[Help] Internet valt uit

Pagina: 1
Acties:

• n3phtiss
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-12-2022
Hey,

Vervelende vraag hier, een aantal dagen geleden had ik wat virusen/spyware binnengekregen wat bijna niet te verwijderen viel. Ik heb toen een backupje van me muziek gemaakt e.d en toen mijn pc geformateerd. Nadat deze weer was geinstalleerd heb ik zowel Avira AntiVir als Comodo Firewall geinstalleerd, zodat ik even beschermd was. Bestanden daarna terug gekopieerd na ze gescanned te hebben op een andere pc. Pc werkte prima, tot na een uurtje of 2 me internet uitviel. Ik heb daarna mijn pc opnieuw opgestart en toen had ik weer internet. Dat duurde ongeveer 5 minuten daarna viel het weer uit, maar alleen in mijn browser, msn bleef aan, net zoals uTorrent. Deze vielen uiteindelijk ook uit maar pas na een kwartier/twintig minuten. Na een paar herstarts en virus scans kwam het er op neer dat mijn browsers na ongeveer 5 minuten dood zijn, en mijn computer virus vrij is.

Daarna heb ik mijn hele pc compleet geformateerd, deze keer heb ik ook geen data terug gekopieerd, dus hij was helemaal leeg, het enige was dezelfde virusscan en de firewall, dit liep even goed, tot na een uurtje toen begon hij weer de zelfde dingen te laten zien. Ik heb daarop mijn router gechecked, paar andere poorten geprobeerd, vast ip address, allemaal met hetzelfde resultaat, dat het internet er nog steeds uit vloog. Het gekke is dat wanneer mijn browser dood gaat, mijn downloads vrolijk doorgaan met 650kb en ik heb volgens mijn pc gewoon verbinding met internet. Ik kan ook niet verbinden met me router als me browser dood is, terwijl dat anders gewoon kan. Ik heb meerdere browsers geprobeerd en ik zit nu even vast, de computer zou virus vrij moeten zijn aangezien ik na de format alleen nog maar een virusscan en firewall erop had(daarna downloade ik utorrent om te controleren of dat werkte). Ikzelf denk dat er of een probleem is met mijn router, die eigeljk altijd gewoon heeft gewerkt, maar ik zou niet weten hoe ik dit kan oplossen.

#Edit:
Modem/Router speedtouch 780
onboard LAN
Motherboard: Asus Striker Extreme
Aangesloten via kabel

#Edit2:
Ikzelf zit op een modem/router (speedtouch 780), samen met nog een pc, deze werkt wel zonder problemen. Er zit ook nog een tweede router aan vast waar één verbinding wel werkt en een andere niet.

Any tips?

[ Voor 6% gewijzigd door n3phtiss op 17-11-2009 12:53 ]

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:56

Brantje

De post is daar >>

Doe eens een ip release en een renew.

[ Voor 1% gewijzigd door Brantje op 17-11-2009 12:42 . Reden: typo ]

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Heb je al eens een andere browser geprobeerd? Complete router reset naar fabrieksinstellingen?

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:25

talin

ES-MA

kan het probleem niet in je pc zitten?

laat je pc eens stand alone draaien, ga eens een tijdje freecellen of een off line film kijken, spel spelen.

heb je de mogelijkheid om een andere laptop dan wel desktop te connecten met internet en kijken of deze wel blijft draaien?

er is wat mis gegaan met die pc, je hebt niets gedaan met je router dan wel netwerk denk dan dat daar het probleem ook niet zit.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• n3phtiss
Doe eens een ip release en een renew.
Dit heb ik al eens geprobeerd zonder resultaat.
Heb je al eens een andere browser geprobeerd? Complete router reset naar fabrieksinstellingen?
Ik heb Chrome, IE en firefox geprobeerd, allemaal gingen ze na 5 minuten uit, de router staat nog op fabrieksinstellingen.

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:53
Staan Avira Antivir en Comodo nog steeds geïnstalleerd?

Een computer die ik laatst heb gerepareerd had last van precies hetzelfde probleem in combinatie met deze software. Een deinstalllatie hielp niet, maar na een herinstallatie van windows xp werkte alles wel weer.

