Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterJan23
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-01-2014
Heb mijn tv in mijn netwerk gehad en dus via mediaplayer bestanden op de tv afgespeeld. Nu wil dit na het verplaatsten van mijn Tele2 draadloos modem niet meer. En een verandering is dat ik de tv nu aan stuur met een Cisco HD recorder (ziggo)?

Mij internet op de tv werkt ook niet meer vervolgens in de instellingen van de tv de instellingen op handmatig gezet. Dns server en Ip adres met de hand ingevuld maar bij netwerk controlren doet alles het behalve bij Domein Ping?

Kan de tv ook niet meer vinden in de map netwerk? op mijn laptop? Die dus draadloos is verbonden met mijn router. (een Tele2 Davolink Modem)

Kan iemand mij vertellen hoe ik het weer terug kan krijgen?

Of de Le32b650 tv resetten terug naar de fabrieks instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

afstand te ver van je Tele2 draadloos modem?
indien je handmatig adressen ingeeft:
Subnet Mask gelijk aan dit van de Tele2 Davolink Modem
dns en gateway adres van de Tele2 Davolink Modem
ook even nakijken of je wel in de WiFi instellingen bezig bent en niet in de kabel instellingen.
zie pagina 25-26 van de Nederlandse paginas van de serie 6 handleiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:07
zit je tv draadloos of bekabeld aangesloten? In het geval van draadloos kan t goed zijn dat ie nu tever van je tele2 ding af staat.

en ik zou bij ziggo een smartcard scoren, dan kun je je digitale tv direct ontvangen zonder die cisco ertussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterJan23
Bedankt voor jullie reacties,

Mijn tv heb ik met een kabel verbonden met het modem vandaar dat ik het allemaal ook zo vreemd vind.
Omdat ik dus eerst wel deed en daarna niet meer. Mijn Xbox heb ik ook verbonden met het modem en die vind ik wel op mijn pc bij mijn netwerk. Als ik share manager gebruik van samsung dan krijg ik een melding dat als ik mijn daar server instellen druk gaat hij communiseren en zegt hij/:Server op onjuiste manier gestopt start server opnieuw.

Ook krijg ik de melding dat de wiselink pro.exe werkt niet meer. Heb de nieuwe gedowngeload en geinstalleerd.....en krijg ik weer de melding....

En heb de instellingen over genomen

Ip adres op 192.168.1.2
Subnetmask: 255.255.255.0
Gateway 192.168.1.1
DNS Server 62.58.50.6

Zo heb ik hem ingesteld dan zegt hij dat alles goed is behalve ping domein. Dan krijg ik die foutmelding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterJan23
Oja mac adres is oke zegt hij als ik hem op auto heb staan?

Alvast bedankt,

PJD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@PieterJan23
Ip adres op 192.168.1.2
Gateway 192.168.1.1
DNS Server 62.58.50.6 zet dit gelijk aan je router adres: 192.168.1.1
Ook krijg ik de melding dat de wiselink pro.exe werkt niet meer. Heb de nieuwe gedowngeload en geinstalleerd.....en krijg ik weer de melding....
verwijder de PC share manager eerst van de computer via software, installeer daarna opnieuw, in theorie zou je vraag moeten krijgen van firewall om toe te laten? In vista rechts klikken op de setup file en installeren als administrator? anders firewall instelling nakijken en zien of wiselink pro.exe toelating heeft?

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2009 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:07
Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 22:50:
@PieterJan23
Ip adres op 192.168.1.2
Gateway 192.168.1.1
DNS Server 62.58.50.6 zet dit gelijk aan je router adres: 192.168.1.1
zou niet moeten uitmaken in principe, tenzij die DNS server down is en er in de router toevallig een 2e staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJSmiley schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 22:53:
[...]zou niet moeten uitmaken in principe, tenzij die DNS server down is en er in de router toevallig een 2e staat.
in principe heb je gelijk, alleen geraakt hij niet op het domein? stel je de router in als DNS, dan neemt hij automatisch over wat de provider de router aanbiedt, en heb je net iets minder problemen als er daar iets veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterJan23
Heb ander DNS Geprobeerd werkt ook niet.......Kan ik de TV ook helemaal resetten?

Kun je in je router ook kijken welke 192.168...... in gebruik zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ander DNS Geprobeerd
dns van je provider of router als dns geplaatst?
.Kan ik de TV ook helemaal resetten?
je kan inderdaad de samsung herzetten in het servicemenu (garantie zou kunnen vervallen)
Kun je in je router ook kijken welke 192.168...... in gebruik zijn?
meestal wel.
kijk even na of:
er genoeg adressen kunnen verdeelt worden?
DHCP opstaat?
er geen filters op staan die de samsung blokkeren bvb MAC adres filter
of enkel bepaalde IP's worden toegelaten,
kijk eventjes de handleiding op na van de router, of de help pagina's in de web interface van de router?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2009 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterJan23
Heren het probleem is opgelost......

Het schijnt dat bij de davolink de eerste twee lan voor internet en zo zijn en de laatste twee voor digitale tv,,,,,

Hier ben ik achter komen op een site.....van Fok. Eerste werkte het niet maar nadat ik al het stroom overal van af heb gehaald werkte het wel gelukkig vind wel een beetje appart! Maar in iedergeval bedankt voor jullie hulp en tips.

Een zei ook dat je beter een cam modul kunt kopen maar ik heb de fout gemaakt de tv via internet te kopen en dus een europees model te kopen. En waar ik dus later achter kwam dat ziggo deze niet ondersteund.
Pagina: 1