Moederborden P55 review en de kwaliteit er van

Pagina: 1
Acties:

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-02 05:23

pino85

Im just a Bird in the Sky

Topicstarter
Beste redactie,

Zoals jullie al weten is er iets fout gegaan in die review, ik mag wel zeggen een menselijke fout maar wel een hele domme fout die ik deels niet begrijp.
Om het zo duidelijk mogenlijk te maken waarom dit gewoon een hele vreemde fout is geweest:

CJ in 'reviews: Vijf P55-moederborden naast elkaar gelegd'
TERW_DAN in 'reviews: Vijf P55-moederborden naast elkaar gelegd'
pino85 in 'reviews: Vijf P55-moederborden naast elkaar gelegd'

Dus mijn vragen zijn duidelijk

Hoe is deze fout tot stand gekomen? en wanneer wist men dat de fout was gemaakt.
Gaat de Redactie dit recht zetten? dat lijkt me wel het minste wat men kan doen in de conclusie, of de test opnieuw doen met de juiste bios.
Ook op oa hardware.info en alle andere sites die ik heb bekeken word een totaal ander beeld geschetst van de P55 serie van MSI, hw.info noemt ze de beste keuze vanwege juist het stroomverbruik en de originele/complete functies..
Toen ik deze review las dacht ik direct hier is iets fout gegaan en dat is ook gebeurd.

Mijn ziens is de hele conclusie nu onterecht en word er en zeer foutief beeld van MSI de wereld ingeholpen omtrend hun nieuwe P55 borden, mensen die tweakers.net als review standaard hanteren kunnen hier door besluiten van dat MSI bord is niet echt goed laat ik hem maar niet aanschaffen.. en ook voor MSI zal hier ook niet content mee zijn en terecht

Zelf vind ik het jammer dat TERW_DAN niet meer de reviews doet, ik vond die altijd wat uitgebreider en completer en dit soort fouten zouden bij hem niet snel voor komen dat heb ik als gevoel erbij.
Ik hoop dus dat men de fout gaat recht zetten want dit zoals het nu is kan gewoon niet

Met vriendelijke groet

Ralf

PS:

Wat ik ook vreemd vond was dat er borden zijn gekozen die in totaal verschillende prijs segmenten zitten.
Dan krijg je gewoon geen eerlijke vergelijking.. dus misschien dat er volgende keer wat meer gekeken kan worden naar in welk prijs segment ze zitten?
ALs je een round up wilt doen van verschillende borden dan moet je wel borden pakken die in het zelfde prijs segment zitten zodat de vergelijking ook eerlijker is.

[ Voor 14% gewijzigd door pino85 op 17-11-2009 12:12 ]

Liefhebber van Tweakers

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Ik heb even een en ander nagezocht. In het begin was al duidelijk dat we een roundup van verschillende borden wilden doen. Het klopt dus dat we dit bord van MSI tijdig in huis hadden. MSI heeft dit bord echter al retour ontvangen voordat zij ons voorzagen van een nieuwe BIOS. Hierdoor hebben we dus alleen met de origineel meegeleverde BIOS kunnen testen. Ik zal even contact opnemen met MSI.

• pino85

pino85

Topicstarter
Bedankt aller eerst voor de reactie, wil je als dat al bekend is verder ook ingaan op wat men gaat doen aan deze review en deze conclusie die beiden absoluut niet kloppend zijn tov het algemene review beeld over dit bord van MSI.
Hw.info maakt bv ook wel fouten net als iedereen fouten maakt echter men zet ze daar wel direct of zsm recht, of geeft aan dat er fouten zijn gemaakt in de conclusie, vandaar dat dit voor mij echt een heel belangrijk punt is.
Het gaat me eigenlijk niet eens om de fout zelf wat dat betreft, maar meer om de stappen die daarna worden gezet om dit recht te zetten .
Zelf vind ik persoonlijk dat het bord opnieuw moet worden getest, al kan dat niet ala minuut neem ik aan omdat het bord al weer weg is, er zijn denk ik mensen die dit bord in huis hebben en hem vast wel willen uit lenen als dit word gevraagd door tweakers zodat de test opnieuw kan en de resulaten verwerkt kunnen worden in de bestaande lijst van uitkomsten van de andere borden
En mijn PS in de eerste post kan je daar misschien ook op in gaan of tweakers.net zich daar in kan vinden of niet.

Bedankt alvast!