Nadat Avira en Comodo weer geïnstalleerd was, hielt internet er weer mee op. Na opnieuw geformatteerd te hebben heb ik de software er niet meer opgezet, en alles werkt tot op heden nog steeds.

Moraal van het verhaal: Avira en Comodo blokkeerde de hele boel. Misschien kun je nog een herinstallatie doen zonder deze software?

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:23

DataGhost

iPL dev

Ook zonder torrents?

• n3phtiss
Laat je pc eens stand alone draaien, ga eens een tijdje freecellen of een off line film kijken, spel spelen.
Heb je de mogelijkheid om een andere laptop dan wel desktop te connecten met internet en kijken of deze wel blijft draaien?
Zal dit even proberen waneer ik thuis ben, zal even laten weten wat er gebeurt.
Moraal van het verhaal: Avira en Comodo blokkeerde de hele boel. Misschien kun je nog een herinstallatie doen zonder deze software?
Dit zal ik ook proberen als ik thuis ben, dit waren steeds een van de eerste dingen die ik installeerde. Ik had ze wel geuninstalleerd maar zoals je al zei had dat geen effect.

Zal dit even proberen wanneer ik thuis ben, bedankt voor de snelle reacties.

• Brantje

Brantje

De post is daar >>

Werkt een verse instalatie van XP wel?
Dus zonder antivirus, firewall etc.
Overigens, je hebt niet echt een firewall nodig, je zit achter een router, die houd, als het goed is al het meeste tegen.

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:47
n3phtiss schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 12:36:
#Edit2:
Ikzelf zit op een modem/router (speedtouch 780), samen met nog een pc, deze werkt wel zonder problemen. Er zit ook nog een tweede router aan vast waar één verbinding wel werkt en een andere niet.
Draaien er dan 2 DHCP servers? Je problemen klinkt wel typisch daarna.

Verwijderd

Draai je Vista? Goed kans dat je dan last hebt van tcp problemen, het openstaande verbindingen is in Vista begrensd. Gooi uTorrent er helemaal af, en google dan op 'vista tcp patch'. Daarna kun je uTorrent weer installeren en zou het weer moeten werken. Schijnt ook te werken met XP.

• Brantje

Brantje

De post is daar >>

Btw: Hoe ziet je netwerk er uit?

Verwijderd

Even op een ander account,

Het deinstaleren van avira en comodo heeft niet geholpen, het was een schone instalatie, heb niks speciaals gedaan behalve het instaleren van mijn netwerkkaart, en helaas hetzelfde resultaat.

Op het moment heb ik geen tweede pc bij de hand, morgen zal ik even controleren of een andere pc wel een verbinding heeft via deze kabel.

Ik ben bang dat ik geen idee heb of er 2 DHCP servers draaien, ik weet helaas niet zo veel van modems/routers af, als je zou kunnen uitleggen hoe ik hier achter zou kunnen komen, en dit ook kan verhelpen, zou dat bijzonder veel helpen.

Bedankt voor alle reacties, ik zal vanavond nog het een en ander blijven proberen en het hier melden als er wat uitkomt.

• _H_G_
Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 19:39:
Even op een ander account,

Het deinstaleren van avira en comodo heeft niet geholpen, het was een schone instalatie, heb niks speciaals gedaan behalve het instaleren van mijn netwerkkaart, en helaas hetzelfde resultaat.

Op het moment heb ik geen tweede pc bij de hand, morgen zal ik even controleren of een andere pc wel een verbinding heeft via deze kabel.

Ik ben bang dat ik geen idee heb of er 2 DHCP servers draaien, ik weet helaas niet zo veel van modems/routers af, als je zou kunnen uitleggen hoe ik hier achter zou kunnen komen, en dit ook kan verhelpen, zou dat bijzonder veel helpen.

Bedankt voor alle reacties, ik zal vanavond nog het een en ander blijven proberen en het hier melden als er wat uitkomt.
Denk dat de simpelste manier is, om een command prompt te openen en "ipconfig /all" uit te voeren. Je hebt alleen de gegevens nodig van de netwerk adapter die je gebruikt (indien er meer netwerk interfaces getoond worden). Als je dat dan nogmaals doet, zodra het niet werkt, en dan kijken of er verschillen zijn. Het gaat dan om het IP adres, subnetmask, gateway en DNS-servers.

