Ik ben overgestapt naar een nieuw systeem,maar ik heb mijn harde schijf kunnen behouden door in device manager de IDE controller enz... te verwijderen.Nu start mijn nieuwe pc op met deze harde schijf en ik zie geen conflicten in device manager,maar hij ziet mijn phenom x4 9650 met maar 2 cores??In device manager geeft hij hem wel aan als een 9650 quad core met 4 cores,maar in task manager en system information ziet hij een 9650 quad core met 2 cores...Ik heb alle drivers geïnstalleerd en ik ben zeker dat dit een software probleem is want op mijn andere triple core pc geeft hij ook maar 2 cores aan.Is er buiten het terug installeren van Windows een andere oplossing?
Is dit niet een soort van stroombesparing ofzo? Kun je zoiets terug vinden in de manual en in je bios?
https://powershellisfun.com
Je had hiervoor een dualcore (of een single-core met HT) maar je wil je huidige installatie toch behouden ?Ik ben overgestapt naar een nieuw systeem,maar ik heb mijn harde schijf kunnen behouden door in device manager de IDE controller enz... te verwijderen.
Installeer opnieuw. Het is de Windows HAL (of iets gelijkaardigs) die tijdens je vorige installatie is aangemaakt voor een dualcore, en die HAL moet opnieuw worden aangemaakt voor een quadcore.
Oplossing is het opnieuw installeren van Windows, je bent sowieso niet goed bezig wanneer je je huidige installatie wil behouden in een compleet nieuw systeem, zo veroorzaak je problemen.
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Ik heb het kunnen oplossen door naar msconfig te gaan en number of processors uit te vinken.Die stond nog op 2 cores.
Dannog heeft deze poster gelijk. Nieuwe hardware zonder windows op nieuw te installeren is vragen om problemen.
Petervanakelyen schreef op maandag 16 november 2009 @ 19:41:
[...]
Je had hiervoor een dualcore (of een single-core met HT) maar je wil je huidige installatie toch behouden ?
Installeer opnieuw. Het is de Windows HAL (of iets gelijkaardigs) die tijdens je vorige installatie is aangemaakt voor een dualcore, en die HAL moet opnieuw worden aangemaakt voor een quadcore.
Oplossing is het opnieuw installeren van Windows, je bent sowieso niet goed bezig wanneer je je huidige installatie wil behouden in een compleet nieuw systeem, zo veroorzaak je problemen.