[PHP - ZF]SuPHP Session Probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imp4ct
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 22:19
Ik zit met een raar, maar ook wel vervelend probleem.

Op mijn huidige hosting wordt de PHP compiled volgens suPHP, dit heeft iets met security te maken, ik ken er niet echt veel van. Het nadeel aan deze setup is dat het aanpassen van PHP flags via .htaccess bestand niet meer mogelijk is en mijn hosting provider een aparte php.ini file moet voorzien bij elk domein waarbij ik deze flags wil aanpassen ('t ergste van al is dat dit ook nog eens geld kost, maargoed).

Omdat ik PHP flags moet aanpassen voor de website die'k voor m'n huidige klant ben aan't ontwikkelen heb ik daarom ook m'n hosting provider gevraagd dit mogelijk te maken voor het welbepaalde domein.

Maar sinds dat dit gebeurd is werkt mijn website .. (Zend Framework) niet meer. Ik krijg een melding dat een bepaald item niet terug kon gevonden worden in de Registery.

Ik heb al een hele hoop zitten zoeken op Google, maar ik vind maar geen oplossing.

URL : http://www.webtrix02.be (hier zal je de error kunnen zien)

Weet iemand hoe ik dit misschien kan oplossen?

Bedrijf : Webtrix

Foto materiaal:
Nikon D7100 | Nikor AF-S DX 18-105mm | Nikor AF-S 50mm | Nikon SB600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:18
Je webhoster bellen lijkt me een goede eerste stap? :?

Om je toch enigzins de goede kant op te helpen:
Ik vermoed dat je niet helemaal door hebt dat het fout gaat met: Zend_Registry::get('section')
Die functie in de class home/webtrix/domains/webtrix02.be/lib/Zend/Registry.php werkt dus niet meer. Zoek dat dus even uit op google.

[ Voor 118% gewijzigd door Barleone op 17-11-2009 14:17 ]

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verder is dit gewoon een fout in je applicatie. Misschien ligt het aan de regels rondom Zend_Config, bekijk deze nog eens goed. Er wordt ergens Zend_Registry::get('section') uitgevoerd terwijl deze niet in de registry staat. Ergens wordt dus niet Zend_Registry::set('section', $bla) uitgevoerd.

Edit: Weer eens te snel gelezen

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2009 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imp4ct
Barleone schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 14:13:
Je webhoster bellen lijkt me een goede eerste stap? :?

Om je toch enigzins de goede kant op te helpen:
Ik vermoed dat je niet helemaal door hebt dat het fout gaat met: Zend_Registry::get('section')
Die functie in de class home/webtrix/domains/webtrix02.be/lib/Zend/Registry.php werkt dus niet meer. Zoek dat dus even uit op google.
Wel m'n webhoster heb ik al een berichtje gestuurd, maar zijn kennis van ZF is zero to none. Dus jah, daar ben ik weinig mee.

Een fout in de class kan niet, deze file is van het framework zelf, 't zou me bijzonder verbazen moest hierin een fout zitten. En geloof me.. 'k heb al VEEL gegoogled.
Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 14:18:
Verder is dit gewoon een fout in je applicatie. Misschien ligt het aan de regels rondom Zend_Config, bekijk deze nog eens goed. Er wordt ergens Zend_Registry::get('section') uitgevoerd terwijl deze niet in de registry staat. Ergens wordt dus niet Zend_Registry::set('section', $bla) uitgevoerd.

Edit: Weer eens te snel gelezen
Helemaal bovenaan m'n bootstrap.php wordt er een Zend_Registry::set('section','public'); uitgevoerd. Maar de hele bootstrap zit in een try - catch statement, 'k heb dit nu even weggehaald en dan geeft hij een fout bij met de sessies. Dus mogelijks is hij nu niet meer in staat een sessie te starten.

[ Voor 33% gewijzigd door imp4ct op 17-11-2009 14:35 ]

Foto materiaal:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:21

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Aangezien je nu een eigen php.ini hebt is mijn eerste gedachte dat het php include pad niet meer klopt, of je er niet meer bij mag.

Zet zelf een ZF in je omgeving (dus in je /home/username)
en zet in je php.ini dat pad bij de include erbij ;)

include_path = .:/usr/local/lib/php:./include:./home/username

is een tijdje geleden dus weet niet of dit helemaal klopt

http://www.php.net/manual/en/ini.core.php#ini.include-path

opgelost..... :D

(je error doet mij dit iig vermoeden :D )
btw erg slecht van de hoster dat hij dit niet zelf inziet/snapt.

P.S.
SuPHP is een beveiliging die ervoor zorgt dat PHP bestanden middels de user worden weggeschreven en geopend.
En dus niet meer door apache zelf (sudo php).
Dit heeft inderdaad als side-effect dat .htaccess commando's als php_admin_flag e.d. niet meer zijn toegestaan.

