• Skywalker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-02 08:46

Skywalker

Use the force Luke!!

Topicstarter
Ok, ik zal het zo duidelijk mogelijk uit proberen te leggen.

Afgelopen vrijdag heb ik nog op mijn PC gewerkt. Ik heb netjes afgesloten toen ik klaar was. Zaterdagmiddag wilde ik de PC weer opstarten en toen gebeurde er het volgende.

De PC gaat aan. Gaat direct weer uit, en start na 4 seconden alsnog op, echter hij komt niet tot de POST piep zeg maar. Ik heb alles al geprobeerd. Anders voeding, geheugen eruit 1 voor 1 er weer in, videokaart eruit, ander videokaart er in, processor opnieuw geplaatst met nieuwe koelpasta maar niets schijnt te helpen. Ik heb ook het moederbord uit de kast gehaald, omdat ik dacht dat er misschien wel sluitng in de kast zou zitten. Maar ook dan gebeurt er hetzelfde (zie video)

Nu het vreemde als ik het spul een nacht/dag uit laat staan, niet aan de spanning en ik sluit het daarna weer aan, dan kom ik wel overal netjes doorheen en start de PC gewoon op. Als ik dan afsluit en opnieuw opstart heb ik weer hetzelfde probleem.

Het moederbord is een ASUS P5B Deluxe Wifi waarvan de garantie van 3 jaar is net 20 dagen verlopen....... :'(
Ik heb een video gemaakt van wat er gebeurt, misschien verduidelijkt dat nog iets.

http://www.youtube.com/watch?v=iKKacNrKvnU

May the force be with you!!

• Anno
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-02 11:52

Anno

Griefmaker#2862

Heb jij ook ander geheugen geprobeerd.

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Nadat ik de timings gelijk heb gezet met de specificaties van het geheugen en het voltage voor het geheugen iets verhoogd heb 1.8V > 2.0V. Heb ik geen problemen meer gehad.

[ Voor 14% gewijzigd door Anno op 17-11-2009 11:26 . Reden: *typo ]

• Skywalker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-02 08:46

Skywalker

Use the force Luke!!

Topicstarter
Heb wel zonder geheugen geprobeerd en met minder geheugen en het geheugen in andere slots. Maar geen ander geheugen. Maar kan in de settings sowieso niets aanpassen, want kom niet in de bios......

May the force be with you!!

• Anno

Anno

Griefmaker#2862

Skywalker schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 11:26:
Heb wel zonder geheugen geprobeerd en met minder geheugen en het geheugen in andere slots. Maar geen ander geheugen. Maar kan in de settings sowieso niets aanpassen, want kom niet in de bios......
Nu het vreemde als ik het spul een nacht/dag uit laat staan, niet aan de spanning en ik sluit het daarna weer aan, dan kom ik wel overal netjes doorheen en start de PC gewoon op. Als ik dan afsluit en opnieuw opstart heb ik weer hetzelfde probleem.
Misschien heb ik bovenstaande verkeerd begrepen. Ik nam aan dat je toen wel in de bios kon komen.

• Anno

Anno

Griefmaker#2862

Nvm mijn opmerkingen over timings en voltages. Dat is natuurlijk niet logische aangezien het systeem altijd goed heeft gewerkt.

Het lijkt er inderdaad op dat je mobo defect is.

• JanW23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-02 10:46

JanW23

Mine mine mine mine

Ik weet niet of je het al zo hebt en het klinkt heel raar, maar is je stopcontact die je gebruikt geaard? Of is het een oudewetse zonder randaarde? Of gebruik je een verloopstukje zonder randaarde?
Ik heb wel eens rare fratsen gehad met m'n pc en Paradigit gaf mij toen deze tip en alles werkte inderdaad prima! Uiteraard dan wel vreemd dat het 3 jaar goed gedraaid heeft, maar ik meld het toch maar even voor de zekerheid.

• iPims
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-07-2024

iPims

~Lv200 Broan Nightlord~

Heb je ook zo'n polsbandje om gehad?
Ik heb ook al een paar mamabordjes om zeep geholpen doro statische electriciteit :'(

Sindsdien heb ik altijd zo'n ding om als ik aan de pc knutsel. ;)

What the BBQsaurusrex?

Verwijderd

Modbreak:topickaping is niet de bedoeling

[ Voor 90% gewijzigd door TERW_DAN op 18-11-2009 21:44 ]

Pagina: 1