Laatste tijd valt het mij regelmatig op dat een elektrische schok krijg als ik mijn MacBook aanraak.
Als ik hem bijvoorbeeld paar minuten niet heb gebruikt lijkt het wel of hij in tussen tijd een soort van statische elektriciteit opbouwt. En zodra je hem aanraakt ontlaad.
Het lijkt ook wel of de shock sterker word naar mate je hem langer niet aangeraakt hebt.
Dus dat hij continu een lading opbouwt.
De MacBook zit aangesloten via de normale adapter.
Wel met de kabel er bij.
Alleen zonder geaard stopcontact.
Geaard zou eventueel wel voor de ontlading kunnen zorgen.
Maar mij lijkt het eigenlijk dat er helemaal geen statische elektriciteit op de behuizing van de mac book mag komen.
Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben.
Want dit lijkt mij namelijk ook niet helemaal lekker voor de hardware die er in zit.
Als ik hem bijvoorbeeld paar minuten niet heb gebruikt lijkt het wel of hij in tussen tijd een soort van statische elektriciteit opbouwt. En zodra je hem aanraakt ontlaad.
Het lijkt ook wel of de shock sterker word naar mate je hem langer niet aangeraakt hebt.
Dus dat hij continu een lading opbouwt.
De MacBook zit aangesloten via de normale adapter.
Wel met de kabel er bij.
Alleen zonder geaard stopcontact.
Geaard zou eventueel wel voor de ontlading kunnen zorgen.
Maar mij lijkt het eigenlijk dat er helemaal geen statische elektriciteit op de behuizing van de mac book mag komen.
Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben.
Want dit lijkt mij namelijk ook niet helemaal lekker voor de hardware die er in zit.