Windows 7 OEM

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324007

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vraag over oem versies van Windows. Ik heb een notebook met hierop Windows vista 32 bit home premium NL. Graag wil ik nu over naar windows 7 alleen op de goedkoopste manier. Nu zie ik dat er op internet oem versies zijn te krijgen van windows 7 home premium NL vanaf zo € 80,- terwijl een upgrade snel €119,- is.

Mijn vraag ik kan ik met zo'n OEM versie mijn huidige Windows vista upgraden zonder een schone installatie te moeten doen zodat ik mijn huide bestanden blijf behouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvalks
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:46
OEM is niet bedoelt voor upgrade... Ik zou sowieso geen upgrade uitvoeren maar een clean install....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-Power
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-07 15:06
OEM versies mogen alleen gebruikt worden bij nieuw gebouwde PC's.
Ze mogen dus niet gebruikt worden om bestaande PC's te upgraden.

Indien je nog een vrij recentelijke installatie van Vista hebt zou je kunnen upgraden,
maar als je er al wat langer mee draait zou ik een Clean-Install zeker overwegen.

Win7 Home Premium Upgrade NL x86
Win7 Home Premium NL x86 (retail)

[ Voor 31% gewijzigd door V-Power op 17-11-2009 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:16
V-Power schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 08:39:
OEM versies mogen alleen gebruikt worden bij nieuw gebouwde PC's.
Ze mogen dus niet gebruikt worden om bestaande PC's te upgraden.
Daar heeft MS onlangs nog duidelijkheid over verschaft, in de EULA staat dat het in principe niet mag maar MS maakt daar geen probleem van ;)

nieuws: Microsoft legt verkoop oem-versies Windows 7 niet aan banden
Indien je nog een vrij recentelijke installatie van Vista hebt zou je kunnen upgraden,
maar als je er al wat langer mee draait zou ik een Clean-Install zeker overwegen.
Dat is compleet de omgekeerde wereld... Mocht het een vrij recente installatie zijn waar nog weinig op geinstalleerd en veranderd is, er is dus nog niet veel met het OS gedaan, dan is juist een clean-install aangeraden. Draai je er al een tijdje mee en heb je van alles geïnstalleerd en ingesteld e.d. en wil je niet alles opnieuw doen, dan zou ik juist een upgrade doen omdat het een hoop extra werk uit handen neemt. (neemt niet weg dat een clean-install altijd mijn voorkeur heeft)

[ Voor 13% gewijzigd door MicGlou op 17-11-2009 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-Power
Als je een vrij recentelijke install hebt met al je eigen instellingen, als email etc zou je zeker kunnen upgraden.
Een systeem waar je al langer mee draait is vaak ook volgelopen met een hoop rommel.

Daar is mijn mening op gebasseerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:16
V-Power schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 09:19:
Als je een vrij recentelijke install hebt met al je eigen instellingen, als email etc zou je zeker kunnen upgraden.
Een systeem waar je al langer mee draait is vaak ook volgelopen met een hoop rommel.

Daar is mijn mening op gebasseerd ;)
Eigenlijk gaan we allebei de fout in, want we doen veronderstellingen zonder de relevante informatie te hebben ;) Nu geef je iets meer info over je insteek en is het wat duidelijker, maar dan nog weten we allebei vrij weinig over de situatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-Power
Heb je gelijk aan, maar denk dat de TS met deze info redelijk uit de voeten kan.

Hij heeft verschillende opties gekregen en moet denk ik zelf beslissen hoe dat in verhouding staat met zijn eigen situatie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Erg bedankt voor jullie antwoorden, maar is het mogelijk om een OEM versie aan te schaffen en daarmee een upgrade uit te voeren ook al mag niet dan misschien niet van MS, maar daar kunnen ze toch nooit achter komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
V-Power schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 09:24:
Heb je gelijk aan, maar denk dat de TS met deze info redelijk uit de voeten kan.

Hij heeft verschillende opties gekregen en moet denk ik zelf beslissen hoe dat in verhouding staat met zijn eigen situatie ;)
Erg bedankt voor jullie antwoorden, maar is het mogelijk om een OEM versie aan te schaffen en daarmee een upgrade uit te voeren ook al mag niet dan misschien niet van MS, maar daar kunnen ze toch nooit achter komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86399

De OEM versie heeft geen ondersteuning voor een in-place upgrade. Je moet een 'clean install' doen, die je volgens mij wel de mogelijkheid geeft bestanden op de schijf te bewaren maar die geen instellingen of programma's die je onder Vista had meeneemt.
Sowieso maak je natuurlijk voordat je een nieuw OS installeert een back-up van je bestanden als je dat al niet regelmatig deed. Zeker als die op dezelfde schijf/partitie als het OS staan.

Edit: Ik heb het even uitgezocht, als je OEM Windows 7 installeert op dezelfde schijf als een vorige Windows versie worden je oude bestanden opgeslagen in een map genaamd 'windows.old'

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 86399 op 17-11-2009 16:55 ]

Pagina: 1