[ Voor 65% gewijzigd door pino85 op 17-11-2009 13:43 ]

Liefhebber van Tweakers

• Wilbert de Vries

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Dit bord apart opnieuw testen is geen optie, daarvoor liggen er gewoon te veel andere zaken te wachten. Je hebt gelijk voor wat betreft prijssegment. Hier zullen we een volgende keer meer rekening mee houden. De enige manier waarop dit snel en effectief is te repareren, is door het MSI-bord geheel uit de review te verwijderen.

• pino85

pino85

Topicstarter
Tja dat is imo dan net hoe je het bekijkt, als iemand van tweakers.net het bord aanleverd is dat geen optie? Dat noem ik echt jammer.. want genoeg leden die dat zouden doen en het zeer belangrijk vind dat het op een fatsoenlijke manier word recht gezet.
Het bord en de benchmark resultaten er uit halen kan, echter ik blijf er bij dat deze P55 serie van MSI het verdiend ook door tweakers.net aandacht te krijgen, positieve aandacht die dit bord verdiend.
Het tegen over gestelde is gebeurd, doordat er verkeerde cijfers eruit zijn gekomen.

Enkel alles verwijderen zorgt dus niet dat wat de mensen over het bord hebben gelezen word weg gepoetst.. Sommigen hebben tweakers.net hoog zitten als review site en die nemen jullie conclusie en hoe oa het MSI bord uit de benchmarks komt serieus en dat kan hun beinvloeden in de aanschaf of juist de niet aanschaf.

Ik hoop dat je het ook vanaf mijn standpunt kan bekijken en dus begrijpt waarom ik dit zeg met alle goede bedoelingen.
De conclusie zou ik persoonlijk op zijn minst aanpassen en er zal duidelijk gemaakt moeten worden dat de benchmarks van het MSI bord gewoon verkeerd zijn verlopen, omdat het bord echt stukken beter presteert dan wat er door de fout naar buiten is gekomen.
Maar uiteindelijk ben ik maar een gewoon lid, en heb ik helemaal niets te zeggen over hoe jullie iets moeten doen en men moet ook niets van mij, maar ik geef wel mijn mening er over.

Hoop iig dat het de volgende keer niet meer zo mis gaat met de review, en ik stel het wel op prijs dat jullie de prijs segmenten de volgende keer mee nemen
Bedankt iig voor het luisteren naar dit gewone lid ;)

Edit:

Misschien nog een leuke toevoeging, hw.info maakt Screenshots van de bios en de instellingen als ze over overclocken praten op de diverse mobo's
Misschien kunnen jullie dat ook er bij gaan betrekken? dan hebben de mensen ook een beeld van de instellingen in grotere lijnen per getest bord en of de instellingen ook voor de beginnende oc-er goed te begrijpen zijn of dat het meer voor de gevorderde oc-er is, en vooral of het overzichtelijk is

Je kan niet alles er uit belichten maar de basics dat zou wel mooi zijn want elk bord heeft toch weer een andere bios en andere mogelijkheden.
Dit zal ook weer wat meer werk opleveren dat weet ik zeker maar zorgt wel als je het oc segment er bij betrekt in reviews dat het net wat meer compleet is

[ Voor 46% gewijzigd door pino85 op 18-11-2009 11:00 ]

Liefhebber van Tweakers

• pino85

pino85

Topicstarter
Is er al meer bekend hoe jullie het gaan aanpassen/oplossen in de review? er is nu zo goed als een week over heen gegaan en er is gewoon weg niets gedaan.Geen tekst wijziging of iets anders

[ Voor 255% gewijzigd door pino85 op 24-11-2009 08:45 ]

Liefhebber van Tweakers

• pino85

pino85

Topicstarter
Hier mag een slotje op wat mij betreft. Er is in die tijd voor zo ver ik als lid kan zien in de review niets aangepast of aan gegeven van er zijn echt fouten gemaakt met de bios van het MSI bord.
Tevens is er niet goed gecommuniceerd , ik had toch wel eerder een duidelijk antwoord verwacht. Des te meer omdat ik aan neem dat jullie je eigen reviews ook serieus nemen

Maar ik weet ook niet hoe moeilijk het is om contact te zoeken is met MSI en/of zelf aan geven door middel van een conclusie edit dat er een fout is gemaakt.
Wie weet kost dat laatste wel dagen of weken om te doen, ik heb daar geen zicht op al kan ik me niet voorstellen dat het meer dan paar min werk is
Of jullie vonden het geen prioriteit om het aan de tweaker lezers aan te geven dat kan ook.. ik weet het ook niet.. de redactie is wat dat betreft nogal onduidelijk geweest wat nu het hele punt was om het even aan te duiden in de review

Jullie zijn website van het jaar geworden zag ik waarvoor complimenten, maar in dit geval vind ik dat op punten als adequaat reageren, duidelijkheid bieden aan de lezers die jullie reviews serieus nemen en communicatie het toch ook beter zou hebben gemoeten in deze zaak.

