File Open/Save dialoog traag

Pagina: 1
Acties:

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:51
De file open/save dialogen in alle applicaties zijn sinds kort enorm traag.
Het duurt om en bij de 10 seconden om de dialoogjes op het scherm te tonen.

In de Console.app is er niets te vinden dat duidt op vertraging of errors, de disken slapen op dat moment niet, ik heb geen netwerkverbindingen actief.

Op het Apple forum is er ook een thread met wat van dezelfde bevindingen maar ook geen oplossing.

Nog tweakers met dezelfde issues?

Misschien nog even meegeven dat er voor de rest geen performance issues zijn op het systeem. Diskspeed test duidt ook niet op problemen. Disk is verified.

Toestel: Mac Pro - 2 x QC 2.26 Ghz, 16 GB ram, OSX 10.6.2

[ Voor 13% gewijzigd door iworx op 17-11-2009 11:07 ]

This space intentionally left blank.

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-02 17:58

YellowCube

Wait...what?

heb je via Disk Utilities al een geprobeerd de permissions te repareren?

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• iworx
@YellowCube: Yes, verfied, repaired, alles ...

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-02 12:47
Heb je toevallig een externe HD met Time Machine eraan vastgeknoopt? Bij mij is het open/save dialog ook traag, en dat komt omdat mijn Time Machine schijf dan ook op moet spinnen volgens de Finder. Erg irritant en onnodig lijkt mij.

• iworx
Er hangt een Drobo aan vast via FireWire. Maar die disken slapen normaal gezien niet. Dus de delay "zou" onbestaande moeten zijn.

Ik ben alleszins begonnen met de Drobo leeg te maken en 'm aan de DroboShare te koppelen - enkel voor TimeMachine purpose.

• iworx
't lijkt erop dat het MobileMe was.

Had de iDisk synch opstaan. Die gedisabled en problem solved.

Slotje.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Topics gaan alleen op slot als er iets mis mee is, of als er een nieuw deel is. Topics die zijn opgelost laten we gewoon afzakken :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1