ENORM hoge telefoonrekening Telfort door datakosten

Pagina: 1
Acties:
  • 9.631 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webber87
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-10 17:26
Ik heb onlangs een nieuwe telefoon ( HTC Hero ) genomen en mijn nieuwe abonnement ( met onbeperkte databundel ) welke in december in gaat. Uit voorzorg op een nieuwe rekening heb ik in mijn HTC hero onder het kopje draadloze bedieningselementen heb ik mobiel netwerk ( waar onder staat; verbinding maken met internet ) uitgeschakeld. Vandaag krijg ik een sms binnen met een melding dat mijn rekening 340 euro bedraagt, waarvan 208 euro bestaat uit datakosten !

Ik heb gelijk gebeld met Telfort en hier vertelden ze mij dat er een uitstel geregeld kan worden met de afdeling facturen en dat ik even langs de Telfort winkel moest gaan om te kijken of er iets niet klopt in mijn mobiel. Tevens kunnen ze hier kijken of er iets aan de betaling kan gebeuren.

Ik ben zeker niet van plan om het te gaan betalen, omdat ik van te voren in mijn telefoon het internet heb uitgeschakeld, maar schijnbaar door een kennelijke fout is de telefoon toch data gaan gebruiken of er is een fout bij Telfort zelf

Hier een specificatie van de datakosten:
Datum MB(s) Bedrag
31.10.2009 78.725 33.10

01.11.2009 417.717 175.47

Totaal

208.57 :X

Bijna 500 MB aan peronglukte datakosten lijkt mij erg veel ! Ik gebruik helemaal geen internettoepassingen buitenshuis. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-10 17:04

Greyfox

MSX rulez

Ik herken het verhaal. Zeker dat je denkt dat de boel uit staat, maar dat dat toch stiekum niet het geval is. Ondanks dat je zelf niets doet, maakt je mobiel verbinding doordat allerlei applicaties dat doen.
Zo heb ik in Italie een rekening van 500+ euro opgelopen met mijn HTC Diamond.
Uiteindelijk met een registrysetting de connecties echt uitgezet.
Nu gebruik ik een data-monitoring tool om het gebruik in de gaten te houden.

Ik denk dat je de rekening zowiezo moet betalen, want het is niet de verantwoordelijkheid van Telfort dat jij je telefoon niet goed uit zet!
Wat ik destijd gedaan heb is bij KPN een coulance verzoek ingediend en dat leverde een redelijke korting op. Helaas maar waar, betalen moet je op zijn minst een deel.

(even uitgaande dat er geen fout gemaakt is bij Telfort natuurlijk)

[ Voor 6% gewijzigd door Greyfox op 17-11-2009 08:46 ]

MSX 2 rulez more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-10 22:13
500 MB aan datakosten is inderdaad wel erg veel als je internet niet gebruikt, het lijkt me echter zeer moeilijk te bewijzen dat je het ook daadwerkelijk niet gebruikt hebt en dat je het uit hebt gezet.

succes ermee in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Greyfox schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 08:44:
Ik herken het verhaal. Zeker dat je denkt dat de boel uit staat, maar dat dat toch stiekum niet het geval is. Ondanks dat je zelf niets doet, maakt je mobiel verbinding doordat allerlei applicaties dat doen.
Zo heb ik in Italie een rekening van 500+ euro opgelopen met mijn HTC Diamond.
Je herkent het verhaal, maar toch is het heel iets anders. Jij hebt namelijk binnen een lopend contract gebruik gemaakt van roaming.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webber87
Het heeft ook maar op twee dagen data verbruikt, op zaterdag en zondag, terwijl ik die dagen gewoon thuis was !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:19
Raar dat je in 2 dagen 500MB gedownload hebt, lijkt wel een complete systeem update ofzo?

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05-2023
Of "even" wat opzoeken op google maps of een vergelijkbare dienst waarbij een hoop mensen denken dat dat gewoon offline gebeurd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-10 20:16

Matis

Rubber Rocket

500 mb haal je nooit, maar dan ook nooit met Google Maps. Dat is praktisch onmogelijk :/

Ik gebruik op mijn telefoon dagelijks Google Maps en ik kom niet boven 100mb uit. Ik denk dat TS zijn telefoon gepoogd heeft als wifi ontvanger te gebruiken, maar (per ongeluk) via het telefoonnetwerk is gaan surfen.

Ik heb zojuist even gekeken in mijn Vodafone rekening. Ik heb in de maand september (laatste rekening die online stond) in die hele maand 71.570 kb gedownload. Daarbij moet ik nog vermelden dat ik een hele week via mijn telefoon geïnternet heb, omdat ik die week zonder telefoonlijn zat.

Dat je 500 mb ongemerkt in twee dagen binnenhaalt is praktisch onmogelijk zonder iets gigantisch gedownload te hebben.

[ Voor 40% gewijzigd door Matis op 17-11-2009 09:06 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
webber87 schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 08:49:
Het heeft ook maar op twee dagen data verbruikt, op zaterdag en zondag, terwijl ik die dagen gewoon thuis was !
Kan je je herinneren wat je precies met het toestel hebt gedaan? Heb je bv geprobeerd te browsen of te mailen?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

pven schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 09:18:
Kan je je herinneren wat je precies met het toestel hebt gedaan? Heb je bv geprobeerd te browsen of te mailen?
Maar dan kun je toch nooit 500 mb downloaden met een beetje surfen.

[ Voor 6% gewijzigd door Matis op 17-11-2009 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyfox

Greyfox

MSX rulez

Gunner schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 08:47:
[...]

Je herkent het verhaal, maar toch is het heel iets anders. Jij hebt namelijk binnen een lopend contract gebruik gemaakt van roaming.
Klopt, het is niet helemaal hetzelfde. Wat ik wilde aangeven is dat je denkt je mobiel uitgezet te hebben, maar dat dat toch niet het geval blijkt te zijn.
Met de tools van de standaard installatie kon ik in ieder geval met mijn HTC Diamond niet de verbindingen gesloten houden.

Ik had wel even over de periode heen gekeken, 500 Mb in 2 dagen is wel super hoog. Dat lukt mij alleen als ik mijn mobiel aan mijn laptop hang.

