Toon posts:

V3 heatsink erafhalen... I NEED HELP!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik ben bezich m'n v3-2000 naar de uiterste te slepen... maar... bij 175 mhz werd ie wel erg heet zelfs met fan... dus ik moet er een nieuwe heatsink + fan oppleuren; alleen moet ik nog ff de ouder eraf halen :( en die is vastgelijmt :(

:) heeft iemand een idee? :)

thanx, Broodrooster...

• Ovide
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Ik heb laatst in een nachtelijke sloopbui het volgende gedaan:

Benodigdheden:

- schroevendraaier
- stuk papier

Doe het volgende:

- Leg de V3 met de Heatsink naar boven;
- Schuif het stuk papier onder de heatsink ter bescherming van je kaart;
- Zet de schroevendraaier tussen de heatsink en het stuk papier (kaart);
- draai de schroevendraaier zodat de heatsink er af springt.

Het lijkt moeilijker dan het is. :)

Succes

Verwijderd

Uhh lijkt me niet verstandig om een schroevendraaier zo dicht op de chip te zetten.

Wat het handigst en simpelst is:
Op de pagina van Tennmax staat een how to, korte versie:
- kaart neerleggen met sink naar boven
- heatsink beetpakken en draaien, maakt niet uit welke richting.
- NIET omhoog trekken (eraf rukken dus)

Door het draaien laat de lijm los..Daarna met pure alcohol resten weghalen

Verwijderd

Ik heb gistermiddag ook m'n heatsink van m'n v3 gehaald, ik heb het volgende gedaan -> kaart met chip naar boven gelegt, papieren zakdoekie op het stuk voor de chip+heatsink van de kaart gelegd, toen een stevig mes(maar wel met botte punt, beetje botermes achtig)er tussen gezet. Daarna draaide ik het mes ongeveer een kwartslag naar rechts(naar linx kan ook, maakt niet veel uit). Je moet wel kracht zetten, maar daarna klapt dat ding er ook in 1 keer af.

Mzls, hATEway

ps : Momenteel zit er nix op de chip, maar er hangt een 8x8cm fan onder, ongeveer 2 cm lager, en hij werkt perfect, zij het op 143 MHZ. Ik ga 'm nu maar niet overklokken :)

• Ovide
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Kavo: Kijk, daarom moet je ook iets van papier (zakdoek is idd ook uitstekend) gebruiken ter bescherming. Wel even lezen! :) De chip zal je overigens niet snel slopen omdat 'ie in een beschermende laag zit. Wat je wel makkelijk kunt slopen is het gedeelte van de kaart waar de chip opzit. Daarom gebruik je bescherming (Ik was dus bijna bezig mijn kaart te slopen toen ik tot dit inzicht kwam).

Overigens dat draaien heb ik ook geprobeerd, maar ik kon draaien tot ik een ons woog en bovenstaande lukte wel (zo te zien ook bij HaTeWaY). Het blijft natuurlijk altijd een risico, maar dat is ook een van de leuke dingen van het tweaken. :)

Verwijderd

What ever worx use it :)

bdw ik had wel gelezen van je bescherming, toch zou ik het persoonlijk niet doen :)

Verwijderd

Topicstarter
thanx allemaal :)
... het is gelukt! :) :) :)

maar...
nu moet ik nog een nieuwe opdoen :)
maakt het nog uit wat voor een lijm ik daar voor gebruik? moet dat hitte-geleidende lijm zijn ofzoiets?
ik wil er nu zo'n sock7 koeler op pleuren...

ahha: bij een andere thread stond dat iemand koelpasta(?) gebruikte... is dat goed of plak dat helemaal niet?

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05:43

winnie

de poes...

Mijn koelpasta lijmt niet. Het is meer een soort creme. Ik gebruik het dan ook voornamelijk voor processoren met vastgeschroefde koellichamen

Verwijderd

Doe geen moeite, je hoeft de heatsink er niet af te halen:

*lijm met bison powerglue een socket 370(of iets dergelijks)heatsink op de achterkant van de V3(op de plek van de chip)
*Plaats een goede 8*8 case fan in het midden, een centimeter of 2 boven de kaart zodat hij bijde heatsinks koelt.dmv zo'n metaal stripje dat je voor een leeg slot weghaalt kan je hem er boven hangen.
*laat dus de orginele heatsink ER OP ZITTEN,
en je V3(2000) loopt perfect op 185 mhz,de heatsinks worden bij mij max 25 graden.

Dit is volgens mij de beste manier om het maximale uit je V3 te halen.

P.S. zorg dat je aan de boven kant van de fan genoeg ruimte hebt anders kan hij niet goed de lucht aanzuigen, of laat je kast an ders aan die kant open.

Animal-X

Verwijderd

Topicstarter
animal:

ja... dat is best een goed idee :)
ik heb er nu ipv de oude heatsink een nieuwe opgepleurd, en die met boutjes vastgemaakt aan de zijkant van de chip... daar zaten 2 gaatjes in het board :)
nu dus nog ff een heatsink op de achterkant :) want dat werd ook behoorlijk warm :)
heel erg bedank allemaal voor de support :) :) :)

Jasper
Pagina: 1