Toon posts:

=Alpha= Cooler Attached! (PII 400)

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht laat ik maar even een nieuwe topic
beginnen aangezien mijn vorige over PinB21
een beetje Eruug veel replies kreeg.
Maar toen begon de elende eerst die PII box
eraf 'no problemo'. Maar toen die heatsink
eraf dat was echt een gestress. Zitten van die rot klemmen op de proc waardoor je echt nog geen 2mm mag uitschieten anders is je proc dood. Maar mijn PII heeft het overleefd.

De volgende stap alles goed ontvetten met
ammoniak. Dat was zo gepiept. Even de processor terug in de pc gedaan en hem er een paar seconden in gehad, zodat ie warm was en de koelpasta zo beter en netter aan te brengen is.

Daarna die vette Heatsink eraan monteren. Hi
dat geeft nog eens een machtig gevoel kan ik
jullie vertellen.

Daarna dat geval met 2 van die vette FANS in
mijn PC gedrukt en je kan het horen ook.

Hi en nu draait de boel vrolijk op 5*100Mhz
op 2,1 volt.

Sniper logged out.......

Verwijderd

well, da's mooi natuurlijk, maar ik heb een PII 400 met gelockte MP en draai nu op 123*4 = ook bijna 500(met een dubbele fan) ..
maar toch wel leuk zo'n alpha, die moet verder kunnen dan 500 ....
good luck ..

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Nu nog een waterkoelertje erop: betere koeling, en geen geluid. :)

Verwijderd

ow ja, IK was dus degene die zijn proc omgebouwd heeft, ik heb er meer ervaring mee, dus dacht ik ik help maar ff...

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga hem ook nog proberen te laten lopen
op 5,5*100 :)

Die Alpha's in m'n kast zien er vet relaxed
uit hehe opeens zo'n vet mega block in je
kast hehe. Alleen een goede Airflow is wel
van belang. Dit scheelt zo weer een paar
graden.

Sniper logged out

Verwijderd

Topicstarter
Owja helemaal vergeten,

Nog bedankt Koen (Psycho) voor het removen van die klemmen want dat was echt een stress
werk --> Daarom dacht ik, ik laat het lekker even aan jou over hihi.

Sniper logged out....

Verwijderd

ja, en als ik dan uitschiet lekker dokkuh zeker, lekker ben jij :) maar ik heb het met plezier gedaan... was wel cool, en dat gestress is goed voor je hart :)

• FalconM
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Nu heb ik ook zo'n Alpha Cooler, alleen heb ik het nog niet aangedurft om die PII Box eraf te slopen, waardoor de koeler nu met tape (!) 'vast' zit. Je kunt je voorstellen dat dit niet echt geweldig is voor goede warmteoverdracht.
Kan iemand mij uitleggen hoe ik die box eraf krijg zonder de boel stuk te krijgen? Gewoon een schroevendraaier ertussen ofzo? Lijkt me niet echt goed....

Volvo V70 D5 my2011

Verwijderd

Topicstarter
Falcon die Box zelf eraf halen is geen probleem. Je steekt namelijk een schreoven draaier tussen de metalen plaat (dat geval waar de heatsink ook aan zit) en tussen die plastic box.

Nu niet gelijk als een gek gaan wrikken maar heel voorzichtig die plastic box omhog tillen (kijk wel even aan de zijkant dat je je schroevendraaier er niet te ver insteekt zodat je de printplaat niet raakt)
Dit is echt heel makkelijk.

Maar als je dan die box eraf hebt dan begin
het juist moelijk te worden. Want de heatsink zit dan nog heel eruug vast me een paar klemmen.

Een tip om deze klemmen te verwijderen.
Leg eerst een stukje papier tussen de 2 klemmen en de printplaat.

Dan pak je een klein tangetje. En pak daarmaa het uiteinde van de klem (niet met de kleine staafjes kloten waarmee de klem vast zit aan een soort ijzeren balletje). Deze buig je gewoon net zo ver omhoog totdat ie los schiet. --> Niet bang zijn om dit te doen het lijkt gevaarlijk voor je proc maar het is echt niet zo moeilijk.

DAt met die klem lijkt heel ingewikkeld. Maar als je je box er 1 maal af hebt snap je gelijk wat ik bedoel.

Sniper logged out.......

Verwijderd

Ik heb deze "operatie" ook op m'n Athlon uitgevoerd, maar je moet dus wel een brede schroevendraaier gebruiken, anders draai je een kwartslag en dat schiet hij nog niet los.

Doe dit niet als je hartklachten hebt. (Hoewel het op een oude Pentium II natuurlijk minder eng is als op een Athlon van 2 mille ;))

• FalconM
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Thanx voor de tips! Als het gelukt is zal ik wel wat laten horen (aantal MHz e.d).
Ook als het niet gelukt is trouwens ;)

Volvo V70 D5 my2011

Pagina: 1