MSX 2 rulez more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Heb je je telefoon misschien aan je computer gehangen? (Je zegt dat je het hele weekend thuis bent geweest) Google maps lijkt mij ook onwaarschijnlijk, heb hier na het clearen van de cache, een maand later, nog geen 100MB en dan heb ik behoorlijk wat 'gepreload' (lees een paar steden op 2 zoom niveau's). Verder zou je kunnen zoeken of er soorgelijke ervaringen zijn met de Hero: maakt het apparaat daadwerkelijk verbinding terwijl jij dat uitzet, zoals Greyfox zegt, bij de Diamond schakel je de verbindings functionaliteiten daadwerkelijk uit met een registery setting of het pogramma 'NoData'
Desondanks is 500MB erg veel. Ik vermoed iets als tethering en youtube filmpjes kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Matis schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 09:26:
[...]

Maar dan kun je toch nooit 500 mb downloaden met een beetje surfen.
Kan ik me ook niet voorstellen, ik heb echter sterk het idee dat de TS-er iets met het toestel heeft gedaan waardoor het een hele bulk aan dataverkeer heeft gegenereerd. Het lijkt er echter op dat de TS-er niet meer weet wat hij nou precies heeft gedaan, ik vind dat hij er nogal vaag over is; het enige wat er wordt gemeld is dat een-of-andere verbinding aan is gepast. Dat toestel gaat niet uit zichzelf 500MB aan data verstoken, er moet meer gaande zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webber87
Arie- schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 09:26:
Heb je je telefoon misschien aan je computer gehangen? (Je zegt dat je het hele weekend thuis bent geweest) Google maps lijkt mij ook onwaarschijnlijk, heb hier na het clearen van de cache, een maand later, nog geen 100MB en dan heb ik behoorlijk wat 'gepreload' (lees een paar steden op 2 zoom niveau's). Verder zou je kunnen zoeken of er soorgelijke ervaringen zijn met de Hero: maakt het apparaat daadwerkelijk verbinding terwijl jij dat uitzet, zoals Greyfox zegt, bij de Diamond schakel je de verbindings functionaliteiten daadwerkelijk uit met een registery setting of het pogramma 'NoData'
Desondanks is 500MB erg veel. Ik vermoed iets als tethering en youtube filmpjes kijken.
Internetten doe ik altijd via de vaste computer en tethering ook niet omdat ik geen laptop o.i.d. heb waar ik dit mee kan doen. Het programma NODATA kan ik wel proberen, maar ik denk niet dat hij nu nog steeds wordt gebruikt. Of het zou moeten komen door een programma dat ik toevallig die zaterdag en zondag heb gebruikt, maar ik zou niet weten wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyfox

Greyfox

MSX rulez

Misschien kun je bij Telfort opvragen waar dat dataverbruik vandaan komt?
Wellicht hebben zij URL's geregistreerd?

MSX 2 rulez more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

webber87 schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 09:48:
Internetten doe ik altijd via de vaste computer en tethering ook niet omdat ik geen laptop o.i.d. heb waar ik dit mee kan doen. Het programma NODATA kan ik wel proberen, maar ik denk niet dat hij nu nog steeds wordt gebruikt. Of het zou moeten komen door een programma dat ik toevallig die zaterdag en zondag heb gebruikt, maar ik zou niet weten wat?
Ik kan weinig breien van hetgeen je nu zegt. Ben gewoon eens duidelijk. Wat heb je dat weekend gedaan met je telefoon.

Ik denk dat je op deze manier weinig kans gaat maken bij Telfort als je zo onduidelijk blijft doen.

@pven, dan zitten we op dezelfde lijn (dubbelzinnig ;) )

[ Voor 4% gewijzigd door Matis op 17-11-2009 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webber87
De rekening loopt van 8 oktober tot 7 november, ALLEEN op 31 okt. en 01 nov. is er dataverkeer geweest :| dus wel in 2 dagen tijd 500 MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-10 15:22

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Ik heb wel ooit gehad (maar das een tijd geleden) dat ik een abbo had bij vodafone. Dit was het meest simpele abbo voor gewoon bellen. Helaas gebruikte mijn telefoon toen 3g om te bellen.

Na de eerste maand kon ik dus een maand bellen als data afrekenen omdat ik eigenlijk niet binnen mijn abbo gebruik mocht maken van 3g. Dus ik had niets gedownload maar wel voor een boel Mb's gebeld.

Misschien lijkt dit op jouw situatie? Want 500 mb binnentrekken op een mobiele internet verbinding merk je echt wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je hem niet aan je laptop gehangen en per ongeluk als internetmodem gebruikt?

dan loopt het hard op namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

webber87 schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 09:53:
De rekening loopt van 8 oktober tot 7 november, ALLEEN op 31 okt. en 01 nov. is er dataverkeer geweest :| dus wel in 2 dagen tijd 500 MB.
Daar was ik al achter, maar WAT heb je gedaan met je telefoon in dat weekend.

@hierboven, dan gaat het hard, maar ik had al aangegeven dat ik met een hele week tethering 71mb verstookt heb. Daarnaast zegt TS geen gebruik te maken van tethering.

[ Voor 20% gewijzigd door Matis op 17-11-2009 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webber87
Matis schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 09:50:
[...]

Ik kan weinig breien van hetgeen je nu zegt. Ben gewoon eens duidelijk. Wat heb je dat weekend gedaan met je telefoon.

Ik denk dat je op deze manier weinig kans gaat maken bij Telfort als je zo onduidelijk blijft doen.

@pven, dan zitten we op dezelfde lijn (dubbelzinnig ;) )
Ik doe niks anders met mijn telefoon dan gewoon bellen, sms'en en muziek luisteren. Af en toe speel ik in de bus een spelletje. Dat weekend zal het niet anders zijn geweest. Zaterdag gewerkt en Zondag thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
[...]

NoData is voor de HTC Diamond wat draait op Windows Mobile, HTC Hero draait Android, dat gaat dus niet werken.
Tethering is dat je via je mobiel internet levert aan een ander systeem, dat kan een lap-top zijn, maar ook een vaste pc is gewoon mogelijk. Zoals al gezegd, denk goed na en wees duidelijk in wat je dat hele weekend met je telefoon gedaan hebt, 500MB komt (hoogst waarschijnlijk) niet uit de lucht vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
webber87 schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 09:57:
[...]

