Acer aspire 7738G loopt vast.

Pagina: 1
Acties:

• FerdinandeZ
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12 11:58
Hoi,

Mijn probleem is dat mijn laptop vast loopt wanneer ik autocad 2010 of een film aan het kijken ben, ook met een pdf bestand loopt mijn laptop vast. Het beeld freest als het ware en ik kan mijn muis niet meer bewegen, alt tabben werkt ook niet meer. Als ik muziek draai en hij loopt vast hoor ik het geluid gewoon als het ware vast hangen (zoals vroeger met lp's) Ik kan dus niks, behalve mijn laptop resetten. Ik had laatst een tentamen van autocad, waarbij mijn laptop ongeveer 12x vastliep in 3 uurtjes tijd. Met autocad kan ik soms half uur tekenen voordat deze vastloopt, maar ook soms binnen 5 minuten dat die vastloopt. Met een film afspelen loopt die heel snel vast.

Ik heb de laptop bij de mediamarkt gekocht. (ik ben dus gek dat ik een kapotte laptop koop. :P )
Het gaat over de laptop:

Acer aspire 7738G
intel core 2 duo processor 16400 (2.0ghz, 800mhz FSB)
Nvidia geforce GT 130M
17,3'' HD+led LCD
4GB DD3 memory
320GB HDD
DVD-super multi DL drive

Vista stond er standaard op en draai deze dus ook op het moment.
Ik heb als het goed is mijn videokaart drivers geupdate. Ik heb op de site van geforce naar mijn driver gezocht namelijk nvidia > Geforce > Geforce 100M Series (notebook) > OS windows vista 32bit > language english.

Ik heb ook een virusscan gedaan met nod32 (eset). Het resultaat was 1 virus die verwijderd is. Hierna was nog steeds dat mijn beeld vastloopt.

Laptop is dit jaar (2009) in juli gekocht bij de mediamarkt en het probleem is nu al 1a 2 maanden aan de gang.

Ik hoop dat ik genoeg informatie heb gegeven over het probleem en dat ik meerdere oplossingen heb gezocht ter vergeefs. Tot nu toe loopt de laptop nog steeds vast. In de hoop dat jullie met ideeen kunnen komen waarmee ik dit kan oplossen.

Ik ga deze zondag terug naar de mediamarkt als het probleem nog steeds er is. In de hoop dat zei mij kunnen helpen.

Groeten FerdinandeZ

Ps logbestanden weet ik niet hoe ik die kan vinden, als ze nodig zijn zal ik ze wel posten, maar weet niet hoe dat precies moet.

Alvast bedankt ;)

Verwijderd

.

[ Voor 108% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2010 11:56 ]

• FerdinandeZ
Als ik de fabrieks instellingen herstellen, ben ik dan een deel van mijn harde schijf kwijt zoals documenten etc...?

Ik kan geen windows 7 erop zetten omdat mijn opleiding/school deze nog niet ondersteund en dus eigen risco's zijn als er problemen zijn. Xp wil ik best installeren als ik weet dat hiermee het probleem ook me opgelost is.

Maar ik zal eerst herstellen of recovery disc

• FerdinandeZ
Kan het ook liggen aan windows vista updates?, ik heb pas geleden naar vista service pack 2 geupdate en tot nu toe nog geen vastloper

• Shootingstar
  • Laatst online: 05-09-2019
Ik zou er eerst eens een geheugen test op loslaten. Gebruik een of andere linux opstart cd. Die hebben gewoonlijk een geheugen test. B.v. Ubuntu of zo. Zet je Bios op booten vanaf cd als eerste instelling. Bij het eerste menu gebruik je de geheugen test en laat die een paar uurtjes draaien.

Als dat werkt, start je de Ubuntu schijf op en gaat gezellig een beetje rommelen met de live cd. Er zijn mogelijkheden voor muziek en video dus dan merk je snel genoeg of er iets aan de hand is. Linux is iets gevoeliger voor slechte hardware. Als dat allemaal goed werkt, dan ligt het dus duidelijk aan de geinstalleerde windows software.

Ik heb zelf flinke troubles gehad met een Acer, nadat ik video drivers had geupdate. Het enige wat ik toen nog kon doen was de vroeger instelling terugzetten. Daarna was de driver eruit. Dat is dus een optie , je data wordt er dan niet uit gemikt, maar eventuele programmatuur die je later hebt geladen wel. Je zou terug moeten gaan naar een datum van voor de problemen.

Tweede oplossing (en waarschijnlijk beter). Stal alle spullen die je wilt bewaren op een externe harde schijf. Heeft dit systeem er misschien 2? Dan zou je alles op nummer 2 kunnen zetten - data dus geen programma's. Gebruik de recovery mogelijkheid van Acer om alles weer in de beginstand te zetten (is volgens mij een afzonderlijke partition) en daarna de data er weer op en eventuele programma's weer installeren. Dat is een klusje, maar je weet dan zeker, dat het niet aan je software ligt.

En anders laat je het Mediamarkt uitzoeken, maar dat kan natuurlijk wel even duren, want die sturen de systemen ook op.

Succes er mee.

• 360Degreez
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-12 16:06

360Degreez

Typisch weer dit...

Heb je al gedacht aan de koeling van je laptop?

Bij mijn vorige laptop (Acer 7520) werd de videochip gekoeld door een heatpipe met aan het andere eind een ventilator om de.... radiator(?) te koelen.,

Als deze vol stof zit kan het voorkomen dat de koeling niet optimaal is en dan slaat hij uit of blijft hij hangen.

Probeer ook eens pootjes (of een boek) onder de achterste pootjes van je laptop zodat hij aan de onderkant zijn hitte een beetje kwijt kan.

Als dit alles niet helpt zou ik inderdaad aan het geheugen denken. Als er standaard meerdere chips in zitten (2 chips van 1GB bijvoorbeeld) kan je eer een uithalen om te kijken of het probleem blijft bestaan.

Succes!!

Het is géén 90's boyband Wout! | Ubuiquiti | Enphase | Homey | Desktops | Tesla MX | Cycling | DTP | Mild gamer

Pagina: 1