Toon posts:

Welk plankje (ABit, ASUS, MSI....)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil op korte termijn een nieuw plankje gaan halen om daarmee m'n huidige P2B met PII-400 te vervangen.
Heeft iemand een goede sugestie over welk merk plank?
Ik wil er een TB 1200 op zetten en oc-en is voor mij, "ach ja 't is, leuk" maar zeker niet noodzakelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er misschien ook nog idee-en over een GF2-kaart?
Heeft er misschien iemand ervaring met een Asus V7700?

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:28

Convoy

g44p

'k heb er nog wel 1 te koop. Gloedje nieuw. 2 weken oud.

Verwijderd

Tja, zullen de meningen wel over uiteen lopen. Ik heb zelf een Abit KT7a-raid en dit werkt prima en stabiel. Als je ook raid wil gaan gebruiken kun je beter kijken naar de Asus A7V133 maar ik kreeg die niet aan de praat (ik weet nog steeds niet wat het probleem was maar doen het ie het nooit gedaan helaas). Die Asus heeft namelijk een promise raidcontroller en die is gewoon beter dan de Highpoint. Verder zal het niet veel uitmaken.

Die Asus videokaarten schijnen wel erg goed te zijn, alhoewel ik een Hercules ga kopen omdat ie erg mooi blauw is :9 en omdat ze wat beter te overklokken zijn. Maar dat is eigenlijk persoonlijk.

• crashdummy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-04-2024
Je moet snel bellen naar die lui van www.exile.nl dan heb je het morgen misschien al in de bus (of donderdag). Je krijgt daar goed advies zonder dat íe je gaat afzetten. Oja check eerst ff www.epox.nl voor je mobo. Die kun je overklokken maar zijn wel goedkoop. ;)
BTW: waarschijnlijk werkt het nog beter als je ff probeert te bellen. Zijn ze in gesprek, druk je een 5. En ik loop je niet te bullshitten.

• Xu
  • Laatst online: 29-04-2025

Xu

Welke Moederbord(merk & serie) kun je 't best aanschaffen voor 't overklokken van een cpu?? AMD duron & Intel's budget chip's??

[AMD XP 2400@2.0GhZ | Asus A7V8X-X | 512 DDR-RAM | Sapphire Ati Radeon 9800 Pro 128 MB | 80GB Maxtor 5400] && [AMD DURON 800@800 | MSI KT266A Pro2 | 256 DDR-RAM | GeForce2 MX/MX400 64MB | 20GB Maxtor 5400]

Verwijderd

Volgens jouw wensen heb jij een Abit KT7a Raid nodig. Ik heb er ook een en dat voor maar F 429,- (nieuw)... Das nie veel..
Gekocht bij http://www.pclcomputers.nl

De website van PCL is al oud maar je kunt ze ook ff mailen voor de prijs van de Abit echt een koopje :)

• jle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-07 06:25

jle

Als je een snel plankje wilt hebben zou ik voor de Asus A7V133 gaan.
Is namelijk als snelste getest bij Tom's hardware. 8-)

Good goan

• poes
  • Laatst online: 24-08 07:29
Ik zit exact met hetzelfde probleem: De ASUS A7v-133 De Abit KT7a (RAID), De Soltek SL75-KAV-X of de Epox 8KTA 3+. De Asus heeft AMR en dat wil ik niet, de Abit heeft eigenlijk alles, net als de Epox en over de Soltek zijn de meningen zeer verdeeld. Zelf weet ik te weinig over Raid, mijn voorkeur gaat dan toch uit naar de Asus of deAbit. Wie helpt mij???? |:( 8-)

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 11:47
Ik zou de Abit nemen.
Maar zou je niet beter ff de search kunnen gebruiken en zoeken naar Abit KT7a en Asus A7v133 ?

Verwijderd

koop de asus133 die is echt super snel en stabiel:9~, die abit is echt bager niet doen :r

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:22

Beaves

Usque ad Finem

koop de asus133 die is echt super snel en stabiel, die abit is echt bager niet doen
En hoe kom je tot deze "briljante" conclusie? Niemand heeft wat aan deze reactie.

