Toon posts:

Simpele budget laptop gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 593 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik kon geen centraal topic voor budget laptops vinden dus open ik maar even een nieuw topic. Mijn moeder in de overgang wil graag een laptop voor haar zelf hebben, en heeft mij dus de opdracht gegeven om uit te zoeken hoe en wat. Nu weet ik wel het een en ander van computers, maar laptops is echt onbekend terrein voor mij.

Haar eisen voor een laptop zijn als volgt:
- Internet
- Windows XP
- Snel muziek op haar ipod kunnen zetten met itunes
- Foto's e.d. opslaan

Er komt dus geen gegame e.d. bij kijken. Haar eisen zijn vreselijk simpel dus. Zelf geeft zij aan dat ze een budget heeft van tussen de 500 en 800 euro, maar dat is volgens mij vreselijk veel geld voor een laptop die aan haar eisen moet voldoen.

Zijn die basic dingetjes van 300 euro goed genoeg denken jullie? Of moet er echt een zwaardere processor in.

• Cleyman
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Koop je een degelijke basic hp of compaq laptop voor rond de 500 euro en je kan niet gefopt zijn.
Dan heb je meteen een degelijke case, wat je meestal niet hebt met een packerd bell of dergelijke voor 300 euro.

http://www.laptop-shop.be...uct_id=962&category_id=22

Deze laptop heb ik onlangs binnen gehad van een klant. Ik vond hem zeer degelijk aanvoelen en snel werken.
Een degelijke basic laptop met een degelijke case en ook een degelijke batterij.

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Ze heten NBBG in forumtitel, zoals deze
[NBBG Aanschaf] Budget-gamenotebook augustus 2009

Beter zoeken, ze zijn er wel aanwezig.

Technisch zijn er bijna geen slechte laptops, je merkt alleen de lagere werksnelheid op. Verder zijn 15 inch laptops op z'n goedkoopst. Daarna gaat prijs beetje omhoog.
Dus je moet zelf beoordelen of het aan je eisen voldoet. 300 Euro is wel laag prijs. Toch maar NBBG topics even doorlopen kun je zelf een conclusie trekken.

Anders rest er niks anders op, omdat je moeder geen bijzondere eisen heeft, kun je gewoon in je woonplaats reclamebladen doorbladeren naar laptops. Scheer & Foppen bijvoorbeeld heeft wel hele goedkope shit. Of Dixons heeft wel wat. Pas wel op de accu, die zijn soms zelfs erg kort met half uur gebruik. Packard Bell heeft wat goedkope modellen in bovengenoemde winkels.

Maakt het totaal niks uit, dan kun je ook voor 2de hands laptop gaan, liefst een Centrino model, zoals Dell Latitude D610, is een lichte en fijne laptop. Zuinig en lang werkzaam. Het kost niet veel en het is zelfs wat sneller dan budget laptop uit de winkel.

[ Voor 42% gewijzigd door MrDummy op 17-11-2009 00:24 ]

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-12 20:32

heuveltje

KoelkastFilosoof

Ze kunnen dat wel heel trots budget-gamenotebook noemen, maar 800E vind ik eerlijk gezegd niet echt budget :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:06

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Zijn die basic dingetjes van 300 euro goed genoeg denken jullie?
Voor internetten? Ja hoor, ik ken heel wat mensen die al hun dagelijkse computerdingen doen op een netbook.

Kijk bijvoorbeeld eens naar de Asus Eee PC 1101HA, daar kun je je geen buil aan vallen voor dat geld (€325).

Je kunt ook zoals mijn schoonmoeder naar de mediamarkt gaan en één of andere goedkope laptop halen met een processor die eigenlijk voor desktops bedoeld is. Ben je vaak hetzelfde kwijt en je hebt wellicht een iets snellere processor, maar langer dan anderhalf uur op accu werken hoef je niet te proberen :P

offtopic:
Hoe relevant is het voor de aanschaf van een laptop dat je moeder in de overgang is? ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Gizz op 17-11-2009 10:42 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben voor de pricewatch: Acer Aspire 5732Z-434G25MN Acer Aspire 5732z gegaan

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik zou eest maar eens vragen hoe groot het scherm moet zijn, zelf zou ik niet dagelijks op een netbook willen werken maar dat zijn wel zo'n beetje de enige laptops die nog met XP te verkrijgen zijn! Waarom moet het trouwens perse XP zijn? Vista zou ik nu niet meer kopen, maar wat is er mis met windows7? Voor 400-600 euro heb je erg leuke 15" laptops met win7 erop, loop even binnen bij paradigit, mediamarkt ofzo.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Mwah, vista werkt ook prima hoor. Met service packs e.d. is er weinig verschil met w7 tenzij je specifieke functionaliteiten van w7 nodig hebt, en dat is met internetten/muziek beheren niet zo. Maar als je een goedkope netbook neemt heeft dat 3 verschillen met een mediamarkt-laptop (of je moeder die belangrijk vindt is maar de vraag):
- klein scherm, daarvan kan je zelf wel uitvinden of het vervelend is. Sinds ik 1680x1050 gewend ben vind ik kleine resoluties behoorlijk vervelend (passen geen 2 vensters naast elkaar enzo)
- accuduur, mijn moeke gebruikt haar laptop alleen thuis en is dus geen probleem, hangt altijd aan netstroom. Maar lang gaat 'ie niet mee op accu.
- prestaties, mijn moeke haar laptop is redelijk rap (voor 500 euro een vrij goede dualcore en 4GB, is goed op te fotoshoppen). Maar als het echt alleen voor internet e.d. is is dat vrij overdreven.

Ik zou zeggen: Als ze hem alleen thuis wilt gebruiken, neem een laptopje van de mediamarkt van 500,- ofzo, kan je een redelijk snelle laptop met een fijn groot scherm mee krijgen. Moet hij echt mee op reis, neem natuurlijk een netbook.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat het Complete Systemen & Laptops (CSL) forumdeel dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat laptops uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van CSL Notebook Buy Guide. Ook de NBBG ([NBBG] Notebook Best Buy Guide topicoverzicht) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua notebooks.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goede laptop. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.