Toon posts:

Moederbord/geheugen probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vreemd probleem. Ik heb een Gigabyte UD4P AM3 moederbord met daarom 2x2GB OCZ DDR3 1333. Na verschillende problemen met opstarten en zelfs een crash in Windows geheugen getest. Eerst ene bankje, prima. Daarna andere bankje, startte niet eens op. Geheugen laten testen, alles werkt prima! Thuis weer ene latje erin, start gewoon op. Andere latje, pc doet niks meer, alleen de lampjes van HD activiteit en een lampje op de videokaart gaan knipperen (alarm). Ben nu weer memtest aan het draaien met beide geheugens, maar alles lijkt goed te gaan. Kan iemand mij helpen? Het lijkt erop dat het moederbord 1 van de latjes gewoon niet accepteert, kan dit bij hetzelfde geheugen (kit van 2)?

Bij voorbaat dank!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04:56

F.West98

Alweer 17 jaar hier

waarschijnlijk een max. geheugen?

2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ten eerste zijn het sloten en dimmen, niet bankjes. Dat is iets volledig anders.
Kijk eerst eens of je geheugen op de QVL staat. Is dat niet het geval, test eens met geheuen dat wel door het mobo wordt ondersteund.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn excuses voor de woordkeuze. Max. geheugen heeft hier volgens mij niks mee te maken. En als dit moederbord problemen zou hebben met dit geheugen, kan het dan dat hij de ene dimm wel accepteert en de andere niet?? Wanneer ze er samen in zitten kan ik gewoon memtest draaien zonder problemen.

• happy killer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:11
bij amd is het bekend dat de moederborden in combinatie met 1333mhz geheugen niet erg perfect werken .
probeer het evt met 1066mhz geheugen wat ze zeggen dat beter moet werken :D

• JanW23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-02 10:46

JanW23

Mine mine mine mine

Ik heb voor een vriend precies hetzelfde moederbord gebruikt gehad met ook 1333mhz ocz geheugen. Bij hem hadden we ook veel problemen. Toen bleek dat de standaard voltages van het geheugen niet klopte in de BIOS. We hebben hem dus werkend gekregen gewoon op 1333Mhz maar de default voltage in de BIOS klopte niet.

Verwijderd

Topicstarter
JanWillem,

Dit lijkt de oplossing te zijn! Omdat 1 van beide wel gewoon werkte ging ik er vanuit dat het hier niet aan kon liggen. Even de instellingen in de bios aangepast en alles lijkt nu wel normaal te werken.

Bedankt man!
Pagina: 1