Al met al ga ik er niet meer van uit dat men nog iets gaat doen gezien de periode die er over heen is gegaan.
Ik hoop dat jullie dit soort zaken in de nabije toekomst wat serieuzer gaan nemen, zeker als je word uitgeroepen tot website van het jaar is dit wel een hele vreemde zaak hoe men heeft gehandeld( of beter gezegd niet heeft gehandeld)
Ik heb het gevoel dat ik niet serieus ben genomen door dit te melden.. en door de feedback die er amper is geweest word dit enkel versterkt

Onderneem stappen als het word gemeld door iemand. Al denk ik dat jullie het al wisten voordat ik een topic maakte.
Als het door een fout dan toch voorkomt dat er een verkeerd beeld word geschetst, heb je de keuze om er wat aan te doen of dat niet te doen en het maar te laten voor wat het is.
Mijn ziens moet je de mensen informeren dat je fouten hebt gemaakt waardoor er een foutive conclusie is geschetst en een verkeerd beeld.
Men koos er niet voor om dat aan de tweakers.net leden en de mensen die de site enkel bezoeken dit te melden.
Voor mij is het onacceptabel en onbegrijpelijk van een site die zo goed in elkaar zit om deze keuze te hebben gemaakt

Maar wie weet hebben jullie al lang goed contact met MSI gehad en vond men het niet erg dat er niets aan is gedaan en komt er een nieuwe test oid? dan zijn mijn woorden misschien wat sterk maar als je niet communiceert dan kan je verwachten dat mensen gaan twijfelen en het zeer vreemd vinden.
Zeg nu zelf wat zou je zelf gaan denken als je in dit geval mij was en dit topic maakte en men niets liet weten en niets deed?

Succes iig met aankomende reviews, ik zal iig de volgende keer niet meer de moeite doen om iets te melden als er weer zo mee word omgegaan, want dat heeft blijkbaar weinig nut.
En ik was al gewaarschuwd dat men waarschijnlijk laks zou zijn en het liever zou gaan negeren, ik kon me dat niet voor stellen maar dat idee begin ik nu ook te krijgen
Prijzen in ontvangst nemen is iets wat ik jullie gun dat is gewoon ook terecht geweest.
Echter met de billen bloot als je zelf fouten maakt hoort er ook bij

[ Voor 64% gewijzigd door pino85 op 27-11-2009 01:15 ]

Liefhebber van Tweakers

• Wilbert de Vries

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Stilte vanaf onze kant betekent niet altijd dat we niets doen. Afgelopen weken hebben we overleg gevoerd met MSI om dergelijke situaties te voorkomen. Overigens willen ook wij zo volledig mogelijke testresultaten publiceren, maar ik ben niet van mening dat hier sprake is van een fout. We testen hardware met de firmware die op het moment van testen beschikbaar is. Pas nadat wij het bord retour hadden gezonden na MSI bleek dat een nieuwe firmware mogelijk voor verbeteringen zou zorgen. Dit is in het artikel vermeld.

• pino85

pino85

Topicstarter
Communicatie is niet jullie strekste punt in dit geval geweest zoals ik al aangaf.
Geef dan gewoon aan dat het aangepast is of hoe het er voor staat en niet pas na 10 dagen, zo veel tijd kost zoiets niet lijkt me en dan hebben mensen duidelijkheid en krijg je niet het gevoel dat men er met de pet naar gooit en het niet belangrijk vind/op prijs stelt dat je het meld.
Want dat gevoel blijft over heersen nu en dat is gewoon een vervelend gevoel.

Daarnaast Als ik CJ zijn post zie en die van TERW_DAN blijkt dat jullie al langer de tijd hadden om de nieuwe bios te gebruiken.
Wil jij zeggen dat wat hun aan geven onjuist is? want iemand vertelt hier niet de waarheid, of hun niet of jullie niet.
Dat jij vanuit tweakers aangeeft dit niet als fout te zien dat is logisch
Maar goed hoe het exact zit kom ik nooit achter en dat hoeft ook niet wat dat betreft.
Succes met de volgende reviews, ik kijk ze tegemoet en hoop dat ze goed gaan zijn
Slotje aub

[ Voor 34% gewijzigd door pino85 op 27-11-2009 18:35 ]

Liefhebber van Tweakers

Pagina: 1