Digitale bedreiging

Pagina: 1
Acties:
  • 1.053 views

• a3aanm
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik heb zojuist van www.delaptoptopper.nl een digitale bedreiging ontvangen omdat ik allereerst vroeg of ik ook onder rembours kon bestellen of af kon halen. Antwoord was overal nee op. Daarna googlede ik deze zaak ik kreeg ik nogal wat negativiteit te pakken. Ik confronteerde ze met mijn bevindingen en vroeg of er iets veranderd was. Ik kreeg niets anders dan kortaf en onvriendelijkheid. Ik zag een thuiswinkelwaarborg logo op de site staan en heb ze opgezicht. Ze staat niet op hun site dus gebruikten ze dit ten onrechte. Ik heb navraag gedaan en aangegeven bij laptoptopper dat ze het onrechtmatig gebruikte en ik dit aan zou geven bij de thuiswinkelorganisatie.Screenshots gemaakt en prompt een uur later waren ze verdwenen. Ik heb de site gemaild dat ik screenshots had gemaakt en ze op zou sturen en dat dit verhaal nog niet ten einde was en ze verdacht van oplichterij.
Ik kreeg het volgende antwoord:
oke kankermongool goed genoug hebben wij je ip adres dus je gegevns.

Wat doe ik hiermee en is het waar dat zo iemand zomaar je gegevens kan opzoeken op basis van je ipadres?

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:49

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Geen zin om op het hele verhaal in te gaan maar met alleen je IP kunnen ze in ieder geval niet zomaar je adres achterhalen. Weer een zorg minder :)

Weten ze je naam of e-mail en gebruik je dit ook op hyves enzo, tja dan wordt het al een stukje makkelijker natuurlijk....

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-01 08:20

CoolGamer

What is it? Dragons?

Nee hoor. Alleen je ip-adres is niet genoeg om je adres te achterhalen. Misschien de naam in je emailadres, maar anders heeft hij helemaal niks.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-01 20:48

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Waarom ben je uberhaaupt de discussie aangegaan? Je hebt zelf imho ook deel in de escalatie van dit geval.

Dat wil niet zeggen dat ik de reactie goed praat, integendeel.

Over dat adres-verhaal zou ik me niet zoveel zorgen maken. Daar zit bij je ISP nog een privacypolicy voor.

• dragontje124
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-10-2025
nee dat kan niet zomaar, met je IP adres kunnen ze hoogstens zien welke provider je hebt en waar die zijn verbinding heeft. Om jouw gegevens op te vragen moeten ze eerst naar de rechter enz.

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Als dat zo makkelijk zou zijn dan zouden er geen rechtszaken gevoerd worden om achter de eigenaar van een IP adres te komen ;)

Ik zou simpelweg de screenshots opsturen naar stichting thuiswinkel en me er verder niet druk om maken. Je kunt voor de gein nog wel even kijken op welke naam dat domein geregistreerd staat.

//Edit: Als ik even kijk op de website waar nu heen gelinkt wordt kom ik uit op:
verkeerde bedrijf

[ Voor 44% gewijzigd door zeef op 17-11-2009 10:12 ]

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-01 12:08

ralpje

Deugpopje

En waar word je precies bedreigd, dan?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-01 15:31
a3aanm schreef op maandag 16 november 2009 @ 21:52:Ik kreeg het volgende antwoord:
oke kankermongool goed genoug hebben wij je ip adres dus je gegevns.

Wat doe ik hiermee en is het waar dat zo iemand zomaar je gegevens kan opzoeken op basis van je ipadres?
Gezien hun antwoord zijn ze niet al te snugger.. Ik zou me niet al te veel zorgen maken. Misschien moet jij wel verder in de aanval gaan!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-01 16:52

Tags NL

Harmful or Harmless?

Denk dat je het aan de mensen van thuiswinkelwaarborg had moeten overlaten en niet zelf de confrontatie met hun aan had moeten gaan, ze hadden je vraag beantwoord en daarmee was het voor hun klaar. Jij confronteert hun met eigen onderzoek en dat vinden ze natuurlijk niet grappig (Ik ben onpartijdig hierin), hun reactie is wel een beetje hard *kuch - understatement - kuch *.

Ze kunnen niet zomaar je gegevens achterhalen, je hebt een ip-adres van je provider die op zijn hoogst richting een stukje van een stad kan worden gevolgd. Maar je hebt met ze gemaild en ze hebben dus al redelijk wat gegevens van je...

https://powershellisfun.com

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:57
Here when you need us, the GoT knokploeg

Sorry, dacht dat het een HK topic was :p

Maar iig zou ik me niet al te veel zorgen maken. Alleen aan de spelling te zien is het al niet veel soeps :p En die doorlink naar die monteur aan huis site zou ik trouwens ook niet teveel geloven. Iedereen kan zijn site wel doorlinken...

[ Voor 69% gewijzigd door Bobmeister op 16-11-2009 22:04 ]

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Bij zo'n bedrijf die niet eens het vestigingsadres op de website zet moet je sowieso nooit bestellen. Verder lekker laten gaan, die verkeerde persoon komt zichzelf nog wel tegen.

Never mind, het staat niet onder 'Contact', maar onder 'Over monteur aan huis'.

