Ervaringen PS3 Media Server (PMS) icm Xbox 360

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09 11:00
Ik heb thuis een Xbox 360 die ik direct via ethernet aan mijn computer heb aangesloten. (HD)WMV streamen werkt via WMP11 als een zonnetje, echter wil ik nu ook DVDs gaan streamen (ISO of DVD Files maakt niet uit). Nu vraag ik me af welk programma ik daarvoor het beste kan gebruiken aangezien WMP11 qua video-formaten streamen zeer beperkt is.

Mijn vader maakt voor zijn PS3 gebruik van PS3 Media Server, dat volgens de site ook met Xbox 360 zou moeten samenwerken (wordt officieel alleen niet gesupport begrijp ik). Is er iemand die hier ervaringen mee heeft? Op de PS3 werkt het in ieder geval perfect, hij kan de meest gangbare (HD-)formaten afspelen alsmede DVD Files (Video_TS) en ik dacht zelfs ISO's, alleen weet ik dat niet zeker.

Ik heb een hele tijd geleden al TVersity geprobeert, maar dat vond ik persoonlijk erg onstabiel. De Xbox vond de server de ene keer wel en dan weer niet, films die haperen, lange "denk"-tijden bij het browsen door je mappen etc. Als ik op internet een beetje kijk raadt ook iedereen PMS aan boven TVersity, echter zijn die topics veelal gerelateerd aan de PS3.

Daarom zou ik graag wat ervaringen vernemen van mensen die iets weten over de werking van PMS in combinatie met een Xbox 360. :*)

[ Voor 2% gewijzigd door speek1984 op 17-11-2009 12:17 . Reden: Typo ]

"It's about time you showed up Fox!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik gebruik thuis Twonky, TVersity en PMS icm een PS3 en dus ook een 360. Voor de PS3 werkt PMS het beste (joh), maar voor de 360 twijfel ik tussen TVersity en PMS. PMS doet het op zich prima met de 360, ik ondervind weinig hinder..maar anderzijds, ik ondervind ook geen hinder met TVersity.

Kijk alleen meestal films via de HTPC, en áls ik stream doe ik dat veelal op de PS3 (vind t wat makkelijker browsen en icm de afstandsbediening).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09 11:00
Oke, da's in ieder geval een goede vergelijking :)
Weet je of het mogelijk is om DVDs te streamen met TVersity? Als het goed is moet dat met PMS wel kunnen.
En is het streamen van MP3 met PMS makkelijk? Ik lees verschillende threads op internet dat dat niet helemaal vlekkeloos gaat. Of dat met TVersity wel zo is heb ik niet kunnen vinden.. Maar dat verwacht ik wel, aangezien het standaard functionaliteit is en TVersity ook voor Xbox 360 gesupport wordt in tegenstelling tot PMS.

"It's about time you showed up Fox!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 18:38
Ik loop hier ook al een tijdje mee te emmeren.

Ik heb inmiddels Tversity en PMS draaien.

Tversity gebruik ik voor mp3's (dit werkt perfect, en nee video_ts gaat niet via tversity)) en PMS voor alle overige media (Ja, je kunt hiermee bijna alle formaten afspelen)

Nu heb ik zelf als probleem dat ik de stream niet synchroon kan houden.
In het begin was er niet veel aan de hand maar gaandeweg gaat het al meer asynchroon lopen.

Ik heb inmiddels viedolan, avisynth, vsfilter, k-lit codecpack en nog een ander mkv-codec geinstalleerd.
Hierdoor loopt het al een stuk stabieler maar nog steeds niet zoals het zou moeten zijn.
Ik heb een quadcore cpu met 8GB Ram, Vista 64Bits en een D-LInk 855.
De 360 is wired aangesloten aan de router.

Heeft iemand nog suggesties om dit stabieler te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Denk dat jullie ook nog even moeten kijken/reageren in Playstation 3 als media center - deel 4 , mochten jullie dit nog niet gedaan hebben.

@Scooby_doo
Zie ook de tutorial van ceje: Verwijderd in "Playstation 3 als media center - deel 4"

[ Voor 3% gewijzigd door aramdin op 03-12-2009 12:18 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 18:38
aramdin schreef op donderdag 03 december 2009 @ 12:17:
Denk dat jullie ook nog even moeten kijken/reageren in Playstation 3 als media center - deel 4 , mochten jullie dit nog niet gedaan hebben.

@Scooby_doo
Zie ook de tutorial van ceje: Verwijderd in "Playstation 3 als media center - deel 4"
Thnx 4 de tip maar al die instellingen heb ik precies zo staan.....

Ik denk dat mijn pc maar eens geformatteerd moet worden.

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Ik heb sinds eergisteren een Macbook en ik heb PMS werkende, in de zin van dat het progje mijn Xbox 360 kan vinden en ook de videofiles afspeelt, maar het probleem is dat de videos niet synchroon lopen. Wanneer de mensen in een video nog hun mond bewegen hebben ze de woorden al gezegd, zeg maar.

De Xbox 360 is aangesloten op mijn Linksys WRT54G Wireless router, en de Macbook via Wifi. Ik kan me nog herinneren van mijn vorige laptop met Windows 7 dat ik allerlei plugins/codecs voor PMS had, en die stonden in het programma bij transcode instellingen. Ik heb toen een tutorial gevolgd over hoe alles moest.

Ik kan echter niet een goeie Mac OS X tutorial vinden, en die is toch echt wel nodig vind ik. Op dit moment heb ik alleen MEncoder in de transcode instellingen staan en ook op de Xbox 360 kan ik uiteraard alleen maar de videos in MEncoder bekijken. De optie in PMS voor AV out of sync staat aan. Echter de optie voor multicore niet, en wanneer ik die aanzet en het opsla. Moet ik toch die functie weer aanzetten als ik het progje opnieuw start. Of dit echt uitmaakt alleen...betwijfel ik. Wat ik nog heb zijn al die andere codecs voor PMS, maar dan voor mac. TSmuxer heb ik kunnen vinden,maar ik heb geen idee hoe ik die dan aanzet in PMS.

Ook heb ik op de forum van PS3mediaserver gekeken en ik zie daar alleen maar een duitse tutorial voor PMS op OS X, en laat ik nou geen duits kunnen. Raar dat die niet in het engels is. Of komt het erop neer dat ik al die codecs als Tsmuxer,Avisynth etc, op mac niet in PMS kan krijgen?

Ook draaide ik gisteren via PMS icm Xbox 360 een 720P MKV file, en tot mijn grote verbazing was deze haarscherp. En afgezien van wat stotteringen soms werkte ie goed. Ik kan mij nog goed herinneren toen ik PMS in Windows gebruikte dat MKV files op 360 alles behalve scherp waren met PMS. Diezelfde MKV file speelt op PS3 af prima de eerste 5 seconden en dan is het net slowmotion.
Pagina: 1