Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

blijf steken voor BIOS

Pagina: 1
Acties:

• The farmer
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-01-2021
Ik had op een harde schijf eerst Vista staan, ik heb deze geformatteerd en XP Pro overheen geprobeerd te installeren toen hij vastliep heb ik de schijf opnieuw geformatteerd en geprobeerd XP Pro te installeren. Als ik de computer start hoor ik een piepje, vervolgens zie ik Asus en onderaan 'Press Del to run setup' en 'Press TAB to display BIOS POST Message.

Ik heb inmiddels op een andere hd XP Pro werkend en wil de hd met de mislukte XP Pro installatie formatteren en daar back-ups op gaan bewaren.

Wat ik heb geprobeerd:
- hd aansluiten als ik in Windows ben, dan wordt de hd niet herkend en kan ik dus niet formatteren;
- hd + hd met XP aansluiten als computer uit is en vervolgens opstarten, hij loopt dan vast zoals boven beschreven;
- ik heb de boot priority ingesteld op de werkende hd zonder de hd die iedere keer vastloopt aangekoppeld is, daarna de problemen hd aangesloten en opnieuw opgestart;
- op het moederbord de sata aansluitingen van de hd's omgewisseld, wederom liep de computer vast.

Heeft iemand een idee hoe ik deze hd geformatteerd krijg?

• hupie679
  • Laatst online: 22:11
1. HD via usb verloopje aansluiten
2. HD in andere pc hangen
3. Via een linux live cd (zoals knoppix)

(En als je em dan aan de praat hebt gekregen zou ik even goed luisteren hoe die klinkt en even een bad sector en SMART diagnose doen voordat je je backups er op gaat zetten)

https://github.com/hubertjanhickinson/OrconWifiController/

• The farmer
  • Laatst online: 11-01-2021
hupie679 schreef op maandag 16 november 2009 @ 20:42:
1. HD via usb verloopje aansluiten
2. HD in andere pc hangen
3. Via een linux live cd (zoals knoppix)

(En als je em dan aan de praat hebt gekregen zou ik even goed luisteren hoe die klinkt en even een bad sector en SMART diagnose doen voordat je je backups er op gaat zetten)
Bedankt voor je snelle reactie :) .
Bedoel jeEminent EM1015 USB to IDE/SATA Adapter als verloopje? Ik zou dan de hd in computer kunnen laten zitten, wel de power connector op het moederbord aansluiten en vervolgens met de verloopkabel aansluiten op een andere computer? Of is alleen de verloopkabel aansluiten voldoende?

Met Linux heb ik geen ervaring dus dat probeer ik liever niet.

Het betreft een hd die in een nieuw systeem zat er is nooit opgewerkt. Maar voor de zekerheid kan ik m.b.v. SMART Diagnose controleren of de hd nog goed is?