Persoonlijk zou ik voor de MSI gaan, even stabiel als Asus en even goed te o/c'en als Abit.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• jle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-07 06:25

jle

Oke, MSI is een stabiel plankje en hij is goed over te clocken, maar dat is de ASUS ook plus de ASUS is sneller.
Daar tegen over staat dat het MSI plankje iets goedkoper is dan een ASUS plankje. 8-)

Good goan

Verwijderd

Heb nu met drie KT133A borden gewerkt (Epox, Abit en Asus). De asus en abit zijn hiervan het snelst, verder vind ik abit i.h.a. wat tegenvallen qua stabiliteit.

Qua "hoever je kan gaan qua overclocken is veels te afhankelijk van je proc: Dat blijft een kwaestie van puur geluk.

Ben voor de Asus gegaan omdat ie een Promise controller heeft (RAID): Bij mij zijn meerdere probs bekend qua HPT controller in RAID namelijk :(

Als je het geld hebt: Ga voor Asus, koop anders goed geheugen + Epox...

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

Floor-is

5.2

*uche* MSI *uche* :P

Ik heb zelf een Tbird 900 opgeblazen op een KT7a, ik ken meerdere mensen die procs hebben opgeblazen en allemaal op Abit's. Ik heb nog niets gehoord over MSI's of Asus-en die procs slopen...

Que GeForce: Ik heb een Hercules 3D Prophet 2 GTS 64MB, D-Sub15/DVI + Video-Uit. Prima ding, maar 2D ben ik er minder happy mee eerlijk gezegd. Op 1600x1200x16bit@100hz word ik helemaal gek van dat ding. Op 85Hz is het wel super. (En nee het ligt niet aan mijn monitor - Iiyama 22" - )

Bericht hierboven

• Paraselsius
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-08 16:36
Mijn voorkeur gaat uit voor ASUS (in het algemeen)
mobo van ASUS zijn over het algemeen:
stabiel
hebben goede driver en BIOS ondersteuning.
goede layout
vrij vaak snel
genoeg tweaker opties en goed over te clocken.
Goede mogelijkheden om IRQ etc in te stellen voor legacy hardware

1 van de belangrijkste eisen voor een moederbord is voor mij stabiliteit: Windows is al instabiel genoeg waarom dan ook nog instabiliteit meekrijgen vanuit de hardware.

Een goed alternatief lijkt mij MSI goedkoper en ze schijnen ook redelijk stabiele moederborden te maken.
ABit heb ik lang over getwijfeld, het is leuk om veel te tweaken (lees: spelen) met je moederbord maar uiteindelijk wil je een stabiel systeem en wil je niet de (te hoge) risico loopt dat je iets kapot maakt. zeker niet een proc van 600 gulden.
Natuurlijk werkt Abit ook prima maar het is gewoon moeilijker om die stabiel te krijgen. (lees: uptime van meer dan 4 weken reken ik als stabiel)

Verwijderd

Op dinsdag 06 maart 2001 10:22 schreef Floris_Diemel het volgende:
*uche* MSI *uche* :P

Ik heb zelf een Tbird 900 opgeblazen op een KT7a, ik ken meerdere mensen die procs hebben opgeblazen en allemaal op Abit's. Ik heb nog niets gehoord over MSI's of Asus-en die procs slopen...
Ik denk dat je nou wel een keer moet kappen met deze beweringen. Ik kom ze kris kras in diverse draadjes tegen.
Ik vind het een waardeloze aanneming van je. Je komt nergens met een onderbouwing over hoe en waarom. Het kan heel goed een exemplarisch probleem zijn geweest, of pure toeval.
Als iemand van T.net, vind ik, dat je met keiharde bewijzen moet komen, voor je met dergelijke beweringen komt.
Abit wordt naar mijn idee onterecht in het verkeerde daglicht gesteld.

Kom eens met conrete info, daar hebben we meer aan.
Pagina: 1