linksys wrt54gl en digiconnect wic328

Pagina: 1
Acties:

• weert14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-03 15:45
hallo tweakers,

Ik heb thuis een linksys wrt54gl staan en die is met de WAN poort verbonden aan me modem. Nu heb ik een digiconnect wic328 en wil die draadloos koppelen aan de linksys.
ik heb me linksys router geupdate met de dd-wrt firmware en daar zit een wds functie op. in de wic328 staat ook een optie met wds. maar ik heb het nog niet voor elkaar gekregen.

Ik zou dus graag willen bereiken dat ik gewoon verbinding kan maken met het draadloos van de linksys en dat de wic328 draadloos verbonden is met de linksys en dan de wic328 alleen met een utp gebruikt kan worden als internet.(of gewoon de ssid broadcast van de wic328 uit zetten)

mvg,

Bas

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:28

ralpje

Deugpopje

WDS werk in mijn ervaring alleen goed als je aan beide kanten hetzelfde apparaat (of in ieder geval dezelfde firmware (ie DD-WRT of Tomato) gebruikt.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:19
Is andersom aansluiten ook nog een optie?
Dus modem en wic328 op elkaar aansluiten en de Linksys los draadloos aan de wic328 aansluiten?

Zo ja, dan zou je i.p.v. WDS ook de repeater-bridge configuratie van de Linksys gebruiken.

Hmmm... wacht even - eigenlijk wil je dus ergens in huis een converter hebben van draadloos naar UTP, om het zo maar te noemen? Dat zou nog makkelijker zijn, da's dus Client Bridge mode.

DD-WRT geeft zoveel meer mogelijkheden als je die dus als 'los' ding neerzet en de wic328 als main router gebruikt.

• weert14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-03 15:45
Dat is inderdaad wat ik wil, maar ik heb liever de linksys als primary router. Ik heb gekeken in de web-interface van de wic328 en daar zie ik wel 2 opties staan voor bridge. bridge point to point en point to multy ofzo.
Als ik point to point kies kan ik toch gewoon de linksys als primary router gebruiken?

mvg,

bas