Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Internet abonnement met gratis Netbook bij Vodafone

Pagina: 1
Acties:

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-11 16:50
Bij Vodafone kan je een netbook krijgen in combinatie met een abonnement. http://www.vodafone.nl/sh...2B-abonnement/cat11740001

De eerste 8 maanden kost dit maandelijks 24,97 Euro. Daarna 34,95 Euro. Nu staat er nergens een looptijd bij. Als ik de hele bestelprocedure volg zie ik nergens geen looptijd. Ik vermoed dat het gaat om een contract van 24 maanden. Maar dat zou ik te duur vinden. 12 maanden zou ik redelijk vinden.
Wat als ik dit produkt nu bestel en er vervolgens geen enkele looptijd vermeld wordt. Kan ik Vodafone dan houden aan een 12 maanden contract?

• Twistedmark
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:07
Ik denk dat je zelf ook een onderzoeksplicht hebt. Kleine moeite om Vodafone even te bellen en te vragen wat de looptijd is.

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:19
Al je het abonnement aanpast zie je dat er alleen een 2-jarige mogelijkheid is. Daarnaast geef ik je weinig kans om zo'n zaak te winnen...

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

verrek, het staat inderdaad nergens, ook even het bestel proces doorgelopen maar ook daar weinig (geen zin om echt te bestellen).
Maar ik heb geleerd in de jaren dat je in dit soort gevallen beter alles los kan kopen en zeker niet je hoofd in de lus van een onduidelijk contract moet stoppen.
Misschien kan het maar lijkt mij de moeite en gezeur niet waard mocht het idd 24 maand zijn.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11 14:04
Of het is een leen constructie.. en moet je de netbook bij het stopzetten van je abonnement weer teruggeven.

Verwijderd

ik heb even voor je gebeld: het betreft een abonnement met minimale contractduur van 2 jaar
de reden dat de contractduur niet duidelijk terug te vinden is in de aanbieding kon mevrouw me niet vertellen

• TVL
Reden waarom ik dit ook post is dat je in mijn optiek eigenlijk onder valse voorwendselen gelokt wordt met zo'n aanbieding. Als eerste wordt er gesuggereerd dat je een gratis laptop krijgt voor maar 24,97 Euro. Vervolgens kom je erachter dat je maar 8 maanden deze prijs betaald en daarna kom je er ook nog eens achter dat het contract geen 12 maar 24 maanden is. Weer het zoveelste voorbeeld van list en bedrog.

Ik vind overigens dat je niet zelf met zo veel moeite achter dit soort dingen moet komen. Zo'n bedrijf moet gewoon een transparant produkt aanbieden. Volgens mij zou je af moeten kunnen dwingen dat ze een looptijd van 12 maanden geven. Wat zegt een rechtsgeleerde hierover?

[ Voor 25% gewijzigd door TVL op 17-11-2009 15:15 ]

• Wreckage1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-11 11:16
Niets persoonlijks hoor, maar het valt mij op dat er veel mensen zijn die het hebben over list en bedrog, oplichting en vage reclames.

Zowiezo, if it looks to good to be true, then it is!
Daarmee wil ik zeggen, als jij zoiets hebt van, wow dat is een leuke aanbieding maar ik zie geen looptijd, dan kan je er al van uit gaan dat het 24 maanden is.
Daarnaast kan je gewoon de telefoon pakken en vragen om de voorwaarde.

Gevalletje van common sense lijkt mij.

Dit is overigens niet als aanval bedoelt naar jou hoor.

• TVL
Ik heb het meer over transparantie in reclame. Ik vind het erg onfatsoenlijk van een bedrijf om verkeerde dingen te suggereren om zo meer produkten te verkopen en daarmee de klant te benadelen. Als je duidelijk bent en gelooft in je goede produkten is dit soort dingen niet nodig. Er zijn legio voorbeelden van dit soort van reclame, kijk maar eens naar de DSB bank, allerlei soorten woekerpolissen en sms spelletjes. Er zijn heel veel mensen en doelgroepen die wat mij betreft beschermt moeten worden tegen dit soort praktijken.

• Wreckage1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-11 11:16
Nee dat klopt, je hebt daarin ook wel een punt, alleen ook bij het voorbeeld van de DSB heb ik ook al de mening dat het te mooi was om waar te zijn. De opmerking van: Geld lenen kost geld... het is toch belachelijk dat dat erbij moet staan?

Maar dat is misschien een beetje offtopic :)

Ik bedoel er vooral mee te zeggen dat het mij opviel dat het er steeds meer op lijkt dat een boel mensen iets zien en dan ophouden zelf te denken.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

En dat is precies het doel van (sommige) marketing. Gelukkig is de tendens in de verwachtingen van de consument en zeker ook de politiek om dat soort addertjes vooraf gewoon kenbaar te maken (zie o.a. EU onderzoeken naar de ringtone aanbieders). Als je iemand een verplichting aan laat gaan kan dat anno nu eigenlijk niet meer ik de kleine lettertjes - maar dat is deels ook maar een mening.
Maar als ik dit soort aanbiedingen zie ben ik al afgehaakt vaak, want als zoiets simpels al niet erbij staat maak ik me echt zorgen over alle andere bepalingen en kleine lettertjes (die ik vaak ook nog eens lees).

edit: en helaas zijn er toch delen van de bevolking die vooraf al niet nadenken, en dat zijn niet alleen kinderen die het nog moeten leren ;) maar die zie je hier op tweakers natuurlijk wel iets minder dan gemiddeld op straat :+

[ Voor 15% gewijzigd door franssie op 17-11-2009 17:38 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Pagina: 1