Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb een htc touch pro 2 met wm 6.5 en vroeg me af of ik ook mijn online agenda kan synchroniseren met mijn agenda op me telefoon.
De link naar de online agenda begint met webcal.
Iemand die mij hier verder mee zou kunnen helpen?
Alvast heel erg bedankt!
Rick

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wat heb je zelf al geprobeerd? Op GoT verwachten we dat je in je topicstart aangeeft waar je zelf op gezocht hebt en wat je gedaan hebt om het probleem op te lossen. Daarmee kunnen we je beter helpen :)

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-11 19:37

Tags NL

Harmful or Harmless?

Heb je iets meer info dan alleen de link begint met webcal? Je zou de calendar kunnen exporteren in importen in Gmail, Gmail heeft nu ActiveSync support zodat je vanuit WM je agenda en contacts kan synchroniseren.

https://powershellisfun.com

Verwijderd

Topicstarter
Oke, meer uitleg.
Zelf heb ik geprobeerd via exchange server me online agenda te sync.
Op de site boven mijn agenda kan ik op een rss teken klikken, dan opent outlook en word de online agenda toegevoegd als 2de agenda, elke keer dat ik dan op verzenden en ontvangen klik zoekt outlook automatisch naar nieuwe afspraken. Wanneer ik echter sync met wm device center pakt hij alleen mijn normale agenda mee en net de online. Kwam zelf toen niet meer verder en heb toen studieweb gemailt (dit is het bedrijf dat dit hele online gebeuren verzorgt). Van hun kreeg ik als antwoord dat ik met de rechtermuisknop op het rss tekentje moet klikken en dan linkadres kopieeren.
Nu krijg ik een link welke start met webcal, ben gaan zoeken en kwam tegen dat dit de standaard definitie is voor een online agenda.
Wanneer deze link word geopend op een pc word outlook geopend wanneer ik hem open op mijn mobiel krijg ik de optie van opera om het .ics bestand op te slaan of te openen bij beide gebeurt echter niks.
Alvast bedankt!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2009 21:39 ]

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-11 19:37

Tags NL

Harmful or Harmless?

Verwijderd schreef op maandag 16 november 2009 @ 21:35:
Oke, meer uitleg.
Zelf heb ik geprobeerd via exchange server me online agenda te sync.
Op de site boven mijn agenda kan ik op een rss teken klikken, dan opent outlook en word de online agenda toegevoegd als 2de agenda, elke keer dat ik dan op verzenden en ontvangen klik zoekt outlook automatisch naar nieuwe afspraken. Wanneer ik echter sync met wm device center pakt hij alleen mijn normale agenda mee en net de online. Kwam zelf toen niet meer verder en heb toen studieweb gemailt (dit is het bedrijf dat dit hele online gebeuren verzorgt). Van hun kreeg ik als antwoord dat ik met de rechtermuisknop op het rss tekentje moet klikken en dan linkadres kopieeren.
Nu krijg ik een link welke start met webcal, ben gaan zoeken en kwam tegen dat dit de standaard definitie is voor een online agenda.
Wanneer deze link word geopend op een pc word outlook geopend wanneer ik hem open op mijn mobiel krijg ik de optie van opera om het .ics bestand op te slaan of te openen bij beide gebeurt echter niks.
Alvast bedankt!
Zover als ik het lees is het een online agenda die je via een linkje in je Outlook beschikbaar krijgt, de afspraken staan dan nog steeds alleen op het internet en niet lokaal. Je kan misschien op je telefoon die link geopend krijgen, maar dan heb je nog steeds een kopie (Een .ics bestand) en moet je steeds online gaan om het te vernieuwen.

Kun je niet aan studieweb vragen of de agenda te synchroniseren is zodat je er off-line afspraken in kan zetten en die kan synchroniseren wanneer het je uitkomt met je online agenda?

(Ik zou gewoon de .ics file importeren in een nieuw Gmail account en daarmee verder gaan)

https://powershellisfun.com

Verwijderd

Topicstarter
Google agenda is helaas geen optie.
De agenda word bijgewerkt door meerdere personen.
Het is een studie agenda dus alle afspraken die erin worden gezet, worden erin gezet door verschillende leraren.
Dan kan er via een rss feed de data worden gedownload, en bijgewerkt.
Ik hoef niet perse een sync tussen outlook en wm maar zou het liefst gewoon deze online agenda op mijn wm device hebben.
Weet niet of er ook een programma is dat online agenda's op wm kan uitlezen (door middel van rss)?
Of hoe je een rss link kan gebruiken in je exchange server of iets dergelijks?
Alvast bedankt!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-11 19:55

DizzyWeb

Ondertiteld

Je kan die .ics file als externe kalender toevoegen in een Google Calendar account en die dan syncen via Google's Exchange sync. Dan hoef je dus niet "over te gaan" naar Google Calendar, maar gebruik je Google om de bestaande kalender te syncen.

Verwijderd

Topicstarter
Oké, ik heb in outlook geklikt op agenda opslaan en heb agenda toen opgeslagen als ics file.
Deze heb ik toen geimporteerd in de google agenda.
Sync hij nu wel automatisch de nieuwe data?

Verwijderd

Topicstarter
UPDATE

Agenda via url in google agenda gekregen :)
Nu er nog achter komen hoe ik deze google agenda kan sync met mijn wm device.
Iemand die weet hoe dit moet?
Alvast heel erg bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
UPDATE

Heb google calender sync geinstalleerd en nu word mijn google calender agenda elke 10 min gesync.
Probleem is echter dat hij alleen mijn @gmail agenda sync en niet mijn andere agenda welke de gene is die ik wil hebben.
Iemand die hier een oplossing voor heeft?
Is er echter misschien een programma voor wm dat de google calender via direct push kan sync?
Dan blijft hij namelijk ook elke keer up to date :)
Alvast heel erg bedankt

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

In de communication manager kun je push gewoon aanzetten.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Topicstarter
UPDATE

Heb het proggie Gmobilesync gedownload deze sync je google agenda met je normale agenda...
Probleem is echter dat hij niet mijn andere agenda maar alleen mijn hoofd agenda...
Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?
Alvast bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
UPDATE

Heb via exchange server nu mijn google agenda ingesteld.
Laatste probleem is dat hij mijn @gmail.com agenda pakt en niet de andere.
Is er een manier om de andere agenda als standaard in te stellen?
Alvast bedankt!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-10 15:58

Twan V

...en er stralend uitzien

Ik gebruik het programmaatje Oggsync (google er eens naar), en dat synchroniseert periodiek mijn Google kalender.

Ik maak daarnaast gebruik van een php-webkalender met ical-support, welke ik geimporteerd heb in Google en ook deze wordt meegenomen op mijn telefoon.

Alleen de omschrijvingen krijg ik nog niet voor elkaar: Afspraken uit de php-kalender staan als 'Busy' omschreven in mijn gsm.

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak ook gebruik van een rss agenda welke ik heb toegevoegd aan google agenda door mideel van een webcal link.
Daarna heb ik zoals omschreven op google.nl de gegevens ingevult in exchange server.
Als ik nu een afspraak maak in me standaard agenda word deze automatisch door push op me pda gezet.
Dus zover gaat het goed wil alleen nu gewoon weten hoe ik die webcal agenda mee kan synchroniseren.
Alvast bedankt!

EDIT

Heb gezocht naar het proggie maar deze pakt in de gratis versie ook alleen maar 1 agenda mee :(

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2009 20:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Post mag opslot gebruik me browser om in de agenda te komen.
Pagina: 1