Toon posts:

[Exchange 2007] Gebruiker krijgt steeds een password prompt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Even een korte uitleg van de situatie:

Ik login als Gebruiker A, met een nieuw profiel op het Windows domein.
Voor 'Gebruiker A' stel ik, in Outlook 2003, een Microsoft Exchange account in. Vul de servernaam in en de gebruikersnaam. En nu krijg ik een password prompt.

Dit lijkt alleen voor deze gebruiker het geval te zijn, ik heb het idee dat dit in Exchange zit. Heb de gebruiker al full access rights gegeven op zijn eigen mailbox, maar dat mag niet baten.

Er wordt gebruik gemaakt van een volledige Windows omgeving:
Windows XP pro SP3
Outlook 2003 SP3
Exchange 2007 SP2

Heeft iemand enig idee waar ik moet zoeken,
- nieuw profiel al aangemaakt
- Volledige rechten gegeven
- Als ik het gebruikersnaam en wachtwoord invul dan werkt het wel, maar de prompt komt steeds terug.
- Outlook 2003 staat niets ingesteld 'prompt for password' al deze settings staan uit.
- RPC over HTTPS (Outlook anywhere) is ook niet ingesteld.
- De gebruiker heeft dit probleem op alle computers.

• eRRoR.InSiDe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-01 09:21
Mij lijkt het eerder dat de user niet in het domein is ingelogd of dat zijn account niet gereplicieerd is naar een andere DC als waar ie op aangemaakt is.

Verwijderd

Topicstarter
eRRoR.InSiDe schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 12:59:
Mij lijkt het eerder dat de user niet in het domein is ingelogd of dat zijn account niet gereplicieerd is naar een andere DC als waar ie op aangemaakt is.
Daar lijkt het wel op. Ik dacht aan de replicatie tussen AD en Exchange, maar voor andere gebruikers gaat het wel goed. Ik heb ook de memberships met andere gebruikers vergeleken, maar dat is hetzelfde.

Er is overigens maar 1 domain controller, het is een SBS 2008 omgeving. De gebruiker is wel op het domein ingelogd en ondervindt verder ook geen problemen, met bijvoorbeeld drivemappings e.d.

Verwijderd

is dit op het zelfde werkstation? al eens met die gebruiker op een ander werkstation ingelogd?

• vinniel83
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-01-2024

• Swadrian
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-06-2025
Dit kan ook komen doordat het Offline Address Book niet beschikbaar wordt voor die gebruiker. Dit is te testen door het Outlook profiel op online mode te zetten, als dat helpt moet je het daar zoeken.

Zelf een keer gehad bij een 'linked mailbox', een gebruiker uit een ander domein kreeg de password prompt.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, maar dit gaat over RPC over HTTPS, dat is niet ingesteld op de clients, zoals ik in de startpost al vermelde.
Swadrian schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 20:47:
Dit kan ook komen doordat het Offline Address Book niet beschikbaar wordt voor die gebruiker. Dit is te testen door het Outlook profiel op online mode te zetten, als dat helpt moet je het daar zoeken.

Zelf een keer gehad bij een 'linked mailbox', een gebruiker uit een ander domein kreeg de password prompt.
Bedankt dit ga ik onderzoeken, het vreemde is alleen waarom bij een schoon nieuw outlook profiel, voor gebruiker A een password prompt komt en voor gebruiker B niet..
Pagina: 1