[ Voor 26% gewijzigd door zeef op 17-11-2009 10:13 ]

• a3aanm
ralpje schreef op maandag 16 november 2009 @ 21:57:
En waar word je precies bedreigd, dan?
Als iemand zegt dat hij je gegevens heeft bedoelt hij niet dat hij je een kaartje gaat sturen denk ik:P

• a3aanm
-={Fred_Perry}=- schreef op maandag 16 november 2009 @ 21:58:
Denk dat je het aan de mensen van thuiswinkelwaarborg had moeten overlaten en niet zelf de confrontatie met hun aan had moeten gaan, ze hadden je vraag beantwoord en daarmee was het voor hun klaar. Jij confronteert hun met eigen onderzoek en dat vinden ze natuurlijk niet grappig (Ik ben onpartijdig hierin), hun reactie is wel een beetje hard *kuch - understatement - kuch *.

Ze kunnen niet zomaar je gegevens achterhalen, je hebt een ip-adres van je provider die op zijn hoogst richting een stukje van een stad kan worden gevolgd. Maar je hebt met ze gemaild en ze hebben dus al redelijk wat gegevens van je...
Op een emailadres na dan ja. Maar dat is dus alles...

Verwijderd

laptoptopper linkt tegenwoordig door naar een computerhulp aan huis bedrijfje.

Details; verkeerde bedrijf

[ Voor 29% gewijzigd door zeef op 17-11-2009 10:13 ]

• a3aanm
Verwijderd schreef op maandag 16 november 2009 @ 22:06:
laptoptopper linkt tegenwoordig door naar een computerhulp aan huis bedrijfje.

Details; verkeerde bedrijf
excuus
www.DElaptoptopper.nl

[ Voor 15% gewijzigd door zeef op 17-11-2009 10:14 ]

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-01 11:10

Osxy

Holy crap on a cracker

De website is 5 dagen geleden geregistreerd, heeft lelijke JPG compressie zichtbaar in de banner. Ik zou er nooit mee in zee gaan ;)

Ook is deze natuurlijk brilliant:
Gameconsules
Lijkt op een 15 jarige puber die leuk geld denkt te verdienen.

[ Voor 227% gewijzigd door Osxy op 16-11-2009 22:12 ]

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• a3aanm

Achteraf ook dom natuurlijk. Maar ik voelde me een beetje teveel verantwoordelijk voor degene die WEL genaaid zouden worden.
Maar beter dan.... Laat thuiswinkelwaarborg het verder maar uitzoeken...

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-01 16:52

Tags NL

Harmful or Harmless?

a3aanm schreef op maandag 16 november 2009 @ 22:10:
[...]

Achteraf ook dom natuurlijk. Maar ik voelde me een beetje teveel verantwoordelijk voor degene die WEL genaaid zouden worden.
Maar beter dan.... Laat thuiswinkelwaarborg het verder maar uitzoeken...
Snap je punt ook wel, kan ook niet echt tegen dat soort dingen! Maar een site die aan de linkerkant Gameconsoles als "Gameconsules" schijft moet je ook niet serieus nemen

https://powershellisfun.com

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-01 14:25
Wat een cheap-ass website. Maar ja, ik zou er verder niet meer op in gaan, boeiend.

Je hebt wel zijn adres, als die contactgegevens tenminste kloppen.

Laptoptoppper.nl
Eksterstraat 3
6414 VG Heerlen

70.73.95.119
ASN-Bank

:')

De website in de contactgegevens is zelfs fout.

[ Voor 58% gewijzigd door YoshiBignose op 16-11-2009 22:14 ]

Facts don't care about your feelings

• a3aanm
Osxy schreef op maandag 16 november 2009 @ 22:08:
De website is 5 dagen geleden geregistreerd,
Waar vind je zoiets?

• Mitrilvich
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-01 00:24
Hier vind je ook meer informatie :-)

http://www.sidn.nl/ace.ph...per.nl&zoek.x=14&zoek.y=5

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Pas het dan ook even aan in de startpost, om verwarring te voorkomen?

Volgende keer inderdaad niet verder mee bemoeien, gewoon doorgeven en eventueel een shopreview schrjiven (al zal dat hier niet zoveel zin hebben).
hun reactie is wel een beetje hard *kuch - understatement - kuch *.
offtopic:
Hard? Nah, niet meer dan stoere jongetjes met een baby-onderdeeltje ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• YoshiBignose
De gegevens in de SIDN wijken iets af van de contactgegevens, maar wel dezelfde plaats.

Vreemde zaak :') wil ff snel geld verdienen zeker.

• Nik
  • Laatst online: 24-01 08:41

Nik

never mind

[ Voor 79% gewijzigd door Nik op 16-11-2009 22:17 ]

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hij weet het zelf ook niet helemaal zeker :)

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/11/16/1258401279-340.gif

De Laptopshop is toch echt een heel ander bedrijf.

Geen zaken doen met deze kerel, de website klopt van geen kant.

• YoshiBignose
laptopshop, delaptoptopper en laptoptopper door elkaar :')

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-01 16:37

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Nou, zoals al gezegd, het is niet aan jou om daarover de confrontatie aan te gaan. als jij ergens tegenaan loopt wat je niet vertrouwd dan laat je het gewoon links liggen. Ja, je had de thuiswinkeltoko een mailtje kunnen sturen, maar om nou zelf te mailen om te melden dat ze illegaal bezig zijn 8)7

Ik zou je er niet al te druk over maken. Aan je IP adres hebben ze niets, alleen je e-mail kunnen ze onder spammen. Maar dat is snel te regelen met een ander mail adres.

Maar verder zie ik geen verdere discussiewaarde in dit topic. Mocht je je echt bedreigd voelen, dan kan je naar de Politie stappen. Maar dat zou ik alleen doen als je fysiek bewijs hebt waaruit blijkt dat ze problemen gaan maken. Het mailtje wat je nu hebt is daarvoor niet voldoende.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.