Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Groen beeld bij DVI/HDMI - Playstation 3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Door middel van de zoekmachine kwam ik niet verder met dit probleem, dus dacht ik hier een nieuw topic te openen. Wellicht zou iemand hier mij mee kunnen helpen.

Het probleem is als volgt:

De PS3 slimline is aangesloten op de HD-ready televisie, voorzien van een enkele DVI aansluiting.

Tussen de HDMI-uitgang van de PS3 en de DVI-aansluiting op de TV is een kabel aangesloten die van HDMI naar DVI gaat.

Nu geeft het beeld bij opstarten een groen beeld met ruis. Op de achtergrond is echter wel te zien dat er ''HD-kwaliteit" af wordt gespeeld. Ook het geluid ontbreekt.

Het beeld is overigens prima wanneer ik het aansluit op een andere TV dat een HDMI-uitgang heeft.

Ik heb ook geprobeerd de beeldscherm-instellingen te veranderen op de playstation zelf, maar niets zorgde ervoor dat het groene beeld verdween.

Heeft iemand voor mij ideeën/oplossingen?

Alvast bedankt!

Groet,

Clemens

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Lijkt mij een copy protection probleem. De tv ondersteund waarschijnlijk geen HDCP (High bandwidth Digital Content Protection) waardoor je geen beeld krijgt.

Oplossing? Gebruik component ipv hdmi/dvi.
Of gebruik een kastje die de copy protection verwijdert: http://dme.ghost2.net/hdfury/buy.php

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie,

Je zegt dat het dan geen beeld op zou moeten leveren. Dit doet het namelijk wel, alleen het beeld is groen met ruis en op de achtergrond is gewoon de scherpe HD-kwaliteit te zien.

Component, is dat de gewone scart-aansluiting? Zo nee, blijf ik dan de HD-kwaliteit houden?

Alvast bedankt,

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2009 15:32 ]

• Slogra
  • Niet online
Ik weet niet precies hoe het eruit ziet wanneer HDCP niet goed werkt. Maar ik kan me voorstellen dat dit het probleem is. Heb je al in het handleiding gekeken of de TV HDCP ondersteunt?

Component is beter dan "SCART". Het kan hoge resoluties aan (tot 1080i), maar het is een analoog signaal. Je zou het kunnen vergelijken met VGA.

Uiteindelijk hebben wij als consument alleen maar last van HDCP (zoals elke vorm van DRM). De problemen zijn vaak ook moeilijk te traceren. Het kan ook zijn dat je HDCP in je tv hebt, maar dat het niet helemaal compatible is. Dit heb ik gehad bij mijn vorige tv. Resultaat was dat ik minutenlang moest wachten tot ik beeld kreeg. Maar wat ik zo lees op internet komt het ook voor dat mensen vreemde kleuren krijgen.

• Lucky-Shirt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:52

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Misschien sla ik de plank volledig mis, ben absoluut niet thuis in HDMI, HDTV etc, maar.........

Ik heb voor de PS2 een kabel naar de TV met een klein schakelaartje erop. In geval van film moet ik deze omzetten, anders heb ik groen beeld.

Bij mijn pa laatst eenzelfde probleem, alleen zwartwit beeld, ook daar hielp het omzetten van het schakelaartje op de kabel.

Zit er op de kabel die jij gebruikt een klein schakelaartje?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Slogra,

Ik zal nog in de handleiding moeten kijken of de TV HDCP ondersteunt.

Vanmiddag meteen een PS3-component kabel gehaald na je reactie, maar na aansluiting geeft de TV zwart/wit beeld en geen geluid. Achter de tv zie ik een Rood-wit-geel aansluiting. Daarop heb ik het aangesloten maar vooralsnog zwart/wit beeld.
De uitvoer staat dan op 575p, als ik die verhoog krijg ik een 3-seconde durend zwart/wit-lijntjes beeld en schakelt dan over naar het blauwe scherm.

Kan je eigenlijk wel een Rood-groen-blauw-kabel op rood-wit-geel-uitgangen aansluiten?

Alvast bedankt,
Groet,

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 14:44

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 17:30:
Bedankt Slogra,

Ik zal nog in de handleiding moeten kijken of de TV HDCP ondersteunt.

Vanmiddag meteen een PS3-component kabel gehaald na je reactie, maar na aansluiting geeft de TV zwart/wit beeld en geen geluid. Achter de tv zie ik een Rood-wit-geel aansluiting. Daarop heb ik het aangesloten maar vooralsnog zwart/wit beeld.
De uitvoer staat dan op 575p, als ik die verhoog krijg ik een 3-seconde durend zwart/wit-lijntjes beeld en schakelt dan over naar het blauwe scherm.

