangt internet via een USB-ontvanger van KPN. De ontvanger leek er ineens mee te stoppen. We hebben toen bij Computerland een Sweex 300MBPS ontvanger gekocht. Deze hebben we aangesloten en deze vond netwerken. Echter na het invullen van het WPA-adres bleef het interneticoontje telkens staan op 'netwerkadres verkrijgen' of 'zoeken naar ip-adres'. Soms doet internet het heel even, maar dan werkt het niet meer na een halfuurtje. We hebben toen Windows XP teruggezet naar zijn beginsituatie, omdat we dachten dat het wel eens een softwarematige fout kon zijn. Toen hebben we de Sweex ontvanger nog eens geprobeerd. Deze vond wel weer netwerken maar vertoonde dezelfde kuren, dus soms heel even internet maar bijna altijd de melding 'netwerkadres verkrijgen'. Toen hebben we nog een laatste stap ondernomen. We hebben de KPN-ontvanger weer aangesloten. Het leek zowaar te lukken. Er werden netwerken gevonden (wat overigens altijd met welke ontvanger dan ook werd gevonden) en er kwam toegang tot het internet. Maar helaas heeft het internet het maar anderhalve dag volgehouden. Daarna schoot internet er weer uit en kwam hetzelfde verhaal weer. Ik heb enkele dingen geprobeerd die ik op het internet heb gevonden zoals WZC maar niks mag baten. Wie kan mij helpen?

Edit: De rest van het huis heeft wel internet, en ook via WIFI.