Toon posts:

Videokaart voor videobewerking

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Voor een vriend van mij ben ik een pc samen aan het stellen. Deze pc zal vooral gebruikt worden voor video bewerking. Het wordt een i7 860 systeem.
Nu ben ik aan het twijfelen over de videokaart. Mij leek het eerst niet nodig om een betere kaart dan de HD4850 in het systeem te plaatsen, omdat de processor toch het meeste werk zal verrichten en deze goed binnen het budget past. Nu de nieuwe HD5770 uit is vraag ik me af of het niet handiger is om voor die kaart te gaan. Vooral omdat deze OpenGL3.1 ondersteunt en dat misschien handig is voor toekomstige programma's.

Het voornaamste programma dat gebruikt gaat worden is Adobe Premiere. Dit programma vereist een kaart die OpenGL 2.0 ondersteunt. De HD4850 doet dit.

http://www.adobe.com/nl/products/premiere/

Het nadeel van de HD5770 is dat hij 50 euro meer kost en niet echt goed leverbaar is.

Wie kan mij advies geven?

Groet

• BitchCrew
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-01 21:32
kijk eens bij professionele kaarten, nvidia heeft quadro reeks, ati heeft mss een tegenhanger.

Duurder, maar wel beter voor hetgene wat hij wilt doen :)

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-02 20:16

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

BitchCrew schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 16:55:
kijk eens bij professionele kaarten, nvidia heeft quadro reeks, ati heeft mss een tegenhanger.

Duurder, maar wel beter voor hetgene wat hij wilt doen :)
De Quadro tegenhanger van ATi is de FireGL serie, maar Matrox is dacht ik oo nog wel een goede speler, maar zoals jij al aangeeft zal de TS eerst eens uit de doeken moeten doen wat hij precies wil gaan doen en welke applicaties hij wil gaan gebruiken.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

want de meeste consumenten videobewerkingspakketten doen niet zo veel met de gpu..

• cpt.skydiver
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
_Dune_ schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 16:58:
[...]

De Quadro tegenhanger van ATi is de FireGL serie, maar Matrox is dacht ik oo nog wel een goede speler, maar zoals jij al aangeeft zal de TS eerst eens uit de doeken moeten doen wat hij precies wil gaan doen en welke applicaties hij wil gaan gebruiken.
Er staat toch premiere? :P

Verwijderd

Topicstarter
AlexanderB schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 18:33:
want de meeste consumenten videobewerkingspakketten doen niet zo veel met de gpu..
Ja. Dat dacht ik ook. Vandaar dat mijn keus uit gaat naar een niet al te dure kaart. Bijvoorbeeld de hd4850. De i7 zal volgens mij toch bijna al het werk doen. Ik las wel dat Adobe Primiere de videokaart gebruikt bij het toepassen van 3d effecten. Het zal echter niet vaak voor komen dat die vriend van mij 3d effecten zal toepassen.

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-02 14:42
Welke kaart is het uiteindelijk geworden?
Pagina: 1