Ik doe niks anders met mijn telefoon dan gewoon bellen, sms'en en muziek luisteren. Af en toe speel ik in de bus een spelletje. Dat weekend zal het niet anders zijn geweest. Zaterdag gewerkt en Zondag thuis.
Hoe luister je muziek? Lokale MP3's, internetradio?

Ik vind dat je nogal vaag blijft: 'Dat weekend zal het niet anders zijn geweest'. Je weet toch nog wel wat je een paar dagen terug hebt gedaan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-10 21:37
Ik heb ook zoiets gehad bij mijn HTC Touch icm Vodafone Scherp. De eerste rekening was €107 euro, waarvan €100 dataverbruik was in de eerste drie dagen, hoewel ik dat uit had gezet in het toestel. Vodafone is hier heel netjes mee omgegaan: de klantenservice heeft mij aangeraden het bedrag niet te betalen, de factuurafdeling heeft de datakosten ongedaan gemaakt en een andere afdeling heeft geregeld dat dataverbindingen op mijn simkaart uitgeschakeld zijn. Ik heb er dus uiteindelijk niets van betaald en kan nu ook niet meer de fout in gaan :) . Hopelijk kan Telfort ook zoiets voor jou regelen!

Edit: @hieronder: bij mij was het een GPRS-verbinding die constant aan bleef staan. Hoewel er volgens mij geen data overheen is gegaan, bleven de minuten wel tikken. Beetje raar verhaal, maar ik ben blij dat het goed is afgelopen!

[ Voor 16% gewijzigd door Mr.Qips op 17-11-2009 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

webber87 schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 09:57:
Ik geloof er helemaal niets van. Volgens mij weet je drommelsgoed wat je wel (dan wel niet) gedaan hebt dat weekend.
@hierboven, maar je moet toch ergens opdracht toe gegeven hebben. Het is niet dat je telefoon *zomaar* 500mb (of in jouw geval de helft) binnen gaat hengelen. Daar kan ik iig niet inkomen.
Ik heb ook een keer per ongeluk in België een dag mijn telefoon aan het internet gehouden, domme actie, maar ik was maar 1 mb kwijt.

[ Voor 26% gewijzigd door Matis op 17-11-2009 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webber87
Matis schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 10:02:
[...]

Ik geloof er helemaal niets van. Volgens mij weet je drommelsgoed wat je wel (dan wel niet) gedaan hebt dat weekend.
@hierboven, maar je moet toch ergens opdracht toe gegeven hebben. Het is niet dat je telefoon *zomaar* 500mb (of in jouw geval de helft) binnen gaat hengelen. Daar kan ik iig niet inkomen.
Ik heb ook een keer per ongeluk in België een dag mijn telefoon aan het internet gehouden, domme actie, maar ik was maar 1 mb kwijt.
Ik heb het nog even nagezocht waar ik was die dagen. De zondag was ik thuisthuis en heb de mobiel niet gebruikt en die maandag was ik aan het studeren voor de tentamenweek. Verder heb ik nog even gekeken wat eventueel data zou kunnen gebruiken: Google Maps, Google radio, Het weer etc. maar dat gebruik ik nooit. Ik luister muziek gewoon van de geheugenkaart af.

Hierboven las ik iemand die hoge kosten had doordat GPRS aanstond, misschien wat dat bij mij ook wel het geval. Ik ga vanmiddag even langs de Telfort winkel, maar ik heb die dagen ECHT NIET extreem veel video's bekeken buitenshuis of muziek gestreamt. Oftewel gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webber87
Zojuist nogmaals gebeld met Telfort. Het blijkt dat ik niet langs de Telfort winkel hoef omdat ze daar gewoon simpelweg niet de bevoegdheid hebben om iets aan mijn klacht te doen. De klacht is nu doorgegeven aan de administratie afdeling wat de klacht gaat onderzoeken. Binnen 25 dagen krijg ik hier uitslag op en zal worden bekeken of ik de factuur ook moet betalen. Het bedrag wordt wel gewoon de 26ste van deze maand van mijn rekening geschreven. Het enige wat ik nu nog kan doen is de betaling bij mijn bank laten storneren, maar dan moet ik wel contact weer opnemen met Telfort zodat ik een uitstel van betaling krijg.

Verder heb ik gevraagd of ik een verdere specificatie kan krijgen van mijn dataverbruik, hier kon ze geen antwoord op geven en moest ik een brief sturen. Weet iemand of dit mogelijk is?

Voor de rest moet ik nu gewoon afwachten en ik ga nu bekijken wat mijn verdere opties zijn buiten Telfort om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
webber87 schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 14:50:
Voor de rest moet ik nu gewoon afwachten en ik ga nu bekijken wat mijn verdere opties zijn buiten Telfort om.
Die vraag kan ik voor je beantwoorden: die heb je niet. Het is jouw toestel, Telfort is in deze geen dader tenzij jij concreet aan kan tonen dat de rekening niet klopt en dat er verbruik in rekening wordt gebracht welke niet mogelijk is.

Als Telfort het netjes wilt doen, dan brengen ze je vanaf de activatiedatum een internetabonnement in rekening, dan zijn zij blij en jij waarschijnlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

webber87 schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 14:22:
Ik ga vanmiddag even langs de Telfort winkel, maar ik heb die dagen ECHT NIET extreem veel video's bekeken buitenshuis of muziek gestreamt. Oftewel gewoon niet.
Niet extreem veel, betekent dat je dus wel hebt zitten downloaden/streamen/whatever :S Een paar posts geleden zei je nog dat dat helemaal niet wist welk programma dat gedaan zou kunnen hebben :/
Of het zou moeten komen door een programma dat ik toevallig die zaterdag en zondag heb gebruikt, maar ik zou niet weten wat?
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

oftewel gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Wat wil je daarmee zeggen? Ik vind dat TS de vragen ontwijkend beantwoord.

Tevens wil er nog aan toevoegen dat Telfort de TS helemaal niets verschuldigd is. Het storneren van de rekening lijkt me niet verstandig, dat zou het alleen maar kunnen escaleren. Een brief schrijven lijkt me verstandiger, maar dan moet er wel een duidelijk verhaal komen. Met deze info gaat hij het niet redden.

