Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Vozz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-01-2021
Hoi iedereen,

Ik ben nieuw, op deze site en met de apparaten in m'n huis. Ben al een tijdje aan het surfen / zoeken, maar kom er niet meer uit.
Ik heb sinds korte een MacBook Pro, terwijl ik altijd en PC met XP Media Center Edition gewend was. Noodzaak dus voor een mediaplayer. De keus viel op de MD-270. Nu heb ik daar een LaCie 1TB aangehangen (NTFS geformatteerd, nadat de HFS en HFS+ partities niet herkend werden), die ik ook als NAS wil gebruiken. Dat wil voor mij zeggen: dat ik media van mijn MacBook naar mijn externe HDD (en dus de MD-270) wil kunnen sturen via mijn netwerk. Mijn netwerk is opgebouwd rond een Airport Extreme. Nu heb ik in die instellingen al wat zitten zoeken, maar kan niet vinden hoe ik de HDD die aan de MD-270 hangt kan benaderen. Kan dat hiermee ueberhaupt?
Moet ik een server installeren (UPNP?)? En zo ja: hoe? En kan dat gratis? Zit dat al geintegreerd in OSX? Heb op m'n PC wel eens gewerkt met FTP-Pro, zou er zo iets bestaan? Dus gewoon bestanden heen en weer slepen in een Finder achtige omgeving (haha, ben al van Explorer af )
Oh, en zodat ik het kan benaderen in m'n iTunes
Het duizelt me allemaal een beetje, maar wil graag aan de slag. Kan iemand me een stappenplannetje voorschotelen, of me de goede kant op schoppen?

Thnx in advance, Vozz

PS Heb deze vraag ook bij het MD-270 product-thread geplaatst, maar hij lijkt me hier meer geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:51

talin

ES-MA

als die MD-270 een NAS is heeft ie ook een IP nummer.

kan je vanaf je macbook bij dat IP nummer komen dan wel checken of dat IP nummer ook daadwerkelijk bestaat?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 16:28
Als ik de info van de Sitecom MD-270 zo lees is hij goed in het lezen van andere bronnen op je netwerk, maar ik lees niets over zijn eigen NAS-functie. Mocht hij die wel hebben: via appeltje-K kan je een koppeling openen, en waarschijnlijk moet je dan als adres
code:
1
cifs://[ip of netwerknaam MD-270]
opgeven. Maar zoek eerst even na of de sitecom zelf wel shared.

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Vozz
De MD-270 shared blijkbaar zelf niet (kan hem dus ook niet als server benaderen), maar kan dus alleen lezen vanuit het netwerk. Geen probleem, hang ik m'n Lacie in het netwerk - aan m'n Airport dus met een USB hub. Moet ik hem wel weer HFS+ formatteren zodat de Airport hem herkent. Probleem is dat de MD-270 als gedeelde netwerkbron alleen mijn MacBook (de gedeelde map daarop) herkent en niet de Lacie (HFS+) en een andere FAT32 schijf. Beide schijfen zijn gewoon benaderbaar in de finder.
Heb ik misschien een instelling in de Airport configuratie verkeerd staan? Moet ik die schijfen nog delen ofzo? (Maar het zijn al gedeelde bronnen).

• Mr.Vozz
Okay, heb wat zitten pielen in m'n Airport-configuratie.
Volgens mij laat ik hem nu een aantal IP adressen aanmaken en heb een servernaam opgegeven.
Eerste keer was ik internet kwijt, maar herkende de MD-270 de HSF schijf wel. Daarna Airport opnieuw geconfigureerd, en ben nu bezig m'n volledige bieb op de HSF schijf te zetten. Volgens mij moet het nu goed gaan! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Vozz
Na wat verschillende configuratieslagen heb ik op m'n Airport een IP-adres gereservereerd voor de MD-270 die ik handmatig geconfigureerd heb om van dat IP adres gebruik te maken.
Pfoei, een hele zoektocht, maar ben blij dat het nu werkt zoals ik in gedachte had...
Pagina: 1