Als er verschillen zijn, dan kan je browsen naar het gateway adres zodra het fout gaat. Dan kom je op de configuratiepagina van je 2e router. Hier kan je dan DHCP en DNS uitzetten. Dit gaat er wel vanuit dat je de WAN poort van de 2e router niet gebruikt (en die gebruikt om het netwerk uit te breiden, niet om een nieuw netwerk te maken). Even rebooten en dit specifieke probleem zou opgelost moeten zijn.

Als de WAN poort van de 2e router wel in gebruik is, dan heeft bovenstaande geen zin en kan je beter even een tekening maken van je netwerk.

[ Voor 6% gewijzigd door _H_G_ op 18-11-2009 07:59 ]

• n3phtiss
Denk dat de simpelste manier is, om een command prompt te openen en "ipconfig /all" uit te voeren. Je hebt alleen de gegevens nodig van de netwerk adapter die je gebruikt (indien er meer netwerk interfaces getoond worden). Als je dat dan nogmaals doet, zodra het niet werkt, en dan kijken of er verschillen zijn. Het gaat dan om het IP adres, subnetmask, gateway en DNS-servers.

Als er verschillen zijn, dan kan je browsen naar het gateway adres zodra het fout gaat. Dan kom je op de configuratiepagina van je 2e router. Hier kan je dan DHCP en DNS uitzetten. Dit gaat er wel vanuit dat je de WAN poort van de 2e router niet gebruikt (en die gebruikt om het netwerk uit te breiden, niet om een nieuw netwerk te maken). Even rebooten en dit specifieke probleem zou opgelost moeten zijn.

Als de WAN poort van de 2e router wel in gebruik is, dan heeft bovenstaande geen zin en kan je beter even een tekening maken van je netwerk.
Hartelijk bedankt, ik zal dit meteen even uitproberen zodra ik weer thuis ben, waar ik gister wel achter kwam is dat ik nog wel naar mijn router kan pingen zodra mijn internet het begeeft, lijkt me dat de router het probleem dan niet is, zou alleen dan niet weten wat mijn internet zo subtiel verkracht.

Verwijderd

Daar ben ik weer, helaas zit ik nog steeds vast.

Ik heb mijn tweede router zijn DHCP uitgezet, helaas zonder resultaat. Ik heb een andere computer aangesloten op mijn kabel en deze werkte zonder problemen, mijn pc op een andere kabel aansluiten helpt helaas niks. Ik heb mijn router mijn computer uit het netwerk laten verwijderen, weer laten zoeken, hij vond hem weer maar helaas hielp het niks.

Ik merk wanneer mijn pc aanstaat voor een iets langere tijd(langer dan 30 minuten of wat dan ook) dat iexplorer problemen krijgt met het opstarten, hij geeft een aantal errors over .dll bestanden die hij niet kan vinden. Mijn msn logt zichzelf helaas meteen weer uit nadat ik mezelf inlog, dit bij elkaar geeft mij toch het idee dat er misschien nog een virus/trojan op mijn pc verborgen zit of wat dan ook(dit was de reden om mijn pc te formateren), terwijl het toch een schone instalatie is. Het enige wat ik nog kan proberen naar mijn inziens is een wat oudere xp instaleren, welke zonder sp's op cd is gezet en de pc nogmaals leeg halen.

Het lijkt me erg sterk dat mijn router het probleem veroorzaakt, en denk toch dat mijn pc zelf de boosdoener is. Ik wacht nog even met opnieuw formateren om zo hopelijk hier wat nieuwe idee'en te horen.

Bij voorbaat dank

Verwijderd

Kan op het moment mijn pc niet eens meer compleet formateren, aangezien ik van de 500g die er in zit, maar 110 kan zien als ruimte die ik kan gebruiken, de rest ik weg ofzo

• _H_G_
Ugh, klinkt niet best.

Als het nog wel werkt, kan je dan eens in het windows log kijken? Misschien kan je daar de oorzaak vinden waarom die dll's niet gevonden zijn. Met een ID en Source van eventuele errors zou je nog op http://www.eventid.net/ kunnen kijken naar ervaringen met die errors.

Anders misschien een boot cd maken (ultimate boot cd ofzo) en de harddisk scannen.
Pagina: 1