[ Voor 41% gewijzigd door Matis op 17-11-2009 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Matis schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 15:43:
[...]

Wat wil je daarmee zeggen? Ik vind dat TS de vragen ontwijkend beantwoord.
Zullen we er gemakshalve even vanuit gaan dat TS de waarheid spreekt en niet geinternet heeft? Anders krijgen we hier een ping-pong-discussie die maar niet vooruit komt.

Dan blijft de vraag voor TS natuurlijk staan: heb je nu wel wat (bewust) geinternet of helemaal niet (bewust) geinternet?

[ Voor 1% gewijzigd door pven op 17-11-2009 16:02 . Reden: 'bewust' toegevoed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

pven schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 15:48:
Zullen we er gemakshalve even vanuit gaan dat TS de waarheid spreekt en niet geinternet heeft? Anders krijgen we hier een ping-pong-discussie die maar niet vooruit komt.
Akkoord.
Dan blijft de vraag voor TS natuurlijk staan: heb je nu wel wat geinternet of helemaal niet geinternet?
Die vraag laat nog ruimte open, gewoon de vraag

Ja ik heb geinternet op mijn telefoon, of Nee ik heb pertinent niet geinternet op mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rk74
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-10 10:20
Mijn vriendin heeft net als Webber87 een HTC Hero, echter geen abonnement bij Telfort maar bij Hi. Ook wij hebben te maken met erg hoog dataverbruik (afgelopen maand moesten we contact opnemen met Hi vanwege een rekening die al opgelopen was tot bijna 800 euro!) wat niet te verklaren is. Mijn vriendin streamt helemaal niets, het enige wat ze doet is af en toe surfen (een stuk of vier pagina's per dag) en haar googlemailaccount checken. Ik ga nu maar APNdroid installeren want ik heb sterk het vermoeden dat er echt van alles gebeurd terwijl je niet zelf actief aan het internetten is.

Ik snap dat het voor veel mensen niet te begrijpen is dat er zoveel data verbruikt wordt zonder dat er "rare" dingen met de telefoon gedaan worden/zijn (tethering oid.) maar in ons geval is dat zeker niet zo.

Natuurlijk heb ik contact opgenomen met de helpdesk van Hi maar die kunnen hier niets aan veranderen, en zijn ook niet erg behulpzaam. ik denk dat ik maar even contact met HTC op ga nemen want ik vind het echt onverklaarbaar dat er zoveel data verbruikt wordt met simple af en toe internetten. Dat moet toch gewoon kunnen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-10 13:21

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik (of eigenlijk mn baas :+) heb met een (simpele) Nokia 6233 classic ook een hoge rekening gemaakt in de eerste anderhalve dag dat ik het toestel had. Gelukkig in mijn geval kreeg ik het toestel op de 2e dag voor het verstrijken van de maand en had het secretariaat direct door dat er iets niet goed zat qua kosten, zodat ik direct op de hoogte gebracht ben.

Probleem bleek de GPRS verbinding te zijn, die op de achtergrond continue mijn locatie aan het bepalen was. Dit genereert aanzienlijke hoeveelheden datagebruik die je niet ziet. Tevens staat dit los van de internetinstellingen in Symbian3 v6 (meen ik).

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 22:09
Laatste rekening van Telfort bevatte voor mij dataverbruik van ruim 250MB waarvan ik bijna 200MB niet kan verklaren. Mijn Nokia E71 heeft een ingebouwde 'packet-gegevens' teller en houdt van zichzelf al bij hoeveel er in en uit gaat over het 2G/3G netwerk. Hierin is bij het laatste factuur ook een ontzettende onverklaarbare piek, maar ik hoef er niets voor te betalen (heb Surf&Mail). Toch maak ik me wel zorgen over de registratie ervan nu al die werkzaamheden bij Telfort in het factureringssysteem zo gruwelijke chaos hebben veroorzaakt mogelijk ook wat glitches hebben hierin.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:56

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

TS, heb je niet toevallig de optie aanstaan dat je toestel locatiegegevens verstuurt? Dit zal ook je dataverbinding openhouden. Het lijkt me sterk dat je daardoor een halve gig in 2 dagen verstookt, maar het zal wel een duit in het zakje doen.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:06
Heeft Android niet gewoon updates binnengehaald? Heb namelijk wel eens verhalen gehoord dat Android ook in het buitenland lekker data verbruikt, en dat het lastig is dit uit te zetten. Als dat het is dan heb je inderdaad gewoon veel data verstookt...

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FooLsKi schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 16:13:
TS, heb je niet toevallig de optie aanstaan dat je toestel locatiegegevens verstuurt? Dit zal ook je dataverbinding openhouden. Het lijkt me sterk dat je daardoor een halve gig in 2 dagen verstookt, maar het zal wel een duit in het zakje doen.
Inderdaad. GPS, A-GPS, overige locatie-middelen.

Android haalt ook updates binnen.

Andere apps doen dit ook. Veel apps maken gebruik van een internetverbinding zonder melding.

Een verbinding die aan blijft staan. Netwerktype ook anders ingesteld? (GSM etc).

500MB is teveel voor een fout. Het probleem zit in jou toestel. Ik denk dan ook niet dat je zomaar hier Telfort verantwoordelijk kunt stellen, je weet het immers niet eens zeker.

Eens met de vaagheid overigens, ik neem aan dat handelingen een paar dagen later nog duidelijk zijn. Heb je bijvoorbeeld een icoontje in beeld gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Niet alleen je GPS en A-GPS maar ook locatiegegevens delen met Google, wat in de meeste Androids standaard aan staat geschakeld. Het is het eerste wat ik uitzet als ik een nieuwe Android in m'n vingers krijg. Googzilla hoeft niet te weten waar ik ben :P

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Voor mijn gevoel maakt het een groot verschil of TS heeft verlengd met Telfort (waarbij je je toestel al krijgt voordat je nieuwe, met S&M abo ingaat). Als je verlengt met een in mijn ogen internettoestel als de Hero en je kiest ervoor om dat met S&M te doen dan zou ik het heel erg kinderachtig vinden van Telfort om daarvan nog geen gebruik te kunnen maken als je je toestel in huis krijgt.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:53
FooLsKi schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 16:13:
Lokatiegegevens kan wel hard aantikken... Bij een klant ook een leuke discussie mee gehad. (Die had een gsm tracker). Ding verstuurt een paar bytes met de coordinaten en klaar. Alleen bleek de provider in blokken van xxKb te rekenen, dus dat tikt dan ineens wel hard aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Sure, volgens mij doen alle providers aan blockrounding (afronden naar boven naar xxxkB) per sessie. Maar dan nog lijkt het me heel sterk dat je alleen daarmee een half gig verstookt in 2 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
FooLsKi schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 16:49:
Sure, volgens mij doen alle providers aan blockrounding (afronden naar boven naar xxxkB) per sessie. Maar dan nog lijkt het me heel sterk dat je alleen daarmee een half gig verstookt in 2 dagen.
Heb je daar bewijs van of vermoed je het?