[ Voor 56% gewijzigd door CrankyGamerOG op 17-11-2009 14:34 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiemez
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-10-2022
je moet je session_save_path ook nog aanpassen zo te zien :+ . Hij kan die bestanden niet wegschrijven namelijk.

http://www.php.net/manual...php#ini.session.save-path

[ Voor 26% gewijzigd door Tiemez op 17-11-2009 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
CrankyGamerOG schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 14:27:
Aangezien je nu een eigen php.ini hebt is mijn eerste gedachte dat het php include pad niet meer klopt, of je er niet meer bij mag.
De foutmelding die hij krijgt wordt gegenereerd door Zend_Registry. Dus Zend Framework wordt prima gevonden. Ik zou het toch eerder zoeken in de code en dan met name de plek waar die key wordt gezet. Die foutmelding betekent dat je een key opvraagt die niet bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

rutgerw schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 14:35:
[...]

De foutmelding die hij krijgt wordt gegenereerd door Zend_Registry. Dus Zend Framework wordt prima gevonden. Ik zou het toch eerder zoeken in de code en dan met name de plek waar die key wordt gezet. Die foutmelding betekent dat je een key opvraagt die niet bestaat.
Even los daarvan, ik weet niet of je vaak met ZF werkt maar ik heb dit al vaker gehad, en dan werd het framework dus niet goed geladen.(maar ik werk er zelf dus niet zo vaak mee :+ )

Maar hierboven is wel een valide opmerking gemaakt, je session save path is niet goed.

[ Voor 3% gewijzigd door CrankyGamerOG op 17-11-2009 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imp4ct
Tiemez schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 14:33:
je moet je session_save_path ook nog aanpassen zo te zien :+ . Hij kan die bestanden niet wegschrijven namelijk.

http://www.php.net/manual...php#ini.session.save-path
Even kijken of dit het probleem oplost
CrankyGamerOG schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 14:37:
[...]

Even los daarvan, ik weet niet of je vaak met ZF werkt maar ik heb dit al vaker gehad, en dan werd het framework dus niet goed geladen.(maar ik werk er zelf dus niet zo vaak mee :+ )

Maar hierboven is wel een valide opmerking gemaakt, je session save path is niet goed.
Ik werk dagelijks met Zend Framework :). Maar dit is iets wat ik nog nooit heb voorgehad.

Foto materiaal:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

imp4ct schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 14:39:
[...]

Even kijken of dit het probleem oplost

[...]

Ik werk dagelijks met Zend Framework :). Maar dit is iets wat ik nog nooit heb voorgehad.
ik had het tegen rutgerw en niet tegen jou maar goed :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imp4ct
CrankyGamerOG schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 14:40:
[...]

ik had het tegen rutgerw en niet tegen jou maar goed :) ;)
no prob... 't probleem is ook bijna opgelost, ZF weet idd niet waar hij de sessies mag wegschrijven :)
Thanks!

Foto materiaal:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Volgens mij heeft dit nog steeds allemaal niks met ZF te maken, die maakt gewoon gebruik van de variabelen die standaard beschikbaar zijn.

Vraag me echter wel af wat voor php flags je nodig hebt, ik heb dat nooit nodig en heb toch al flink wat sites (ook ZF) opgeleverd op verschillende hosts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Cartman! schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 17:24:
Volgens mij heeft dit nog steeds allemaal niks met ZF te maken, die maakt gewoon gebruik van de variabelen die standaard beschikbaar zijn.

Vraag me echter wel af wat voor php flags je nodig hebt, ik heb dat nooit nodig en heb toch al flink wat sites (ook ZF) opgeleverd op verschillende hosts.
zal wel register_globals zijn :+ (hoop het niet :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Om uit te zetten dan mag ik hopen. ZF heeft absoluut register_globals niet nodig dus dat lijkt me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Php apart compilen "voor de veiligheid" en dan wel register globals aan hebben staan :X Ik hoop dat je verkeerd gokt ;)

Maar het kan natuurlijk ook wellicht gaan om andere rules (setenv, memory limit e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imp4ct
Cartman! schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 17:24:

Mijn klant moet 20 - 30 foto's in 1 keer kunnen uploaden. Met de standaard instellingen in de php.ini is de execute time te laag en ook default toegelaten filesize enz.. dus is aanpassen nodig.

Bij ZF moest ik gewoon meegeven waar hij de sessie's kon wegschrijven.

