Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Bug?] "Geen bericht opgegeven" bij FP moderatie

Pagina: 1
Acties:
  • 396 views

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 14:54
Sinds kort krijg ik steeds vaker de melding "Geen bericht opgegeven" als ik op de frontpage wil modereren.
Dit gebeurt niet bij elk bericht, dit is juist het vreemde.

Als ik vervolgens een andere reply wel kan modereren, kan ik die berichten die eerst niet modbaar zijn wel weer modden. Het is niet echt reproduceerbaar, heb het geprobeerd.

Gebruikte browser: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; nl; rv:1.9.2b2) Gecko/20091108 Firefox/3.6b2 ID:20091108181924

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Je weet dat je een beta draait van Firefox he?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Sypher
Ja, dat weet ik. Maar aangezien die versie binnenkort uit gaat komen, kan je het beste voorbereid zijn voordat het grote publiek overschakelt op de nieuwe versie. De RC komt volgende week (26 november) uit.

Momenteel overigens Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; nl; rv:1.9.2b3) Gecko/20091115 Firefox/3.6b3 ID:20091115182845

[ Voor 6% gewijzigd door Sypher op 18-11-2009 08:46 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:58

crisp

Devver

Pixelated

Dit lijkt me overduidelijk een bug in die bèta-versie van Firefox. Het probleem echter met dingen die lastig te reproduceren zijn is dat het dan ook niet makkelijk is een testcase te maken om dat te melden.

Ik zie niet hoe wij ons zouden kunnen voorbereiden op bugs in nieuwe releases van browsers, noch waarom we dat zouden moeten doen. Bèta-versies zijn juist bedoelt om bugs te vinden en op te lossen voor een final release, dus als je ons vraagt om het op te lossen dan ben je aan het verkeerde adres ;)

Intentionally left blank

• Sypher
Ik geef dit alleen aan zodat het straks met de final release van 3.6 (welke er aan zit te komen) geen functionaliteit op de website breekt.

Doe er je voordeel mee (of niet) :)

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Dus impliciet vraag je ons deze bug in Firefox te onderzoeken en dat te melden aan Mozilla?

Intentionally left blank

• Sypher
Nee. Er is (klaarblijkelijk) iets veranderd in de Javascript afhandeling van Firefox.

Neem als voorbeeld deze posting: Verwijderd in 'nieuws: Klanten Vodafone kunnen niet bellen door landelijke storing - update'
Ik kan deze niet naar beneden (-1) raten, maar wel naar boven of op 0.

Volgens Firebug is het in dat id inderdaad undefined, en zo POST hij deze.

Verder zie ik meldingen als "this.closeModPanel is not a function" en "invalid 'in' operand this.modScores". Geen idee of dit een gerelateerd probleem is.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Dit is wel degelijk gewoon een bug, en een vrij ernstige ook nog. Ik zie setScore aangeroepen worden vanuit de onmouseover met een vaag scope-object en een score-parameter van '4120248' 8)7

Ik zal eens kijken of ik een testcase kan maken want dit is gelukkig wel reproduceerbaar :)

Intentionally left blank

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Het lijkt een racecondition in de JIT-compiler te zijn. Vooralsnog heb ik de functie die de setScore events koppelt iets herschreven en dan zie ik iig geen JS-meldingen meer.

Een losse testcase blijkt helaas wat lastig aangezien ik het probleem in een simpelere setting weer niet kan reproduceren. Daar wil ik nog wel een keer naar kijken als ik tijd daarvoor heb want dit lijkt me toch een vrij ernstige issue.

Intentionally left blank

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Die tijd ontbreekt me voorlopig om hier nog een bugreport voor Mozilla van te maken, temeer daar dit in een eenvoudige setting weer niet te reproduceren is. Voor ons is deze issue in ieder geval afdoende gefixed.

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.