hosting zonder versiebeheer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkbrace
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-08 15:17
De situatie:
Ik werk samen met iemand anders aan websites en we doen dit beiden op verschillende computers. We maken gebruik van een (goedkope) hosting provider die geen versiebeheer biedt. Dit is iets wat ik behoorlijk begin te missen, naarmate de projecten groter worden en ik geen zin heb alles elke keer eerst helemaal te downloaden. En dan hebben we het nog niet eens over de andere voordelen van versiebeheer.

Dit is zo'n basic probleem dat ik me niet kan voorstellen dat er geen manieren of tooltjes zijn waarmee dit wel zou kunnen. Heeft iemand misschien ideeën of tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipke84
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2024
Misschien een goed idee om over te stappen naar een goedkope hosting met versiebeheer?

[ Voor 4% gewijzigd door Flipke84 op 16-11-2009 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Of gewoon nooit iets online zetten wat niet in je eigen versiebeheer zit? Of is dat te voor de hand liggend?

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie niet in waarom de hostingomgeving per se voor versiebeheer moet zorgen. Dat doe je toch vooral in de omtwikkelomgeving.

Meestal wordt alleen een checkout export op de server gedaan, maar dat kun je ook lokaal doen en dan uploaden...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2009 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomasje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-05-2024

Thomasje

Semacode

Je zou een externe svn host kunnen nemen. Volgende link is het tot 125Mb gratis: http://www.weble.be/nl/producten/subversion/

Een andere oplossing is op een van jullie lokale computers een svn repository installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Simpel, versiebeheer regelen...

Of door een gratis provider te pakken ( google code / githosting / weet ik veel wat ) met als nadeel dat je code vrijelijk beschikbaar komt.
Of gewoon een hoster zoeken met versiebeheer ( of vps / dedi waarop je zelf versiebeheer kan zetten )

Qua downloadsnelheid reduceren heb je genoeg tooltjes ( rsync / wget etc ) die enkel de gewijzigde files downloaden, maar voor de rest van versiebeheer heb je echt versiebeheer nodig.

Alternatief is misschien trouwens een sync-progje als http://getdropbox.com/ / syncplicity / ms live sync etc het houdt automatisch versiebeheer bij op de website en veelal zijn er gratis accounts voor 2gb or less.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Verwijderd schreef op maandag 16 november 2009 @ 22:36:
Ik zie niet in waarom de hostingomgeving per se voor versiebeheer moet zorgen. Dat doe je toch vooral in de omtwikkelomgeving.

Meestal wordt alleen een checkout export op de server gedaan, maar dat kun je ook lokaal doen en dan uploaden...
Omdat je toch ergens een centrale repository moet hebben waar ze alletwee onafhankelijk van elkaar toegang toe moeten hebben.

Het idee van bellen of iemand even zijn computer aan wil zetten om een wijziging door te voeren is niet helemaal ideaal zeg maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ergens ja, maar dat hoeft net per se dezelfde partij te zijn. ;)

En in de topicstart staat enkel 'verschillende computers', wie weet zitten die gewoon in hetzelfde lan. B)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Voutloos schreef op maandag 16 november 2009 @ 23:05:
Ergens ja, maar dat hoeft net per se dezelfde partij te zijn. ;)

En in de topicstart staat enkel 'verschillende computers', wie weet zitten die gewoon in hetzelfde lan. B)
Als ze in hetzelfde lan zitten en allebei continu toegang hebben tot 1 pc waarop versiebeheer software staat lijkt dit hele topic me hopeloos...

Enkel hetzelfde lan zegt weinig als je niet 1 centraal punt hebt wat altijd toegankelijk is...
Zelfs Git is niet wonderbaarlijk als je eerst moet afspreken dat de andere pc wel aan moet staan voordat je een commit doet :)

Het punt is gewoon dat er ergens 1 iets moet zijn met versiebeheer software wat altijd aan moet staan, dit kan je webhoster zijn, een interne server, een externe server, een 3e partij server etc. etc.
Maar zolang die partij er niet is maakt het weinig uit hoever je pc's ( fysiek of netwerktechnisch ) uit elkaar staan, je blijft afhankelijk van updates enkel als de 2 pc's tegelijkertijd aanstaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkbrace
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-08 15:17
Bedankt voor alle tips!
En nee, we zitten niet in hetzelfde lan. :D

Een externe host is precies de oplossing voor ons. Ik wist wel dat er iets voor de hand liggends moest zijn. :) Bedankt voor de link naar Weble. 125 MB is lang niet slecht!
Dropbox is trouwens een coole sync service. Daar ga ik ook gebruik van maken, maar niet voor mijn websites. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Ben zelf tevreden met Origo, gratis SVN hosting voor zowel open als closed source projecten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipke84
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2024
Ik host mijn website bij PCextreme en zij bieden ook gratis SVN hosting aan.
Pagina: 1