Ik heb onlangs een nieuwe telefoon ( HTC Hero ) genomen en mijn nieuwe abonnement ( met onbeperkte databundel ) welke in december in gaat. Uit voorzorg op een nieuwe rekening heb ik in mijn HTC hero onder het kopje draadloze bedieningselementen heb ik mobiel netwerk ( waar onder staat; verbinding maken met internet ) uitgeschakeld. Vandaag krijg ik een sms binnen met een melding dat mijn rekening 340 euro bedraagt, waarvan 208 euro bestaat uit datakosten !
Ik heb gelijk gebeld met Telfort en hier vertelden ze mij dat er een uitstel geregeld kan worden met de afdeling facturen en dat ik even langs de Telfort winkel moest gaan om te kijken of er iets niet klopt in mijn mobiel. Tevens kunnen ze hier kijken of er iets aan de betaling kan gebeuren.
Ik ben zeker niet van plan om het te gaan betalen, omdat ik van te voren in mijn telefoon het internet heb uitgeschakeld, maar schijnbaar door een kennelijke fout is de telefoon toch data gaan gebruiken of er is een fout bij Telfort zelf
Hier een specificatie van de datakosten:
Datum MB(s) Bedrag
31.10.2009 78.725 33.10
01.11.2009 417.717 175.47
Totaal
€
208.57
Bijna 500 MB aan peronglukte datakosten lijkt mij erg veel ! Ik gebruik helemaal geen internettoepassingen buitenshuis.
Ik heb gelijk gebeld met Telfort en hier vertelden ze mij dat er een uitstel geregeld kan worden met de afdeling facturen en dat ik even langs de Telfort winkel moest gaan om te kijken of er iets niet klopt in mijn mobiel. Tevens kunnen ze hier kijken of er iets aan de betaling kan gebeuren.
Ik ben zeker niet van plan om het te gaan betalen, omdat ik van te voren in mijn telefoon het internet heb uitgeschakeld, maar schijnbaar door een kennelijke fout is de telefoon toch data gaan gebruiken of er is een fout bij Telfort zelf
Hier een specificatie van de datakosten:
Datum MB(s) Bedrag
31.10.2009 78.725 33.10
01.11.2009 417.717 175.47
Totaal
€
208.57

Bijna 500 MB aan peronglukte datakosten lijkt mij erg veel ! Ik gebruik helemaal geen internettoepassingen buitenshuis.