PHP:
1
2
Zend_Session::setOptions(array('save_path' => '/path naar schrijfbare dir in jou folder'));
Zend_Session::start();

Foto materiaal:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Maar als je toch een aparte php.ini hebt, dan laat je dat toch direct daar in zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Wordt de directory alwaar je je sessies wegschrijft ook geschoond? Dus oude sessie bestanden verwijderd? anders zou het na een tijd vol kunnen lopen. De providers hebben dit meestal wel geregeld voor hun eigen session save path, maar als je dat aanpast dan...

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

• imp4ct
Pin0 schreef op woensdag 18 november 2009 @ 11:44:
Wordt de directory alwaar je je sessies wegschrijft ook geschoond? Dus oude sessie bestanden verwijderd? anders zou het na een tijd vol kunnen lopen. De providers hebben dit meestal wel geregeld voor hun eigen session save path, maar als je dat aanpast dan...
Goeie vraag, ik zou denken dat een sessie zichzelf verwijdert na verloop van tijd, maar dat is waarschijnlijk te mooi om waar te zijn.

Foto materiaal:

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
imp4ct schreef op donderdag 19 november 2009 @ 08:26:
[...]

Goeie vraag, ik zou denken dat een sessie zichzelf verwijdert na verloop van tijd, maar dat is waarschijnlijk te mooi om waar te zijn.
PHP ruimt sessies 1x in de zoveel tijd op. Zie de manual (garbage collection). Zend Session maakt gebruik van PHP sessie management dus die worden ook opgeruimd.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik heb je topic title wat aangepast, ik weet niet of het je probleem goed omschrijft, maar anders kun je zelf een beter voorstel doen via de topic report.

Verder is het handig als je in het vervolg iets meer informatie in je topicstart geeft.
imp4ct schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 14:10:
Omdat ik PHP flags moet aanpassen voor de website die'k voor m'n huidige klant ben aan't ontwikkelen heb ik daarom ook m'n hosting provider gevraagd dit mogelijk te maken voor het welbepaalde domein.
Bijvoorbeeld welke flags je hebt laten veranderen
Maar sinds dat dit gebeurd is werkt mijn website .. (Zend Framework) niet meer. Ik krijg een melding dat een bepaald item niet terug kon gevonden worden in de Registery.
En welke items hij niet meer kan vinden.
Ik heb al een hele hoop zitten zoeken op Google, maar ik vind maar geen oplossing.
Maar heb je wel dingen gevonden die je al uitgesloten hebt? Dan hoeven mensen die oplossingen niet meer aan te dragen.
URL : http://www.webtrix02.be (hier zal je de error kunnen zien)
Het zou handig zijn om je error ook in je topic zelf te vermelden. Als iemand dan later aan het zoeken is, en de error al lang niet meer daar te zien is, heeft hij ook nog wat aan het topic.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• imp4ct
Woy schreef op donderdag 19 november 2009 @ 09:34:
Ik heb je topic title wat aangepast, ik weet niet of het je probleem goed omschrijft, maar anders kun je zelf een beter voorstel doen via de topic report.

Verder is het handig als je in het vervolg iets meer informatie in je topicstart geeft.

[...]

Bijvoorbeeld welke flags je hebt laten veranderen

[...]

En welke items hij niet meer kan vinden.

[...]

Maar heb je wel dingen gevonden die je al uitgesloten hebt? Dan hoeven mensen die oplossingen niet meer aan te dragen.

[...]

Het zou handig zijn om je error ook in je topic zelf te vermelden. Als iemand dan later aan het zoeken is, en de error al lang niet meer daar te zien is, heeft hij ook nog wat aan het topic.
"Welke" flags heeft met het probleem niets te maken. Dit was maar even om te omschrijven in welke situatie ik werkte. Veel mensen weten niet dat het in suPHP niet meer gaat om via .htaccess je PHP flags aan te passen en dus via zo'n php.ini moet gaan.

De items zijn ook van weinig belang vermits die voor elke site anders zullen zijn, vermits hij de error geeft voor het eerste item dat je uit je registery wilt ophalen en dit slaat dan weer terug op het feit dat het systeem geen sessie's kan wegschrijven.

En de oplossing hiervoor staat duidelijk in de topic.

[ Voor 6% gewijzigd door imp4ct op 19-11-2009 10:31 ]

Foto materiaal:

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:45

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

imp4ct schreef op donderdag 19 november 2009 @ 10:26:
En de oplossing hiervoor staat duidelijk in de topic.
Zonder het topic verder gelezen te hebben, ik weet wel dat iedereen die tegen een onbekende foutmelding aan loopt als eerste die fotumelding in google of got search gaat gooien. Zonder foutmelding gaat je topic pas gevonden worden tegen de tijd dat men wat gerichter gaat zoeken. Dus doe even lief, kopieer de foutmelding.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Met MueR... Op deze manier ben jij mooi geholpen maar heeft je topic dus weer nul komma nul nut voor andere gebruikers. :X

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1