Windows Progje diagnose schijven in RAID-mirror

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na lang zoeken en niets vinden aan jullie de vraag: met welk freeware progje kan ik vanuit windows mijn 2 schijven diagnosticeren (en in de gaten blijven houden) die in een raid-mirror staan? Ik heb de FAQ gelezen, de RAID-FAQ bekeken, en op Google gezocht maar niet gevonden. Progjes die ik reeds geprobeerd heb maar de schijven niet zag zijn:

Active@ Hard Disk Monitor 14.0.0.162
HDD Health 3.3 Build 220 Beta
HD Tune 2.55
DiskCheckup 2.1
HDD Scan 3.1
MHDD 4.6
S.M.A.R.T. Assistant 1.3.0.25

HDD Health doet wel precies wat ik wil voor mijn andere 2 schijven, hij geeft de health aan van de schijven en houdt dit ook de gehele tijd bij. De mirror herkent ie echter niet. Welke software gebruiken jullie hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:37

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Veelal ben je software nodig van de fabrikant die de RAID controller heeft gemaakt, daarnaast moet de RAID controller het wel ondersteunen of lievergezegd de informatie door kunnen geven. Er zijn genoeg goedkope onboard controllers die dit niet doen.

Zorg er in iedergeval voor dat je SMART hebt ingeschakeld in het BIOS.

Maar blijft als vraag over; welke hardware gebruik je? (mijn glazenbol is namelijk defect. ;) )

[ Voor 6% gewijzigd door _Dune_ op 17-11-2009 14:16 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik 2 Samsung Spinpoints op een raid controller van de A8N-SLI Deluxe: NVIDIA nForce4 Serial ATA RAID Controller.