Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathanvdd
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-01-2021
Beste tweakers,

Wie kan mij helpen? Ik ben een audio-leek

Setup:

(hardware vorige week nog gekocht bij 4launch)

i7 920
6 Gb DDR3 OCZ
Asus P6T
Radeon 5770
Asus Xonar D2X
Chieftec 620 Watt Voeding

note: nieuwste drivers ook geïnstalleerd & reeds geherinstalleerd

Probleem:

Xonar D2X + optisch kabeltje + Logitech Z5450 => geen geluid.

Omschrijving:

screen: http://i.imagehost.org/view/0709/xonar_d2x

Hoewel de balkjes van de bijgeleverde xonar d2x app ("xonar d2x audio center") lustig bewegen, hoor ik niets

Ik kan op twee manieren toch, vreemd genoeg, muziek uit mn boxen trekken:

1) als ik de analoge bekabeling terug bovenhaal, dan is een zwak stereo geluid aanwezig (moet volume van control center op max zetten voor zwak geluid uit 2 boxen)

2) als ik SPDIF 'pass through device' wat pruts bij configuren (Configuratie scherm > Geluid) en op digitale invoer zet, heb ik opnieuw geluid... maar haperend, vervormd, alleen 'DTS digital' als effect mogelijk en heb ook het idee dat mn muziek net iets "sneller" van tempo wordt afgespeeld. Daarnaast wordt blijkbaar ook de asus software 'aan de kant geduwd'.

Ook vreemd: als mn oortjes rechtstreeks aansluit aan geluidskaart, hoor ik niets.

Alle tips zijn welkom

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:33
En als je in je Audio Center aan vanalles prutst, met je digitale uitgangen aanzetten ofzo, gaat het dan niet?

Heb je daar al gekeken trouwens? Het kan ook zijn dat het niet aan Windows ligt maar aan je foutieve settings met je asus software.

Boekje bij de hand en proberen zou ik zeggen.

Drive it like you stole it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathanvdd
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-01-2021
geprutst en uiteindelijk 'warm' stereo geluid verkregen uit 2 boxen. nog steeds geen surround, hoewel de speakertests altijd slagen. nog iemand een voorstel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:33
stereo upmix inschakelen?
is dat bij youtubefilmpjes? daar heb ik ook nooit surround.

Drive it like you stole it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:31
Je optische uitgang staat op je screenshot niet ingeschakeld, daardoor had je geen geluid.

En bij muziek heb je nooit uit alle luidsprekers geluid, tenzij je dit instelt op je surroundset (Dolby Prologic ofzo heet dat) of ergens in je software.

Denk dat het makkelijkste is om naar een instelling op je surround set te zoeken.