Tring rondt bv niet af, zie pven in "Ervaringen met Tringg". :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb ook een android, maar volgens mij kan je data helemaal niet uitzetten. Alleen kan je roaming uitzetten, wat werkt als je niet op je eigen netwerk zit. En je kan 3g uitzetten, maar dan heb je nog steeds een dataverbinding....

Heb je dan ook misschien een update van android 1.5 -> 1.6 gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-10 15:21
Ik zou toch iig proberen om een specifieke rekening te krijgen. Dat moet toch geen probleem zijn lijkt me.
Dan weet je tenminste in welke richting je moet zoeken, want dat lijk me op dit moment je grootste probleem. Waar komt dit data-verbruik vandaan?
Telfort fout, Android die raar doet of jij was zat/stoned/... en hebt toch (inmiddels onbewust) zitten downloaden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2010 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webber87
DRaakje schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 17:12:
Ik heb ook een android, maar volgens mij kan je data helemaal niet uitzetten. Alleen kan je roaming uitzetten, wat werkt als je niet op je eigen netwerk zit. En je kan 3g uitzetten, maar dan heb je nog steeds een dataverbinding....

Heb je dan ook misschien een update van android 1.5 -> 1.6 gehad?
Nee heb ik niet gehad. HTC Hero slaat de update van 1.5 naar 1.6 over en gaat gelijk naar 2.0 las ik op androidplanet.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

webber87 schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 14:50:
Zojuist nogmaals gebeld met Telfort. Het blijkt dat ik niet langs de Telfort winkel hoef omdat ze daar gewoon simpelweg niet de bevoegdheid hebben om iets aan mijn klacht te doen.
Je geeft in de openingspost aan dat je langs de Telfortwinkel moet om de instellingen van je mobiel te controleren (en niet om je klacht in behandeling te nemen). Lijkt me verstandig om dit alsnog te doen, aangezien de oorzaak van het dataverkeer nog niet achterhaald is.

Enne, heb je dan wel de update naar 2.0 gedraaid?

[ Voor 4% gewijzigd door schaduw op 17-11-2009 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webber87
Gurneyhck schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 17:25:
Ik zou toch iig proberen om een specifieke rekening te krijgen. Dat moet toch geen probleem zijn lijkt me.
Dan weet je tenminste in welke richting je moet zoeken, want dat lijk me op dit moment je grootste probleem. Waar komt dit data-verbruik vandaan?
Telfort fout, Android die raar doet of jij was zat/stoned/... en hebt toch (inmiddels onbewust) zitten downloaden :+
Ik heb nooit bewust gebruik gemaakt van internet, omdat ik altijd in de veronderstelling was dat deze was uitgeschakeld. Het enige was kunnen dat onder het

menu --> instellingen --> draadloze bedieningselementen ---> WIFI AAN
---> mobiel netwerk UIT ( had ik gelijk uitgeschakeld )
----> Instellingen mobiel netwerk --> Gegevensroaming stond aan ( verbinding maken met gegevensservices tijdens roaming )
----> Mobiele gegevens altijd ( meer staat er niet ) ( gebruikt meer energie op bepaalde netwerken ) stond aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webber87
Zou het niet kunnen dat hij misschien dataroaming heeft gedaan van een buitenlands netwerk? Ik woon namelijk in Emmen ( vlak bij Duitsland ) zo'n 20 kilometer van de Duitse grens en studeer in Groningen ( dik 70 km van de Duitse grens ) Het lijkt mij niet want heb nog nooit een andere aanbieder op mijn scherm gezien dan Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 11:45
gertvdijk schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 16:32:
Voor mijn gevoel maakt het een groot verschil of TS heeft verlengd met Telfort (waarbij je je toestel al krijgt voordat je nieuwe, met S&M abo ingaat). Als je verlengt met een in mijn ogen internettoestel als de Hero en je kiest ervoor om dat met S&M te doen dan zou ik het heel erg kinderachtig vinden van Telfort om daarvan nog geen gebruik te kunnen maken als je je toestel in huis krijgt.
Inderdaad. Mijn vrouw heeft vorige week haar Telfort abonnement in een Telfort winkel verlengd dat over ca een maand in zou gaan. Aangezien ze ook een HTC Hero nam was dat inclusief S&M abo. Alleen op haar eigen initiatief heeft ze voor de tussenliggende periode los een S&M abo afgesloten. Als het aan de medewerkers van Telfort had gelegen dan was dat niet gebeurd en had dit topic ook van toepassing kunnen zijn. (Behalve dan dat ik voor in gebruik name ook nog even het contract heb gecheckt ;))

Ik beschouw het op zijn minst nalatig dat de operators hun klanten met dit soort problemen opzadelen door data verkeer buiten een abo ongevraagd te activeren. Het getuigt van geen enkele zorg voor de klant.

De gemiddeld geinformeerde consument is er niet van op de hoogte dat een telefoon ook ongevraagd en onzichtbaar verkeer genereert. De operator en verkoper hebben die kennis wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een htc touch hd en zit heel veel in het buitenland,ik zet bijvoorbeeld in nederland al de data verbinding uit en zodra ik de grens over ga springt die automatisch weer aan,als je denk dat je data verbinding uitstaat kom je bedrogen uit,bovendien schakel ik de band naar gsm ipv automatisch.

Ik vertel het altijd de mensen in men touringcar hierop te letten zodra we de grens over gaan,om dit soort rekeningen te voorkomen als de ts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

sjukke schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 08:52:
Of "even" wat opzoeken op google maps of een vergelijkbare dienst waarbij een hoop mensen denken dat dat gewoon offline gebeurd..
Die Google applicaties zetten ook gewoon je dataverbinding weer aan zonder dat je daar een melding over krijgt (windows eigen applicaties geven wel een melding over roaming).