Kan je eigenlijk wel een Rood-groen-blauw-kabel op rood-wit-geel-uitgangen aansluiten?

Alvast bedankt,
Groet,
Nee een RGB gaat natuurlijk niet werken op "rood-wit-geel" ingangen nodig.

Je hebt namelijk Rood-groen-blauw (RGB) + rood-wit(adio) nodig

De gele aansluit stekker is voor composite video en dat is gelijk aan tot slechter dan scart. Als je tv geen HDMI en geen component aansluitingen heeft dan is de tv bij voorbaat al niet HD-ready

Verwijderd

Topicstarter
Ok, mijn TV is HD-ready, maar heeft een DVI-I uitgang en aan de zijkant zit er een aansluiting voor rood/wit/geel. Hoe kan ik dan zorgen dat ik ook gebruik kan maken van HD?
Vooralsnog zie ik geen rood/groen/blauw-aansluitingen achter in mijn tv.

Welke stap moet ik nu nog nemen?

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-11 11:17
Ik ga ervan uit dat je tv een DVI-I INgang heeft en geen UITgang...

Volgens mij is het basis signaal van de PS3 niet HDCP beveiligt, alleen Blu-Rays worden met HDCP verzonden.
Je zou dus gewoon goed beeld moeten krijgen... Al een andere kabel geprobeerd?

Even niets...

• Slogra
  • Niet online
Even voor de duidelijkheid:
Composiet = geel + rood/wit
Component = rood/groen/blauw + rood/wit

Die laatste wil je dus hebben en die aansluiting zou op jouw tv moeten zitten.

Wel vreemd dat op de door jouw gelinkte pagina geen component ingang in de specs vermeld wordt. Waarschijnlijk heeft de tv deze wel, want op andere sites wordt deze ingang wel vermeld. Daarnaast mag een tv geen "HD-ready" genoemd worden wanneer ie geen component ingang heeft, dus 99% van de LCD tv's heeft het.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties.

Volgens de TV-specificaties is er sprake van:

Verbindingen
Connector type SCART , DVI-HDCP , DVI , S-video
Number of SCART input 1 x SCART (AV input/output / RGB) - rear , 1 x SCART (AV input/output / S-Video) - rear
PC input yes
PC interface DVI
Video interface composit , S-Video , SCART

-------------------------------------

Op mijn TV vind ik tot nu toe alleen de rood/geel/wit aansluiting aan de zijkant. Zit er ergens nog een geheim klepje? :)

Wat ik ook nog bedacht, gezien de reactie over het proberen van een andere kabel.

De huidige kabel heeft een 19-pins, terwijl er in de TV ruimte is voor 25-pins. Zou dit invloed kunnen hebben? Overigens was het volgens de Mediamarkt niet van belang of het ging om een PC-kabel van HDMI/DVI of een PS3-kabel (waren uitverkocht). Dus heb ik de 19-pins geprobeerd. Zou dit invloed kunnen hebben?

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Staat niet in de handleiding vermeld waar je de andere aansluitingen kunt vinden?
http://www.p4c.philips.co...32PF5320/10&slg=nl&scy=NL

zie ook dit voor het gebruik van de RGB kabel.

[ Voor 56% gewijzigd door schaduw op 17-11-2009 21:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Edit: je had de site ook gepost zo te zien :)

Dus als ik het volgens de site goed begrijp, zou ik deze stap moeten volgen?

http://www.p4c.philips.co...09/060509091225_13044.gif

[ Voor 148% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2009 22:08 ]

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Ja, maar op Philips.nl je typenummer invullen is al voldoende op dit te vinden.

edit: dit was een reactie op je ongewijzigde post.

[ Voor 25% gewijzigd door schaduw op 17-11-2009 22:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt Schaduw,

Het idee van 19-pins naar 25-pins is volgens mij ook nonsens. Heb net een HDMI naar HDMI kabel geprobeerd met een converter naar DVI (met 25 pins).. wederom groen beeld met ruis, met de scherpe HD op de achtergrond. Ik kan er ook niet veel meer op internet over vinden.

Wat kan ik nog doen?

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand nog een suggestie?

Wilde morgen richting R'dam gaan om dit op te lossen. Bij de mediamarkt weten ze het, naar alle waarschijnlijkheid, toch niet.

Alvast bedankt,
Pagina: 1