ineens de helft van de schijfcapaciteit weg!

Pagina: 1
Acties:

• gwbuiter74
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-04-2024
Ik heb ineens een eigenaardig probleem.

Ik heb sindskort een nieuwe harde schijf in mijn pc gezet. (Samsung 500GB sata)
deze heb ik gepartitioneerd in 2 delen.. dus 2x 250 GB.
De ene partitie was mijn Systeemschijf (Windows), en de andere mijn backup schijf
waar al mijn films en dergelijke op staan.

Vanmorgen was ik even bezig om windows opnieuw te installeren.
(XP naar 7) ik heb bij het installeren gekozen voor geavanceerd, en eerst de C:\ partitie geformatteerd,
waarna de installatie van 7 begon.
Na de installatie kreeg ik ineens een keuzemenu welke windows ik wilde starten "Oude windows versie.. of WIndows 7? ?? Ik had de partitie toch duidelijk eerst leeg gehaald, en op deze zelfde ook weer de installatie gestart.

Maar ok... de installatie verliep verder prima.
Het geval wil, dat ik nu ineens mijn andere partitie van 250 GB ineens niet meer zichtbaar is in Windows.
terwijl als ik via systeembeheer de eigenschappen van deze schijf bekijk, dat ziet windows de beide partities nog wel, alleen kan ik geen verdere eigenschappen bekijken van de "verdwenen" partitie.

Conclusie: hij is er dus nog wel. Hoe krijg ik hem alleen weer terug... en zichtbaar?
en hoe kan het dat ik ineens een keuze krijg tussen 2 windows versies, terwijl ik overduidelijk
de schijf van tevoren heb geformatteerd?

Wie kan mij helpen?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-02 18:10

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

In schijfbeheer er weer een drive letter aan toekennen? Tenminste uit jouw beschrijfing maak ik op dat er gewoon een drive letter mist, wanneer je deze weer toekent zal de drive/partitie ook weer zichtbaar zijn onder de verkenner.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• gwbuiter74
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-04-2024
_Dune_ schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 10:52:
In schijfbeheer er weer een drive letter aan toekennen? Tenminste uit jouw beschrijfing maak ik op dat er gewoon een drive letter mist, wanneer je deze weer toekent zal de drive/partitie ook weer zichtbaar zijn onder de verkenner.
Ok, alleen hoe doe ik dat?

--- laat maar---- is al gelukt. bedankt. hij is er weer!! ;) _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door gwbuiter74 op 17-11-2009 10:57 ]