Ik heb no-data er bij mij opgezet. Werkt perfect :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

webber87 schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 18:06:
Zou het niet kunnen dat hij misschien dataroaming heeft gedaan van een buitenlands netwerk? Ik woon namelijk in Emmen ( vlak bij Duitsland ) zo'n 20 kilometer van de Duitse grens en studeer in Groningen ( dik 70 km van de Duitse grens ) Het lijkt mij niet want heb nog nooit een andere aanbieder op mijn scherm gezien dan Telfort.
Dit is goed mogelijk. Echter zie je dan vaak ook een ander netwerk in je display.

Dit betekent ook dat je internetverbinding dus wél heeft aangestaan. En dat je data hebt verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2009 @ 09:45:
Dit is goed mogelijk. Echter zie je dan vaak ook een ander netwerk in je display.

Dit betekent ook dat je internetverbinding dus wél heeft aangestaan. En dat je data hebt verbruikt.
Lees het topic! Je ziet dat TS ~500MB aan data heeft verbruikt dus dat heeft niks met buitenland/binnenland te maken. Sterker nog, als TS in het buitenland dat zou hebben verbruikt zou hij minstens factor 10 keer zoveel kwijt zijn in euro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webber87
Vandaag even met HTC helpdesk gebeld. Ze gaan het voor me na kijken hoe ik het uit kan schakelen of dit wel mogelijk is. Ze zegt dat android altijd verbinding met het internet heeft. Morgen wordt ik hier over teruggebeld hoe dit mogelijk wel uit te schakelen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NemesisWolfe
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-10 22:37
Dat is niet uit te schakelen. Echter is er wel een optie om roaming data aan te zetten in Android. Op mijn Magic staat dat iig standaard uit.

Het zou Telfort sieren als ze hiervoor een creditering toekennen, maar het blijft uiteindelijk je eigen verantwoordelijkheid om dit soort dingen te controleren voor het gebruik.

Alsnog is het apart dat er maar op 2 dagen gespecificeerd verkeer is, misschien dat Telfort het op die manier bij elkaar gooit en dat het wel over een langere periode is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webber87
Nemesis_Wolfe schreef op woensdag 18 november 2009 @ 19:08:
Dat is niet uit te schakelen. Echter is er wel een optie om roaming data aan te zetten in Android. Op mijn Magic staat dat iig standaard uit.

Het zou Telfort sieren als ze hiervoor een creditering toekennen, maar het blijft uiteindelijk je eigen verantwoordelijkheid om dit soort dingen te controleren voor het gebruik.

Alsnog is het apart dat er maar op 2 dagen gespecificeerd verkeer is, misschien dat Telfort het op die manier bij elkaar gooit en dat het wel over een langere periode is.
Het zou kunnen dat het inderdaad het geval is dat het van een langere periode is, ik ga dit nog even navragen. Het zou dan alleen logischer zijn als dit gewoon op 1 dag staat en niet op 2 dagen. Ik vind het echt belachelijk dat Telfort mij niet hebben gemeld omdat het nieuwe abbonement pas een maand later ingaat. Zo zadel je de klant op met torenhoge datakosten terwijl deze zich niet van bewust is !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Aller eerst moet Telfort (overtuigend) bewijzen dat je inderdaad de data-kosten hebt gemaakt. Zij stellen immers dat je voor zo een bedrag aan data hebt verbruikt. In Nederland geldt nog altijd dat wie iets stelt, het moet bewijzen. Bij discussie daarover moeten zij het dus kunnen staven. Ik weet niet wat dan voldoende bewijs is, maar goed.

Daarnaast kan Telfort dan weer niet verantwoordelijk gehouden worden voor data die jouw telefoon gebruikt, zonder dat jij het weet. Ze mogen dan aannemen dat jij er van op de hoogte bent dat er data wordt verbruikt. Als dat dan hier het geval is, dan is Telfort zeker niet verantwoordelijk te houden daarvoor.

Ik denk dat het sowieso niet slim is om een smartphone te nemen zonder data abonnement (wat niet gelijk ingaat).

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webber87
Klantenservice van Telfort
Postbus 512
2400 AM Alphen a/d Rijn

Marck van Dijk
Tel.: **********

Groningen, 19 november 2009

Onderwerp: Dataverbruik
Geachte Telfort,

Onlangs heb ik mijn abonnement bij uw provider verlengt van een simonly abonnement naar een abonnement inclusief toestel namelijk een HTC android welke draait op een Android platform. Mijn nieuwe abonnement gaat in om 18 december en tot deze tijd heb ik met mijn nieuwe toestel gebruikt gemaakt van mijn huidige abonnement.

Dit toestel staat omschreven als een multimediatoestel en om een hoge mobiel internetrekening te voorkomen heb ik gelijk bij het arriveren van het toestel contact opgenomen met de Telfort klantenservice om ik voor de laatste maand dat mijn huidige abonnement nog liep een onbeperkt internet pakket erbij te nemen. Dit bleek niet te kunnen en de medewerker heeft mij geadviseerd om het mobiel internet uit te schakelen om een hoge nota te voorkomen. Dit heb ik gedaan en ik was in de veronderstelling dat de telefoon geen verbinding meer kon maken met het internet.

Tot mijn schrik kreeg ik onlangs een rekening met een totaalbedrag van 339,76 euro waarvan 208,57 euro aan datakosten. Deze kosten zijn gemaakt op 31 oktober 20009 welke bestaat uit een data verbruik van 78.725 MB met een bedrag van 33.10 euro en op 1 november met een dataverbruik van 417.417 MB met een totaalbedrag van 175,47 euro. In totaal zou ik in deze twee dagen 496,442 MB aan data verbruikt hebben.

Dit lijkt mij een dusdanig hoge hoeveelheid dat ik het bijna onmogelijk acht dat dit gebeurd kan zijn. Daarom vraag ik u nog eens aandachtig naar deze zaak te kijken en ik vraag ik dan ook naar een specificatie van deze datakosten,

Op 17 november heb ik contact met de klantenservice gehad om dit probleem te verhelpen, de desbetreffende medewerker heeft de klacht genoteerd en deze zou worden doorgestuurd naar de afdeling administratie waar het zou worden onderzocht.

