• Devil777
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-02 14:49
Hallo,

Ik heb al sinds een jaar problemen met mijn MSI p7n Platinum moederbord. Toen ik deze net had lukte het met veel moeite om windows Vista te installeren. (systeem liep soms volledig vast). Nu heb ik de zelfde problemen met de installatie van windows 7. Het systeem bestaat uit het volgende:

MSI p7n Platinum Moederbord
Asus GeForce 8800GT 512MB DDR3 256bit (Y00Z) X2
OCZ DDR2 PC6400 4096MB KIT, Reaper HPC, 2x2GB, Heat Pipe, (CL4-4-4-15)
Antec Performance One P182
Zalman ZM600-HP 600W
Intel E8400

Ik had het systeem toen gekocht na aanleiding van de BBG, maar dan lichtelijk aangepast. Om de problemen op te lossen heb ik het met alleen één van de videokaarten geprobeerd, en alleen met de andere. Het resultaat is het zelfde, de computer loopt af en toe van en vooral tijdens specifieke dingen zoals windows installeren. Ik heb Memtest gedraaid, en die gaf fouten bij alle geheugenchips. Daarna heb ik die in een andere computer getest en dat gaf geen fouten. Ik ga een van de videokaarten waarschijnlijk verkopen omdat ik SLI toch onpraktisch vind (energieverbruik enzo).

Omdat ik verder geen moederborden heb liggen dacht ik eraan om een nieuwe te kopen om te testen of het aan het moederbord licht. Als dat zo is dan houd ik het nieuwe bord, en als de problemen dan nog steeds zijn (onwaarschijnlijk) stuur ik hem terug door de koop op afstand regeling. Ik heb geen zin om het oude bord als RMA op te sturen. Mijn ervaring met MB's is dat als er een fout is, dat die meestal inherent aan het ontwerp is.

Heeft er iemand nog adviezen?

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Hoe zit het met de BIOS versie, is dat de nieuwste versie ?

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-02 23:19

Bene

list incomprehension

..en als je al de laatste bios hebt, Reaper draait op 2,0 volt en hoger, staat het voltage wel hoog genoeg?

• Devil777
Ja, ik heb de nieuwste versie. Het lijkt me dat die spanning wel automatisch verhoogd zal zijn, maar ik zal het vanavond proberen.

• JanW23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-02 10:46

JanW23

Mine mine mine mine

Ik verwacht ook dat je voltages van het DDR2 niet goed staan. Je problemen die je omschrijft komen vrijwel zeker daar vandaan.

• Devil777
Hij stond dus op 1,9V... Nu even testen of dit het probleem oplost.
-edit- Windows net zonder problemen geinstalleerd

[ Voor 27% gewijzigd door Devil777 op 17-11-2009 17:02 ]

• Raptorial
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-05-2025

Raptorial

Sore ga toru mono wa nandemo

Hmmm ik heb een P7N Zilent (is een platinum met OCZ koeler in de doos). 8GB geheugen en destijds met 2x zotac 8800GT dus lijkt op jou opstelling, alleen had ik dan een Q6600.

Heb een tiojd problemen gehad te booten met mijn geheugen overklok.
Toen ik heel simpel gewoon precies instelde wat er op het doosje stond (van het geheugen) werkte het meteen. Wel apart. Maar laad anders ook de optimized settings vanuit de bios en probeer het daar mee (is een functie ergens, weet zo niet waar).

Knowledge is power

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:59
Het schijnt dat je windows moet installeren met 2GB, en na de installatie pas de andere 2GB bij kunt plaatsen, tenminste, bij mensen die dit probleem hadden met dit bord was dit de oplossing.

Ik heb dit bord ook en heb nergens problemen mee gehad, 2x2GB GEIL Black Dragon EVO ONE 1066, E6750 (nu op 3.4Ghz) en 2x 9800GTX 720Mhz. BIOS is ook nog de standaard BIOS

en het geheugen voltage moet je ook zelf aanpassen, mijn Black Dragon's draaiden eerst ook op een te laag voltage, het bord past het voltage niet automatisch aan, voltages zijn aan te passeni n het Cell Menu in de BIOS ;) dat wist je al :X

[ Voor 25% gewijzigd door FastFred op 17-11-2009 17:26 ]

• Devil777
Helaas nog steeds instabiliteit problemen; de pc startte eerst niet op en na een harde reset werden alle kleuren erg raar. Ook het probleem van niet installeren bij veel geheugen ken ik.

Die vastloper ontstond nadat de computer herstart werd. Na een tijdje afkoelen doet ie het weer. Zou het dan met temperatuur te maken hebben? Helaas werken de temperatuur sensors niet in het OS en kan ik dat niet controleren. In de bios zijn de temperaturen prima normaal

[ Voor 6% gewijzigd door Devil777 op 17-11-2009 20:09 ]

Pagina: 1