Ik vraag u, als trouwe klant, zonder ooit een betalingachterstand te hebben gehad naar deze zaak te kijken en coulance te tonen. Anders ben ik genoodzaakt om via een andere weg naar een oplossing te zoeken.
Graag zou ik van u zo spoedig mogelijk een antwoord willen.

Met afwachting verblijft,

Marck van Dijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Eerste gedachte is toch wel dat de laatste zinnen niet echt gaan helpen. Een beroep op coulance doe je alleen als je weet dat je niet in je recht staat. Als je daarna nog gaat dreigen dat je het anders wel op een andere manier gaat regelen, dan kan je de coulance ook wel vergeten, lijkt mij. Ik heb ook op een klachtenafdeling gezeten en zo een zin zou mij iig dusdanig storen dat ik het ga afwijzen als dat kan. Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 11:45
Ik sluit me aan bij RJC82. Je bent van mening dat het dataverbruik niet aan jou is toe te rekenen en vraagt daarvoor gecrediteerd worden. Op zich kun je het daar dan voorlopig bij houden.

Bij een onbevredigend antwoord kun je altijd nog de coulance kaart uitspelen (maandje M&S zoals je vanaf volgende maand toch al zou hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
webber87 schreef op woensdag 18 november 2009 @ 18:13:
Vandaag even met HTC helpdesk gebeld. Ze gaan het voor me na kijken hoe ik het uit kan schakelen of dit wel mogelijk is. Ze zegt dat android altijd verbinding met het internet heeft. Morgen wordt ik hier over teruggebeld hoe dit mogelijk wel uit te schakelen is.
Heb je hier nog iets over vernomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
pven schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 19:31:
Heb je hier nog iets over vernomen?
Nou ik kan hier wel op antwoorden nu ik sinds een dag ook een HTC Hero heb. Er is een HTC-widget->Instellingen->'Mobiel netwerk' en daarmee kan je alle dataverkeer verbieden. :) Voor zover ik nu kan zien kan je dat ook gewoon uitvinken in de 'Instellingen'. Bij elke applicatie die dan probeert verbinding te maken (ook de Google applicaties) zullen dan zeuren dat er geen verbinding tot stand gebracht kan worden of je adviseren mobiel netwerk weer aan te zetten. Volgens mij is gewoon de vertaling een beetje slecht uitgevallen, want onder 'mobiel netwerk' verstaan wij Nederlanders het algemene GSM/UMTS netwerk en niet zozeer het dataverkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

gertvdijk schreef op woensdag 25 november 2009 @ 12:05:
[...]

Nou ik kan hier wel op antwoorden nu ik sinds een dag ook een HTC Hero heb. Er is een HTC-widget->Instellingen->'Mobiel netwerk' en daarmee kan je alle dataverkeer verbieden. :) Voor zover ik nu kan zien kan je dat ook gewoon uitvinken in de 'Instellingen'. Bij elke applicatie die dan probeert verbinding te maken (ook de Google applicaties) zullen dan zeuren dat er geen verbinding tot stand gebracht kan worden of je adviseren mobiel netwerk weer aan te zetten. Volgens mij is gewoon de vertaling een beetje slecht uitgevallen, want onder 'mobiel netwerk' verstaan wij Nederlanders het algemene GSM/UMTS netwerk en niet zozeer het dataverkeer.
Dat is anders dan hun applicatie (connection manager) op Windows Mobile dan want daar krijg je die melding niet van de Google Apps (wel van Windows Mobile apps)
Ex Nunc schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 14:07:
Ik denk dat het sowieso niet slim is om een smartphone te nemen zonder data abonnement (wat niet gelijk ingaat).
Als je het weet maakt het niet zo veel uit. Het is een beetje hetzelfde als met bellen in het buitenland een paar jaar geleden. Die kosten verasten ook mensen elke keer weer opnieuw (natuurlijk wel steeds andere mensen ;) ). Dat is nu wat goedkoper geworden en nu is data de melkkoe van de telecom providers.

[ Voor 22% gewijzigd door Marzman op 25-11-2009 12:26 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltzer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:10
Hoi Mark,

Ik ben wel erg benieuwd wat er uit gekomen is.
Op het forum van radar had ik ook een bericht gepost, als reactie op die van jouw, dan ik ongeveer het zelfde grapje heb. Zie post radar:

Ik heb dus het zelfde probleem, op de zelfde datum, bijna de zelfde hoeveelheid aan MB per dag.
28.10.2009 3.095 €1.34
29.10.2009 157.324 €66.12
30.10.2009 17.171 €7.27
31.10.2009 0.641 €0.33
01.11.2009 0.783 €0.37
02.11.2009 9.503 €4.05
03.11.2009 1.023 €0.48
04.11.2009 2.168 €0.94

Bij mij staan alle verbindingen uit, geen 3g, geen umts, geen gprs. Alleen de wifi staat aan. De mevrouw van de klantenservice bleef volhouden dat ik 175MB heb gedownload op 29 en 30 november. Mijn telefoon is zo'n iphone geval en daar valt toch echt byzonder weinig op te downloaden.. behalve wat apps.
Maar 160MB, daar moet je nog al wat moeite voor doen, laat staan dat het ongemerkt gaat.

Zojuist per email een 'klacht' gestuurd met het verzoek om dit uit te zoeken.
Ook vraag ik me af waar de kleine hoeveelheden aan data elke dag vandaan komen als alles uit staat.

Als test heb ik mijn wifi uit gezet en wat internet pagina's opgevraagd, maar dan krijg je keurig de melding dat er geen internet verbinding actief is.

rara.

Is het bij jouw nu opgelost? En hoe hebben ze dat gedaan?

Ik vraag me ook af of meerdere mensen hier last van hebben.
Het is toch wel erg toevallig dat het om de zelfde datum gaat.

Kun je een keer laten weten hoe het is opgelost. Ik neem aan dat het opgelost is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webber87
Beltzer schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 02:50:
Hoi Mark,

Ik ben wel erg benieuwd wat er uit gekomen is.
Op het forum van radar had ik ook een bericht gepost, als reactie op die van jouw, dan ik ongeveer het zelfde grapje heb. Zie post radar:

Ik heb dus het zelfde probleem, op de zelfde datum, bijna de zelfde hoeveelheid aan MB per dag.
28.10.2009 3.095 €1.34
29.10.2009 157.324 €66.12
30.10.2009 17.171 €7.27
31.10.2009 0.641 €0.33
01.11.2009 0.783 €0.37
02.11.2009 9.503 €4.05
03.11.2009 1.023 €0.48
04.11.2009 2.168 €0.94

Bij mij staan alle verbindingen uit, geen 3g, geen umts, geen gprs. Alleen de wifi staat aan. De mevrouw van de klantenservice bleef volhouden dat ik 175MB heb gedownload op 29 en 30 november. Mijn telefoon is zo'n iphone geval en daar valt toch echt byzonder weinig op te downloaden.. behalve wat apps.
Maar 160MB, daar moet je nog al wat moeite voor doen, laat staan dat het ongemerkt gaat.

Zojuist per email een 'klacht' gestuurd met het verzoek om dit uit te zoeken.
Ook vraag ik me af waar de kleine hoeveelheden aan data elke dag vandaan komen als alles uit staat.

Als test heb ik mijn wifi uit gezet en wat internet pagina's opgevraagd, maar dan krijg je keurig de melding dat er geen internet verbinding actief is.

rara.

Is het bij jouw nu opgelost? En hoe hebben ze dat gedaan?

Ik vraag me ook af of meerdere mensen hier last van hebben.
Het is toch wel erg toevallig dat het om de zelfde datum gaat.

Kun je een keer laten weten hoe het is opgelost. Ik neem aan dat het opgelost is?
Hallo,

Even een kickje om je antwoord op de vraag te geven. Telfort heeft zijn zich van zijn coulante kant laten zien en mij de rekening kwijtgescholden. Wel zeiden ze dat ik niet moest denken dat dit hun normale manier van doen is en daarom met de vraag of ik niet meer zou willen spammen op verschillende flora. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Het blijft een stukje eigen verantwoordelijkheid natuurlijk, je zou Telfort hooguit kwalijk kunnen nemen dat ze wat meer meoten doen aan voorlichting. Ook zou het prettig zijn als internet by default uit zou staan voor mensen die geen databundel nemen en dat je het zelf via de website of een sms zou moeten activeren.

/▌

• OnTheJazz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-06-2021
Ik kon geen gelijkwaardige discussie vinden vinden in combi met KPN, dus toch hier maar even hulp vragen.

Zoontje van een collega naar Turkije op vakantie. Resultaat, rekening van 2.700 euro voor data verkeer a 19,95 euro per Mb in combinatie met een Hi KPN abonnement van 25 euro per maand. Waarschijnlijke oorzaak (waarheid komt niet op tafel) > Youtube.

Iemand ervaring hoe dit aan te pakken?

[ Voor 181% gewijzigd door OnTheJazz op 22-09-2010 12:23 . Reden: toch maar hier gepost ]

• Marzman
  • Niet online

Marzman

KPN bellen? Het ligt buiten de EU dus die EU regels die gelden niet in Turkije.

20 europ per MB is wel veel, maar dat soort dingen zoek je toch uit voor je het gebruikt lijkt mij.

/▌

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-09 13:34
Marzman schreef op woensdag 28 april 2010 @ 07:58:
Het blijft een stukje eigen verantwoordelijkheid natuurlijk, je zou Telfort hooguit kwalijk kunnen nemen dat ze wat meer meoten doen aan voorlichting. Ook zou het prettig zijn als internet by default uit zou staan voor mensen die geen databundel nemen en dat je het zelf via de website of een sms zou moeten activeren.
Ik ben het 100% eens met jou reactie, en als providers hier niet in mee willen werken moeten de toestel fabrikanten misschien maar gewoon internet toegang standaard uitschakelen.

• OnTheJazz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-06-2021
Marzman schreef op woensdag 22 september 2010 @ 12:38:
KPN bellen? Het ligt buiten de EU dus die EU regels die gelden niet in Turkije.

20 europ per MB is wel veel, maar dat soort dingen zoek je toch uit voor je het gebruikt lijkt mij.
Veel mensen realiseren zullen zich idd wel realiseren dat Roaming veel geld kost. Zijn zoontje (tiener) misschien wel/niet. Doet er eigenlijk niet zo toe.

Ik deed net een simpele test. Via mijn iPhone bekeek ik 1 youtube filmpje van 4,5 minuut en zat al op 4,5 Mb. De conclusie is dus dat ik met zijn contract in Turkije na 1 filmpje al 100 euro kwijt was geweest. Nu ben ik heel eerlijk, die had ik ook niet zien aankomen!

Er ligt nu idd een brief bij KPN. Er zit niet veel anders op dan afwachten. Ik leef alleen erg mee gezien de impact, het gaat hier niet om onder een paar honderd euro uit te komen. Het is een rekening van 2.700 euro voor versprijdt over drie dagen een beetje prutten op een phone en dat in het buitenland. Daarom ben ik benieuwd naar "best practices". Heeft iemand ooit zoiets gehad en is die er goed vanaf gekomen? En hoe is dat gegaan/geregeld? Heb je tips?

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Nou ja, ik zou Youtube niet gebruiken in het buitenland. Ook niet voor een filmpje.

135 MB is niet eens zo heel veel inderdaad en 2700 euro is voor een tiener twee jaar werken ofzo. Ik hoop dat ze er uit komen maar ik denk dat het lastig wordt omdat KPN die kosten ook niet kwijt kan schelden omdat het via een Turkse provider loopt.

Ik heb no-data maar vast weer geinstalleerd want ik ga zo ook een paar dagen naar het buitenland.

/▌

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Slecht van Telfort. Buiten de EU heeft T-Mobile een max van 60 euro per dag ofzo en daar krijg je zelfs nog een sms van. Wat ik wel vreemd vind is dat er toch nog mensen zijn die hier problemen mee krijgen. Je hebt wel een telefoon met internet maar blijkbaar absoluut niet geschikt om er mee om te gaan of de consequenties te kennen.

[ Voor 47% gewijzigd door Gunner op 22-09-2010 14:34 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Aub geen ouwe topics kicken. Zit je zelf ergens mee, open dan een eigen topic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.